|

قایدی بعد از الهلال به تیم قطر می پیوندد؟

مهدی قایدی

استقلال در حالی که رقبایش به‌ شدت مشغول تقویت تیم‌شان هستند، در این باشگاه هنوز هیچ خبری از خرید بازیکن و یا تمدید قراردادها نیست.

لینک کوتاه کپی شد

با اتمام فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دوباره استقلال در موقعیتی بحرانی قرار گرفته و هواداران این تیم مثل چند فصل گذشته نگران جدایی بازیکنان تأثیرگذار تیمشان هستند. بعد از شکست در فینال جام حذفی، محمد نادری نخستین بازیکنی بود که رسما جدایی‌اش را اعلام کرد و روز پنجشنبه به‌ صورت رسمی با باشگاه آلتای اسپور ترکیه قرارداد امضا کرد.

استقلال یک مهره تأثیرگذار را در سمت چپ از دست داده و این در حالی است که قرارداد آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی، سیاوش یزدانی، ارسلان مطهری، سیدحسین حسینی و داریوش شجاعیان هم به پایان رسیده و هنوز قرارداد هیچ‌یک از آنها تمدید نشده است. البته در چند روز گذشته شایعاتی هم منتشر شد مبنی بر اینکه شجاعیان، سعید مهری و آرمان رمضانی در فهرست مازاد مجیدی قرار خواهند گرفت ولی هنوز این موضوع رسمی نشده و باید دید سرمربی استقلال در نهایت چه تصمیمی در مورد این ۳ بازیکن خواهد گرفت. با این حال، نکته مهم در مورد استقلال، تمدید نشدن قرارداد بازیکنان مورد نظر مجیدی است. این در حالی است که احمد مددی و همکارانش هنوز با بازیکن جدیدی هم قرارداد امضا نکرده‌اند.

قایدی جدا می‌شود؟

هم‌اکنون مهم‌ترین نگرانی هواداران استقلال جدایی احتمالی مهدی قائدی است. بحث لژیونرشدن قائدی از مدت‌ها قبل مطرح شده و حالا با اتمام فصل این مهاجم بدش نمی‌آید خارج از ایران فوتبالش را ادامه دهد. البته موضوع اصلی این است که قائدی با استقلال قرارداد دارد و اگر بخواهد به تیم دیگری برود، باید رضایت باشگاه را بگیرد. فرهاد مجیدی هم مدتی قبل اعلام کرد اگر بتواند مهاجمی توانمند مثل قائدی به خدمت بگیرد، حاضر است اجازه جدایی به این بازیکن را بدهد اما تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است. مهاجم استقلال روز پنجشنبه به‌همراه همسرش و یک ایجنت راهی امارات شد و همین موضوع شایعات مختلفی را درخصوص جدایی او ایجاد کرده است.

گفته می‌شود این بازیکن از ۲ تیم قطری پیشنهاد دارد که یکی از آنها باشگاه الغرافه قطر است که هدایتش را استراماچونی بر عهده دارد. از طرفی ۲ رسانه معتبر یونانی هم خبر داده‌اند که باشگاه آ. ا. ک یونان به شکل جدی به جذب قائدی فکر می‌کند و البته بحث حضور او در لیگ پرتغال هم مطرح شده است. مسئله مهم این است که فرهاد مجیدی و استقلال باید با جدایی احتمالی قائدی کنار بیایند و نزدیکان این بازیکن هم می‌گویند که مهدی تمایل به بازی در خارج از ایران دارد. گفته می‌شود باشگاه استقلال برای انتقال قائدی به الغرافه، توافق‌هایی با این باشگاه قطری داشته است. طبق این توافق‌ها استقلال بدهی سنگینش به استراماچونی را از پول رضایتنامه قائدی فراهم می‌کند و طرف قطری هم موافقت می‌کند که قائدی بعد از بازی با الهلال به قطر برود.

اختلاف ارسلان با باشگاه

ارسلان مطهری هم یکی ‌دیگر از بازیکنانی است که قراردادش با استقلال به پایان رسیده. او در مصاحبه‌هایش به صراحت اعلام کرده بود که با مدیران فعلی تیم حاضر به مذاکره جهت تمدید قرارداد نیست. روز پنجشنبه مدیران استقلال جلسه‌ای با مدیر برنامه‌های این بازیکن برگزار کردند و ظاهرا پیشنهاد مالی مددی برای تمدید قرارداد مطهری آنقدر پایین بوده که باعث ناراحتی شدید این بازیکن شده است.

مطهری حتی با پستی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، جدایی خود از جمع آبی‌پوشان را اعلام کرد ولی بعید به‌نظر می‌رسد این بازیکن چنین تصمیمی بگیرد. مطهری و استقلال با یکدیگر اختلاف مالی دارند، این در حالی است که بسیاری از هواداران استقلال در صفحات مجازی علیه مطهری موضع گرفته‌اند که چرا در فصلی که استقلال در کسب جام قهرمانی ناکام مانده است، بازیکنان باید خواهان دریافت مبالغ غیرمنطقی از باشگاه باشند.

بازار گرمی با اسم تیم‌های صنعتی

در بین بازیکنان استقلال، مبلغ قرارداد نفراتی مثل آرش رضاوند، مسعود ریگی و سیاوش یزدانی کم بوده و خواسته آنها برای افزایش مبلغ قرارداد منطقی است ولی برخی بازیکنان این تیم با اسم برخی تیم‌های صنعتی در حال بازارگرمی هستند و می‌خواهند پول زیادی از باشگاه برای تمدید

قرار داد بگیرند. آنها به مسئولان استقلال گفته‌اند که از تیم‌های صنعتی پیشنهادهای خوبی دارند و این یک اهرم فشار از سوی برخی بازیکنان است تا بتوانند مبلغ مورد نظرشان را از باشگاه بگیرند. این در حالی است که مدیران استقلال هم حاضر نیستند در این مورد برابر آنها عقب‌نشینی کنند. با این شرایط احتمال اینکه استقلال دوباره بازیکن از دست بدهد، زیاد است.

چالش مظاهری با مددی

رشید مظاهری هم همچنان با مددی، مدیرعامل باشگاه چالش دارد و شاید از جمع آبی‌پوشان جدا شود. مظاهری فصل گذشته هم قراردادش را به‌صورت یکطرفه با تراکتور فسخ کرد و حالا شاید این کار را با اسقلال هم انجام دهد. البته می‌گویند باشگاه استقلال اخیرا به‌حساب مظاهری پول ریخته تا این بازیکن‌ نتواند قراردادش را به‌صورت یکطرفه فسخ کند ولی پیشنهاد ۲ تیم صنعتی به مظاهری باعث شده تا مظاهری برای ماندن در استقلال مردد باشد.

مجیدی چه نفراتی را می‌خواهد؟

فرهاد مجیدی برای تقویت استقلال لیست بازیکنان مورد نظرش را به باشگاه داده است. جالب اینجاست که سرمربی استقلال دو سه روز پیش در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که نفراتی مثل سجاد شهباززاده، امید سینگ، وحید محمدزاده، حامد فلاح‌زاده، فرشاد محمدی‌مهر و میثم تیموری در فهرست مورد نظر او قرار ندارند. آخرین اخبار اما حاکی از آن است که آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، رضا دهقانی، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا حسینی، محمد محبی و طالب ریکانی در لیست مجیدی هستند. به‌گفته این مربی احتمالا یک یا ۲ بازیکن خارجی هم به جمع آبی‌پوشان اضافه خواهند شد. مجیدی بعد از شکست در فینال جام حذفی و پایان فصل، چند روزی را در امارات سپری کرد و گفته می‌شود در این سفر توافق‌هایی با باشگاه الوصل داشته تا اردوی یک‌هفته‌ای استقلال را در کمپ این باشگاه برپا کند. این در حالی است که هنوز نفرات فصل آینده استقلال و برنامه‌های آماده‌سازی این تیم برای بازی ۲۲ شهریور مقابل الهلال مشخص نشده‌اند.

معمای فرهاد و محمدرضا حسینی | از طغیان علیه مظلومی تا قرار گرفتن در لیست خرید

از استقلال خبر می‌رسد فرهاد مجیدی، سرمربی این تیم لیست خرید بازیکنانش را برای فصل جدید در اختیار مدیران باشگاه قرار داده است. یکی از جالب‌ترین اسامی درج شده در این لیست، نام محمدرضا حسینی، هافبک سپاهان است. طبیعتا سپاهان بعد از ریزش سنگینی که ابتدای تابستان داشت، با همه وجود در برابر جدایی سایر نفراتش مقاومت خواهد کرد. آنها مهره‌هایی مثل محمد محبی، احسان حاج‌صفی و پیام نیازمند را از دست داده‌اند و اگر قرار باشد مدعی بمانند، نباید این رویه ادامه بیابد. بر این اساس بعید به‌نظر می‌رسد امکان حضور حسینی در استقلال فراهم شود. با این حال نکته جالب‌تر در این مورد چیز دیگری است؛ اینکه فرهاد مجیدی ۲ سال پیش علیه امکان حضور این بازیکن در جمع آبی‌پوشان موضع بسیار تندی گرفته بود.

مجیدی که در هفته‌های پایانی لیگ هجدهم جانشین وینفرد شفر شده بود، بی‌اعتنا به اراده باشگاه برای استخدام سرمربی خارجی، مشغول بستن تیم برای فصل جدید بود. در همین بین شایعه مذاکره پرویز مظلومی، سرپرست آبی‌ها با چند بازیکن ازجمله محمدرضا حسینی که در آن زمان در ذوب‌آهن بازی می‌کرد سر زبان‌ها افتاد. فرهاد هم واکنش بسیار تندی نسبت به این ماجرا نشان داد. حرف‌های مجیدی در این مورد، در یک فایل صوتی افشا شد و جنجال بزرگی به پا کرد. فرهاد صراحتا گفته بود تیمش نیاز به حسینی ندارد و حتی از بازیکن جوانی به نام امیرحسین کارگر در تیم‌های پایه استقلال نام برد و مدعی شد او بهتر از ستاره ذوب است! آن ماجرا سر و صدای زیادی به پا کرد و حتی با واکنش خود حسینی همراه شد، اما به هر حال همه‌چیز تمام شد و رفت تا امروز که با ۲ سال تأخیر، مجیدی خواهان جذب محمدرضا حسینی شده است!

این روزها کارگر در گل‌گهر سیرجان عمدتا نیمکت‌نشین است و البته حسینی در سپاهان عضویت دارد. فاصله فنی این دو نفر مشهود است و نیازی به بازگویی ندارد. پرسش اینجاست که چرا فرهاد زمانی که امکان جذب حسینی فراهم‌تر بود آنطور وحشتناک نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان داد و حتی حرمت پرویز مظلومی را هم شکست، اما حالا که جذب حسینی بسیار دشوارتر شده، دنبال کشاندن او به تهران است؟ آیا مجیدی روی مواضع نقل‌وانتقالاتی‌اش به اندازه کافی تامل می‌کند؟

منبع: همشهری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها