|

بالاخره یحیی جانشین کنعانی زادگان را پیدا کرد

یحیی گل محمدی

خرید علیرضا ابراهیمی از گل‌گهر اولین صید یحیی گل‌محمدی برای لیگ بیست و یکم محسوب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

همانطور که پیش‌بینی می‌شد اولین خرید یحیی گل‌محمدی یک مدافع بود. جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان و شرایط سنی سیدجلال حسینی، وضعیت خط دفاعی پرسپولیس برای فصل آینده را به مهم‌ترین دغدغه سرمربی قرمزها تبدیل کرده است. علیرضا ابراهیمی مدافع فصل گذشته گل‌گهر سیرجان اولین خرید یحیی به شمار می‌رود تا بتواند خط دفاع مطلوبش را از نو با مدافعان جدید بازسازی کند. با توجه به کم بودن مدافع خوب در لیگ، پرسپولیس خیلی زود دست به کار شد و گزینه موردنظرش را جذب کرد. 

آمار گل‌های خورده گل‌گهر که بدترین خط دفاع را در میان 10 تیم ابتدای جدول دارد شاید خرید مدافع از این تیم در ابتدا تصمیم عجیبی به نظر برسد. این را باید در نظر گرفت که اشتباهات فردی دروازه‌بان و دیگر بازیکنان گل‌گهر این فصل نقش زیادی در گل‌های خورده تیم امیر قلعه‌نویی داشت. علیرضا ابراهیمی در این میان یکی از بهترین‌های تیمش بوده است.

ابراهیمی براساس آمار «متریکا» سومین عملکرد دفاعی را در میان بازیکنان ثابت گل‌گهر داشته است. این بازیکن با میانگین 5.8 عملکرد دفاعی در هر بازی سومین بازیکن تیمش در میان بازیکنانی که بیش از نیمی از بازی‌ها را در ترکیب حضور داشتند، بوده است. این مدافع در نبرد هوایی هم عملکرد قابل قبولی داشته است و توانسته میانگین 2.8 نبرد موفق هوایی در هر بازی را ثبت کند. ابراهیمی در فصلی که گذشت نتوانست گل و پاس گلی به نام خودش ثبت کند اما در لیگ نوزدهم با 6 گل،  گلزن‌ترین مدافع لیگ بود؛ جالب اینکه سه گل از شش گل این بازیکن به پرسپولیس بود. او یک گل هم به استقلال زد. مدافع جدید پرسپولیس با این آمار و البته عملکرد دفاعی‌اش یکی از بازیکنانی بود که نقش مهمی در بقای تیمش در لیگ برتر در آن فصل داشت.

مجموع عملکرد ابراهیمی در دو فصل اخیرش در گل‌گهر نشان می‌دهد که مدافع استانداردی است که می‌تواند به خوبی در تاکتیک یحیی گل‌محمدی ایفای نقش کند. این مدافع 31 ساله تجربه لازم برای حضور در تیمی مانند پرسپولیس را دارد و می‌تواند خیال هواداران و کادرفنی را تا حدودی بابت کمبود مدافع باتجربه راحت کند. به نظر می‌رسد پرسپولیس حداقل یک مدافع دیگر هم به خدمت خواهد گرفت.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها