|

مروری بر کارنامه قایدی؛ خداحافظی با باشوی کوچک

مهدی قایدی

مهدی قایدی، ستاره موفق فصول اخیر لیگ با انتشار پستی از هواداران استقلال خداحافظی کرد و به حضور خود در این تیم خاتمه داد.

لینک کوتاه کپی شد

 از اواسط سال 95، کلیپ‌هایی از مهارت‌های یک بازیکن نوجوان در تیم ایرانجوان بوشهر در فضای مجازی دست به دست می‌شد. تکنیک و خلاقیت این بازیکن، نشان می‌داد که آینده درخشانی در انتظار این چهره جوان است. این بازیکن کسی نبود به جز مهدی قایدی که در پایان فصل هم از استقلال و هم از پرسپولیس پیشنهاد داشت ولی انتخاب این بازیکن پیراهن آبی بود.

طلوع قایدی، غروب جباری

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، روزهای ابتدایی مهدی قایدی در استقلال با آخرین بازی‌های مجتبی جباری در این تیم مصادف بود. هرچند که پست قایدی با جباری یکسان نبود ولی قایدی هم مثل جباری در این تیم به جایگاه یک ستاره رسید. علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در آن مقطع از همان دیدارهای نخست در دقایق پایانی از این بازیکن استفاده کرد و هر بار حضور او در زمین با استقبال و تشویق فراوان تماشاگران همراه بود. مهدی قایدی اولین بازی خود در ترکیب اصلی استقلال را در هفته پانزدهم تجربه کرد و در نخستین فصل حضور خود در این تیم تنها 2 مسابقه در ترکیب اصلی حضور داشت.

جان سالم به در بردن از سانحه هولناک

قائدی فصل بعد را با گلزنی مقابل نفت مسجدسلیمان آغاز کرد و 2 هفته بعد هم مقابل سایپا پاس گل داد تا به نظر برسد که جایگاه خود را در ترکیب اصلی استقلال پیدا کرده است. یک تصادف رانندگی اما می‌رفت که آینده این بازیکن را تحت تاثیر قرارد دهد. قایدی در این سانحه دچار آسیب‌دیدگی جدی شد و این اتفاق حواشی زیادی برای او در پی داشت. از سبک رفتار قایدی به نظر می‌رسید که این بازیکن بیش از حد به حاشیه توجه دارد که باعث شود آینده حرفه‌ای تحث تاثیر قرار گیرد. او لیگ هجدهم را با 3 گل و یک پاس گل به پایان رساند.

تحقق وعده زدن 10 گل و کسب عنوان آقای پاس گل

لیگ نوزدهم با جاه‌طلبی برای مهدی قایدی آغاز شد این بازیکن با انتخاب شماره 10 سطح انتظارات را از خود بالا برد و با وعده زدن 10 گل فشار را روی خود سنگین‌تر کرد. با توجه به کارنامه قایدی در طی 2 فصل قبل به نظر می‌رسید که این بازیکن موفق به عملی کردن این قول نشود. حضور آندره‌آ استراماچونی اما فصل جدیدی در دوران حرفه‌ای این بازیکن رقم زد و قایدی از یک مهره نیمکت‌نشین تبدیل به عنصر کلیدی تیم شد. درخشش قایدی پس از استراماچونی هم ادامه پیدا کرد و این بازیکن علاوه بر اینکه 10 گله شد، با 8 پاس گل عنوان بهترین پاسور فصل را به خود اختصاص داد.

ادامه روزهای رویایی در استقلال

مهدی قایدی در لیگ بیستم بدون تردید بهترین بازیکن استقلال بود و چندین بار به تنهایی به فریادرس این تیم شد. یکی از مهم‌ترین این بازی‌ها دربی دور رفت بود. قایدی که در 2 دربی قبلی هم گل زده بود و هم پاس گل داده بود، در دقایق پایانی دروازه حریف را باز کرد و تیمش را از شکست نجات داد. این بازیکن در این فصل 4 بازی پیاپی برای استقلال گل زد. قایدی در عین جوانی حتی به بازوبند کاپیتانی استقلال هم دست یافت. شماره 10 استقلال  رکورددار بیشترین دقایق بازی برای این تیم  در 2 فصل اخیر است و 63 بازی متوالی در لیگ برای این تیم به میدان رفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها