|

پیام خصوصی رهبر انقلاب به یک مربی المپیکی!

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی یزدانی یکی از بهترین‌ها بود. او چند ثانیه پایانی فکر می‌کرد مسابقه تمام شده، همان لحظه نتیجه را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی پس از پایان رقابت های المپیک توکیو مصاحبه ای انجام داد که بخش های مهم آن را در زیر می خوانید:

*من وقتی آمدم گفتم قولی نمی‌دهیم و هیچ چیز مکتوبی هم‌ نیست‌. این واقعیت کشتی ماست و ظرف یکی دو سال نمی‌توان کاری کرد. المپیک مسابقات جهانی یا آسیایی نیست، سالها زمان لازم است تا نتیجه کسب شود.

*یزدانی که نقره گرفت مصدوم بود و از اردیبهشت روی تشک آمد. اگر سال قبل المپیک برگزار می‌شد، یزدانی می‌توانست کشتی بگیرد؟ من حتی گفتم تیم اعزامی تیم خوبی است اما ایده‌آل من نیست. آمریکا و روسیه با این همه شانس مدال طلا، ۲ و ۳ طلا گرفتند.

*از تیم ۵ نفره فرنگی ما باید مدال‌های بیشتری می‌گرفتیم. اگر ساروی اشتباه نمی‌کرد، شانس طلا بود. من متخصص فرنگی نیستم اما او نباید می‌باخت. ساروی و رضا گرایی از نظر من شانس طلا بودند. نجاتی اگر دور اول را رد می‌کرد، شانس مدال بود.

*رضا گرایی بسیار خونسرد بود و روز فینال مسابقات رده‌بندی را تماشا می‌کرد. او ۷۲ کیلو بود که در المپیک در وزن ۶۷ کیلو رقابت کرد و چند ساعت بعد از وزن کشی به تشک آمد. شاید بنا راضی نباشد من بگویم، مقام معظم رهبری پیام خصوصی به محمد بنا دادند. من نقطه منفی از بنا ندیدم و او همه آیتم‌ها را دارد. اگر روز شانس ما بود، او باید چند طلا در المپیک می‌گرفت.

155592

*در پاسخ به این سوال که آزادکاران در وقت دوم توانایی نداشتند و بدنسازی مشکل داشت، باید بگویم از محمدی تشکر می کنم، به نظرم به او کم لطفی شد چرا که زحمت خود را کشیده است. قبل از اینکه من بیایم او انتخاب شده بود. جاهایی من ورود کردم اما واقعیت این است مشکل وجود داشت اما باید آسیب شناسی شود.

*کشتی یزدانی یکی از بهترین‌ها بود. او چند ثانیه پایانی فکر می‌کرد مسابقه تمام شده، همان لحظه نتیجه را از دست داد. من به او گفته بودم اختلاف تو با حریف آمریکایی چند امتیاز بود. ما به حسن گفته بودیم حریف آمریکایی را ۶ دقیقه مدیریت کند، البته حریف او به روزتر بود. حریف روسی جلوی حسن تاکتیک داشت بنابراین رقابت مقابل حریف روسی و آمریکایی متفاوت است.

*درباره ادامه همکاری با غلام محمدی و اینکه شایعه شده ما در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستیم هم همین قدر بدانید هنوز بررسی نکردیم و من آدمی نیستم که زود تصمیم بگیرم اما همه چیز را در نظر دارم. باید با او روزهای آینده جلسه بگذاریم، غلام سرمایه است. اگر تصمیم گرفته شد ادامه می‌دهد اگر نه جای دیگر از او استفاده می‌شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها