|

خداحافظی با مرد روزهای حساس پرسپولیس

احمد نوراللهی

احمد نوراللهی شماره ۸ پرسپولیس در تمام بازی‌های این فصل لیگ به میدان رفت و رکورددار بیشترین دقایق بازی برای این تیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

احمد نوراللهی بدون تردید یکی از ستون‌های پرسپولیس در راه ۵ قهرمانی پیاپی بود. این بازیکن در این ۵ دوره از نظر تعداد بازی در لیگ برای پرسپولیس در رتبه دوم قرار دارد و از این جنبه در کل تاریخ لیگ برتر در رتبه سوم بیشترین تعداد بازی برای پرسپولیس جای گرفته است. در ۲۰ دوره لیگ برتر فقط جلال حسینی تعداد برد بیشتر از نوراللهی با پیراهن پرسپولیس بدست آورده است.

به گزارش«شایانیوز»، این بازیکن در این دوره وظایف تهاجمی بر عهده‌اش محول شد و با ۱۰ گل عنوان بهترین گلزن پرسپولیس را کسب کرد. شماره ۸ پرسپولیس در تمام بازی‌های این فصل لیگ به میدان رفت و رکورددار بیشترین دقایق بازی برای این تیم بود. تمام این آمار موید جایگاه ویژه کاپیتان پرسپولیس در این تیم است. به بهانه جدایی این بازیکن فراز و فرودهای نوراللهی در مدت حضور در پرسپولیس مرور شده است.

پیوستن بی سر و صدا به پرسپولیس

روزی که احمد نوراللهی به پرسپولیس پیوست این تیم در شرایط بسیار بحرانی بود ولی در حالی از این تیم جدا می‌شود که به ۵ قهرمانی متوالی دست یافته است. این بازیکن در آغاز لیگ چهاردهم نظر علی دایی سرمربی وقت پرسپولیس را جلب کرد و در انتقالی که توجه رسانه‌ها را معطوف نساخت از فولاد یزد به پرسپولیس ملحق شد.

01548944

دایی خیلی سریع به هافبک جوان خود اعتماد کرد و هفته دوم اولین بازی خود را برای پرسپولیس انجام داد و در ترکیب ثابت قرار گرفت. پرسپولیس در آن فصل دوران بی‌ثباتی را تجربه کرد و به جز دایی، حمید درخشان و برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم شدند ولی هیچ کدام از آن‌ها از نوراللهی چشم‌پوشی نکردند و این بازیکن جزو بازیکنان اصلی بود.

همه چیز از شوت احمد شروع شد

از لیگ پانزدهم روزهای خوش پرسپولیس آغاز شد که یکی از بازیکنان تاثیرگذار آن تیم احمد نوراللهی بود. این بازیکن پیراهن شماره ۸ که یکی از شماره‌های خاص تاریخ پرسپولیس است به تن کرد. نوراللهی ۲ گل برای پرسپولیس به ثمر رساند که یکی از این ۲ گل در بازی حساس هفته پایانی مقابل راه‌آهن بود که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و با گلزنی این بازیکن امید قهرمانی برای سرخپوشان زنده شد ولی این گل برای قهرمانی کافی نبود و در نهایت پرسپولیس به رتبه دوم قناعت کرد. یکی از بازی‌های خوب نوراللهی برابر استقلال بود. موتور پرسپولیس در آن مسابقه با شوت این بازیکن که در ریباند مهدی طارمی آن را تبدیل به گل کرد روشن شد.

 خداحافظی اجباری از پرسپولیس

پرسپولیس در لیگ پانزدهم خیلی دیر استارت قهرمانی را زد و در نهایت در رسیدن به آن ناکام ماند ولی در لیگ شانزدهم توفانی آغاز کرد و از همان ابتدا مشخص بود اسب این تیم برای قهرمانی زین شده است. در میانه راه اما برای دو بازیکن این تیم چالش جدی به وجود آمد. امید عالیشاه و احمد نوراللهی که مشمول خدمت سربازی بودند در نیم فصل مجبور به پیوستن به تیم رقیب یعنی تراکتور شدند. آخرین بازی نوراللهی برای پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان بود که در ورزشگاه آزادی هواداران خداحافظی به یادماندنی با او داشتند و این بازیکن که بازوبند کاپیتانی به او سپرده شده بود با چشمانی اشکبار از این تیم جدا شد.

01635243

انتقال نافرجام به تراکتور و بازگشت گره‌گشا به پرسپولیس

نوراللهی تنها ۴ بازی برای تراکتور به میدان رفت و پس از آن مشخص شد که پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته است و حق جذب بازیکن نداشته و به همین خاطر مجوز به کارگیری نوراللهی را نگرفت. نوراللهی با حضور در تراکتور در اولین قهرمانی پرسپولیس غایب بود. این بازیکن در شروع لیگ هفدهم هم مجبور بود که دور از میادین باشد. خدمت سربازی نوراللهی در نیم فصل دوم لیگ هفدهم به پایان می‌رسید . پرسپولیس در آن مقطع به خاطر ماجرای مهدی طارمی اجازه جذب بازیکن جدید نداشت و بازگشت نوراللهی برای این تیم بسیار کارساز بود. نوراللهی در آن دوره اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن گرفت.

موعد زدن گل های حساس

احمد نوراللهی که نزدیک به یک فصل از شرایط مسابقه دور بود پس از چند هفته به وضعیت آرمانی رسید. این بازیکن آمار گلزنی مناسبی دارد ولی بیشتر از آنکه تعداد گل این بازیکن جلب توجه کند، گل‌های این بازیکن در دیدارهای مهم به ثمر رسانده نظرها را معطوف خود می‌کند.

نوراللهی همان‌طور که اشاره شد قبل از جدایی از پرسپولیس در بازی حساس با راه‌آهن برای این تیم گلزنی کرد. در بازگشت به پرسپولیس در دیدار نفس‌گیر با الجزیره امارات با شلیک تماشایی گل حیاتی برای این تیم به ثمر رساند. در لیگ هجدهم، دربی برگشت به جز حساسیت‌های همیشگی، حساسیت مضاعفی داشت و تیم پیروز این مسابقه از شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ برخوردار بود و پرسپولیس با ضربه سر احمد نوراللهی به پیروزی دست یافت و در نهایت فاتح لیگ شد.

پرسپولیس در آن فصل دبل کرد و به قهرمانی جام حذفی هم دست یافت که در آن مسابقات در مهم‌ترین بازی سپاهان را در خانه‌اش با گل دقایق پایانی نوراللهی در وقت اضافه مغلوب کرد و این بازیکن نقش به سزایی در فتح همزمان لیگ و حذفی داشت.

01635244

حسرت‌هایی که نوراللهی به جای گذاشت

نوراللهی با تمام صحنه‌های به یادماندنی که برای پرسپولیسی‌ها خلق کرد حسرت هایی هم بر دل هواداران گذاشت. پرسپولیس در فصل قبلی لیگ قهرمانان تا یک قدمی بزرگترین افتخار تاریخش رفت. این تیم در فینال لیگ قهرمانان از حریف پیش افتاد ولی در آخرین ثانیه‌های وقت اضافه نیمه اول در موقعیتی که به هیچ وجه خطری دروازه پرسپولیس را تهدید نمی‌کرد احمد نور مرتکب خطای پنالتی شد تا شادی پرسپولیسی‌ها بیشتر از یک دقیقه طول نکشد.

پس از فینال آسیا، دربی فرصت مناسبی بود که نوراللهی خاطره آن پنالتی را پاک کند. نوراللهی که وظایف هجومی‌تر از قبل داشت بعد از آنکه پرسپولیس با یک گل از حریف پیش افتاد، دو موقعیت بسیار خوب گلزنی بدست آورد که نتوانست از آن استفاده کند تا پرسپولیس که می‌توانست به یک پیروزی پرگل دست یابد در نهایت برد را با تساوی عوض کند.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها