|

چرا امارات برای بازیکنان ایرانی اینقدر جذاب است؟

پرسپولیس

بازیکنان ایرانی می‌دانند مدیران باشگاه‌های عربی هر حرفی بزنند به آن عمل می‌کنند و به همین دلیل راهی لیگ این کشورها می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

درباره انتقاد یحیی گل‌محمدی نسبت به بحران مالی باشگاه پرسپولیس و انتقال بازیکنانی مثل احمد نوراللهی و حسین‌ کنعانی‌زادگان به تیم‌های اماراتی و قطری اظهار داشت: با توجه به تورم و هزینه تیم های حوزه خلیج فارس حفظ بازیکنانی که از این تیم‌ها پیشنهاد مالی مناسبی دارند واقعا سخت است. از طرفی نام جعلی لیگ امارات هم برداشته شد و اکنون بازیکنان ایرانی مشکلی برای بازی در این کشور ندارند. دو سال در این کشور بازی کردم و در امارات بازیکنان به دلیل مالیات ندادن، دریافت کل مبلغ قرارداد و گذراندن امور زندگی با دریافت پاداش‌ مناسب، شرایط مناسبی دارند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از پارس فوتبال، وقتی بازیکنان می‌بیند در فوتبال کشورمان در شرایطی که قراردادش یک سوم پیشنهاد تیم‌های  عربی نیست کل پولش را دریافت نمی‌کند و باید مالیات هم پرداخت کند، قطعا به جدایی ترغیب می‌شود زیرا برای آینده‌اش برنامه‌ریزی می‌کند و می داند اگر برایش مشکلی پیش بیاید، کسی سراغش را نمی‌گیرد.

نصرتی ادامه داد: برخی می‌گویند کشورهای حوزه خلیج فارس سکوی پرتاب فوتبالیست نیست و در این تیم‌ها نمی‌توان پیشرفت کرد در صورتی که بازیکنانی مثل علی کریمی، جواد نکونام، مسعود شجاعی و مهدی طارمی از لیگ کشورهایی مثل امارات و قطر به بهترین‌ لیگ‌های جهان رسیدند. در لیگ‌های عربی توقع زیادی از بازیکنان خارجی وجود دارد و فشار زیادی به آنها می‌آید. به همین دلیل وی با وجود شرجی بودن هوا باید تمام توانش را بگذارد.

مدافع اسبق پرسپولیس عنوان کرد: نباید تصور کنیم بازیکن با حضور در کشورهای عربی استراحت یا تفریح می‌کند. شاید به دلیل بالا بودن کیفیت بازیکنان ایرانی، سطح مسابقات آنها نسبت به لیگ کشورمان از لحاظ فنی پایین‌تر باشد اما لیگ منظم، فشرده و بابرنامه‌ای دارند. بازیکنان ایرانی می‌دانند مدیران باشگاه‌های عربی هر حرفی بزنند به آن عمل می‌کنند و به همین دلیل راهی لیگ این کشورها می‌شوند. متاسفانه اقتصاد کشورمان هم مشکل دارد و در این وضعیت کار باشگاه‌ پرسپولیس برای حفظ بازیکنانی مثل نوراللهی و کنعانی‌زادگان سخت بود. این نفرات هم تا وقتی در پرسپولیس بودند، خیلی خوب کار کردند و باید از آنها قدردانی شود.

نصرتی درمورد بدهی‌ها و بحران مالی پرسپولیس توضیح داد: سوء مدیریت دلیل اصلی این موضوع است. این امر هم به حضور افراد کارنابلد و غیر متخصصی در باشگاه‌ها باز می‌گردد که با استفاده از روابط سیاسی خود، مدیریت باشگاه‌ها را برعهده می‌گیرند. آنها کارشناس ورزش و فوتبال نیستند و به دلیل استفاده نکردن از نظرات کارشناسان حقوقی و بین‌المللی به ویژه در زمینه عقد قرارداد با مربی و بازیکن خارجی، این بلا را سر باشگاه می‌آورند. بازیکن خارجی مثل من نیست که همچنان از پرسپولیس طلب دارم اما شکایت نکرده باشم. بخشی از مبلغ قراردادم را بخشیدم و پیگیری نکردم اما خارجی‌ها شکایت کرده و ضرر و زیان می‌گیرند. سوء مدیریت سبب این اتفاقات می‌شود.  از طرفی باشگاهی مثل پرسپولیس باید در بحث جذب اسپانسر قوی‌تر عمل کند و سراغ شرکت‌‌های دولتی نرود.

وی در مورد فعالیت‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس گفت: این تیم پس از جدایی کنعانی زادگان نیاز به دفاع وسط داشت. به جز علیرضا ابراهیمی این تیم باز هم باید مدافع میانی جذب کند. اگر بتواند علی نعمتی که قابلیت بازی در دو پست دارد را هم بگیرد، خلاء موجود در این پست برطرف می‌شود. ابراهیمی هم مدافع بدی نیست. بیشتر سابقه این بازیکن در لیگ یک است و برای بازی در لیگ برتر و آسیا باید باتجربه‌تر شود. بازی‌های رضا دهقانی را هم در تیم ملی امید دیدم و وی بازیکن باکیفیتی نشان داده است.

بازیکن اسبق پرسپولیس درخصوص اظهارنظر یحیی گل‌محمدی مبنی بر اینکه پرسپولیس تیم حکومتی نیست، زیرا پول ندارد، توضیح داد: اصلا هیچ تیمی در ایران حکومتی نیست زیرا حکومتی یعنی تیمی که بر سایر تیم‌ها حاکمیت کند در شرایطی که پرسپولیس با شرایط فنی عالی‌اش جلو می‌رود. البته شرایط مالی‌اش نسبت به خیلی از تیم‌های دیگر پایین تر است. نمی توان به این تیم لقب حکومتی داد اما شاید دست برخی‌ تیم‌های دیگر که آنها هم حکومتی نیستند بازتر باشد و بتوانند بیشتر هزینه کنند.

نصرتی در جواب به این پرسش که پرسپولیس می‌تواند روند موفق سال‌های اخیرش را در فصل آینده تکرار کند، پاسخ داد: پنجمین قهرمانی پرسپولیس سخت ترین قهرمانی این تیم در سال‌های اخیر بود زیرا همیشه حفظ موفقیت از به دست آوردن موفقیت سخت‌تر است. کار هرکس و هر تیمی نیست پنج دوره متوالی قهرمان شود اما پرسپولیس به این مهم رسید. تیم‌های دیگر تمام تلاش خود را می‌کنند تا اجازه ندهند این تیم به قهرمانی ششم برسد و همین موضوع کار را سخت تر می‌کند اما با توجه به شرایط به نسبت باثبات پرسپولیس، جار و جنجال نکردن و در آرامش کار کردن مدیرعامل این باشگاه، استفاده از کادرفنی بادانش و بازیکنان باکیفیت، امیدوارم این تیم امسال هم موفق باشد و بازهم بتواند دل هوادارانش را شاد کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها