|

نسیم وارسته سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کانادا

نسیم، دختر فرهاد وارسته است. او در المپیک توکیو هدایت تیم ملی کانادا را برعهده داشت.

لینک کوتاه کپی شد

برای کسانی که کاراته را از نزدیک تعقیب می کنند، خانواده فهیمی نامی آشنا به حساب می آید. یکی از اولین باشگاه‌های کاراته وارسته که اولین باشگاه این رشته ورزشی را در ایران پایه گذاری کرد. باشگاه مرحوم فرهاد وارسته در منطقه یوسف آباد و در حوالی سینما گلدیس سابق بود و اکبر محمدی بقا گزارشگر ورزشی تلویزیون و یکی از متخصین هنرهای رزمی با وی همکاری می‌کرد.

مرحوم فرهاد وارسته بنیانگذار  سبک کان‌ذن‌ریو در ایران بود که شاگردانش را در آکادمی کاراته ایران تحت تعلیم قرار می‌داد و شناسنامه کاراته ایران محسوب می‌شد که تنها دارنده دان ۱۰ کاراته ایرانی و تنها فرد غیر آسیایی شرقی است که به طور رسمی از سوی کاراته کنترلی ژاپن مجاز به ایجاد یک سبک کاراته کنترلی شناخته شده‌ است. او در دوران ورزشی خود صاحب 50 عنوان و مدال شده و از این حیث به لقب شینان (استاد بزرگ) دست یافته است.

 

مرحوم وارسته بعد از مهاجرت به فرانسه از آنجا به همراه چهار فرزندش راهی کانادا شد و نکته جالب توجه اینکه در تورنتو و در زمین اسکواش کار تعلیم این رشته را از سر گرفت.

نسیم، دختر فرهاد وارسته راه پدر را ادامه داده و در وزن منفی 60 کیلوگرم صاحب عناوین داخلی و قاره‌ای و مسابقات آزاد و البته جهانی است. او در المپیک توکیو هدایت تیم ملی کانادا را برعهده داشت. او در خاطراتش از این می‌گوید که پدرش همیشه دوست داشته دخترش "اول" باشد و در رشته‌های سوارکاری و موتورسواری نیز فعالیت دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها