|

با فروش نوراللهی و کنعانی زادگان چقدر عاید پرسپولیس شد؟

احمد نوراللهی و محمد حسین کنعانی‌زادگان

احمد نوراللهی و محمد حسین کنعانی‌زادگان هم به لیست بازیکنانی که بدون هیچ مبلغی از پرسپولیس جدا شدند اضافه شدند.

لینک کوتاه کپی شد

سرخابی‌های پایتخت تا این‌جای فصل نقل و انتقالات یک داستان مشترک داشتند. پرسپولیس بهترین گلزن خود و یکی از کلیدی‌ترین بازیکنانش را  از دست داد. احمد نوراللهی با جدایی از جمع سرخپوشان به شباب‌الاهلی امارات پیوست. استقلالی‌ها هم احتمالا اتفاقی مشابه را تجربه خواهند کردند و ستاره‌شان به این تیم اماراتی خواهد رفت. شاید ظاهر این دو خبر خیلی شبیه هم باشد اما در اصل تفاوت زیادی با هم دارند.

به گزارش«شایانیوز»، استقلال بعد از فروش قایدی با حدود 60 میلیارد با پولی که حالا به حسابش واریز می‌شود به دنبال تسویه بدهی‌ها و خرید بازیکنان جدید خواهد بود. پرسپولیس اما بدون گرفتن حتی یک ریال، بازار را برای پیدا کردن بازیکنی جانشین می‌گردد و به دنبال پیدا کردن کسی است که با کمترین مبلغ بتواند جای بهترین بازیکنش را پرکند.

این داستان تکراری پرسپولیس در تمام سال‌های اخیر بوده است. بازیکنانی که نه تنها بهترین بازیکن تیم بلکه از ستاره‌های لیگ برتر بوده‌اند و رفتنشان فقط به افت لیگ منجر شده است، بدون اینکه عایدی برای باشگاه داشته باشد. مهدی طارمی شاید از استثناهایی باشد که مدیرعامل وقت قرمزها با وجود فروختن بهترین بازیکن تیمش در حساس‌ترین مقطع توانست درآمدزایی خوبی انجام بدهد.

علیرضا بیرانوند هم دیگر بازیکنی است که در آن زمان با انتقالش مبلغی حدود 750 دلار را نصیب پرسپولیسی‌ها کرد. به غیر از این موارد استثنا، پرسپولیس با از دست دادن ستاره‌هایش هیچ دستاوردی به غیر از جای خالی آنها نداشته است. احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در این فصل و شجاع خلیل‌زاده و علی علیپور فصل گذشته و  مهدی ترابی، صادق محرمی، وحید امیری و فرشاد احمدزاده از نمونه این بازیکنان در فصول گذشته هستند. بازیکنانی که می‌توان گفت درآمدزایی باشگاه از رفتن آنها حتی یک دلار هم نبوده است اما به دست آوردن بسیاری از آنها هزینه‌های زیادی را به پرسپولیس تحمیل کرده است.

به پایان رسیدن قرارداد و جواب ندادن تلفن و نازکردن و هر دقیقه بالابردن مبلغ پیشنهادی، هدیه بازیکنانی بوده که قراردادشان به اتمام رسیده و البته به واسطه حضور درپرسپولیس دستاوردهای زیادی داشته‌اند. اگرچه آنها هم در موفقیت‌های اخیر این تیم نقش داشته‌اند اما پرسپولیس در این چند سال نشان داده که بدون هر بازیکنی توانسته به مسیرش ادامه دهد. بازیکنانی که بسیاری از آنها بدون پرسپولیس هر افتخاری را به دست فراموشی سپرده‌اند. 

شاید این روزها که هواداران حسابی از بازیکنان جداشده و نحوه جدایی آنها ناراحت هستند باید بیشتر انتقادات را متوجه مدیران باشگاه کنند. جدایی بازیکنان امری اجتناب‌ناپذیر است. به خصوص اگر پای قراردادهایی با صفرهای بیشتر و سفر به حاشیه خلیج‌فارس باشد نگه‌داشتن یک بازیکن کاری تقریبا محال است. در این میان بخشی که باید به مدیران انتقاد وارد کرد این است که باشگاه و تیم هیچ سهمی از این قراردادهای آنچنانی ندارد و سهم آنها یک جای خالی و سهم هوادارانشان حسرت است. 

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی