|

دلایلی که مانع دورخیز استقلال در نقل و انتقالات شد

استقلال

فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و یکمدر شرایطی است که اختلافات درونی لطمه بزرگی را به این باشگاه زده است.

لینک کوتاه کپی شد

هواداران استقلال که سال‌هاست در حسرت جام قهرمانی توسط تیمشان مانده‌اند، فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم را در شرایطی پیگیری می‌کنند که اختلافات درونی لطمه بزرگی را به این باشگاه زده است.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از مشرق، آخرین باری که تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر موفق شد مقام قهرمانی به دست آورد، فصل ۹۲-۹۱ بود و اگر آنها در فصل بیست و یکم موفق به قهرمانی شوند، بعد از گذشت ۹ سال از آخرین قهرمانی شان به این افتخار دست یافته‌اند و در غیر این صورت، حسرت آنها برای قهرمانی ۱۰ ساله خواهد شد که این شاید یک رکورد منفی در تاریخ این باشگاه به حساب آید؛ چرا که استقلالی‌ها در تاریخ ۷۵ ساله شان هرگز مقطع ۱۰ ساله بدون قهرمانی را تجربه نکرده‌اند.

قانون نانوشته‌ای در فوتبال می‌گوید یکی از مهم‌ترین دوران هر فصل که تیم‌های مدعی می‌توانند پایه قهرمانی شان را بنا نهند، پیش فصل و نقل و انتقالات تابستانی است. دورانی که عملاً در حال حاضر در آن قرار داریم و تیم‌هایی که بخواهند برای فصل آینده مدعی باشند، باید دورخیز خود را از هم اکنون انجام داده تا در نیم فصل اول امتیازات مهم و تعیین کننده‌ای را به حساب خود واریز کنند.

با اینکه از قبل هم پیش بینی می‌شد به دلیل اتمام قرارداد ۱۰ تا ۱۲ بازیکن استقلال در پایان فصل مدیران این باشگاه برای حفظ شاکله اصلی تیم شان کار دشواری پیش رو دارند، با گذشته نزدیک به دو هفته از ابتدای زمان نقل و انتقالات عملاً در این باشگاه نه بازیکنی تمدید کرده و نه بازیکن جدیدی به خدمت گرفته شده است.

اخبار قطعی نقل و انتقالاتی استقلال تنها به خروج قطعی ۳ بازیکن خلاصه شده و همچنین احتمال جدایی حداقل ۳ بازیکن دیگر نیز می‌رود. این در حالی است که این باشگاه هنوز در واقعیت هیچ بازیکن جدیدی به خدمت نگرفته است.

سایه سنگین نقل و انتقالات نه چندان مناسب بر سر استقلال سنگینی می‌کند و این به خودی خود باعث ایجاد موجی از نگرانی در هواداران این تیم شده است؛ و فضا به اندازه کافی در بین هواداران میلیونی این تیم تشنج دارد.

این فضای سنگین و متشنج وقتی سنگین‌تر و متشنج‌تر می‌شود که مربیان فعلی و سابق این تیم از یک سو و از سوی دیگر مدیران فعلی و سابق این باشگاه با مصاحبه‌های جنجالی شان به جان هم افتادند که این جنگ و جدل‌های رسانه‌ای چه در فضای مجازی و چه در رسانه‌های رسمی، نه تنها دردی از این تیم دوا نمی‌کند، بلکه نمکی هم بر زخم دل هواداران این تیم است.

دلسوزان واقعی این تیم در هر پست و لباسی که قرار دارند چه الان در این باشگاه مسئولیت دارند و یا چه در گذشته مسئولیت داشتند، نباید جَو این تیم را بیش از این آلوده کرده و برای هواداران این تیم ایجاد چالش‌های ذهنی و روانی کنند.

مدیران و مربیان سابق و کنونی استقلال باید با درک شرایط کنونی، با سکوت خود به تلطیف فضا کمک کرده تا اگر قرار است تمرکزی برای ادامه کار فراهم شود، این تمرکز با مصاحبه‌ها و جدل‌های رسانه‌ای آنها بر هم نخورد. استقلال امروز به خودی خود آنقدر مشکل دارد و این جدل‌های رسانه‌ای گره‌ای از مشکلات آنها باز نخواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها