|

چرا دستمزد قایدی در تیم جدیدش پایین است؟

مهدی قایدی

قایدی برای سال اول حضورش در امارات، فقط 400 هزار دلار دریافت می‌کند. رقمی که می‌توانست در ایران از استقلال هم بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

 مذاکرات طولانی شباب الاهلی و استقلال، سرانجام به نتیجه رسید و مهدی قایدی در این باشگاه معارفه شد. قایدی برای سال اول حضورش در امارات، فقط 400 هزار دلار دریافت می‌کند. رقمی که می‌توانست در ایران از استقلال هم بگیرد. دلیل این رقم پایین، هزینه سنگین رضایتنامه او بوده است. از سال دوم اما، دستمزد قایدی افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد و او، تبدیل به یکی از پردرآمدترین بازیکنان ایران می‌شود.

44 میلیارد برای استقلال

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، استقلال برای فروش قایدی، درخواستی 2 میلیون دلاری داشت. آن‌ها در روزهای آخر بخاطر بدهی‌های زیاد، این رقم را افزایش داده بودند. با این حال شباب الاهلی، حاضر نبود چنین رقمی را به استقلال پرداخت کند. پس از چند دوره مذاکره، به نظر می‌رسید شانسی برای حضور قایدی در امارات وجود ندارد. دوشنبه، سرانجام گره این انتقال باز شد و دو تیم، با مبلغ 1.6 میلیون دلار به توافق رسیدند. عددی که استقلال را به خواسته‌اش نمی‌رساند اما با قیمت فعلی دلار، سودی 44 میلیاردی برای آن‌ها دارد. رقمی که دست استقلال را برای خریدهای جدید و تمدید قرارداد بازیکنان مورد نظر مجیدی، باز می‌گذارد.

لیست جدید

استقلال پس از فروش قایدی، کار تمدید قرارداد ارسلان مطهری و مسعود ریگی، و همچنین نگه داشتن رشید مظاهری را تمام می‌کند. سپس، قرار است آن‌ها سراغ لیست خریدهای مجیدی بروند. لوسیانو پریرا و امین قاسمی‌نژاد، در صدر فهرست سرمربی استقلال برای خط حمله قرار دارند. دو بازیکنی که جانشین زوج قایدی و دیاباته می‌شوند. جعفر سلمانی، گزینه اصلی استقلال برای سمت چپ محسوب می‌شود و رایان تفضلی، مدافع مورد نظر مجیدی است. استقلالی‌ها قصد هایجک کردن رضا اسدی از پرسپولیس را هم دارند. هافبکی که در کنار ریگی، می‌تواند زوج خوبی در خط هافبک استقلال بسازد.

سایه استراما

یک سال و نیم بعد جدایی استراماچونی از استقلال، هنوز سایه مشکلات فسخ قرارداد او روی سر استقلال هست. فیفا، حکمش را به نفع استراماچونی صادر کرده و در صورتی که استقلال نتواند طلب او را پرداخت کند، ممکن است با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و کسر امتیاز روبرو شود. مشکل اینجاست طلب استراما، از کل هزینه رضایتنامه قایدی بیشتر است! اگر استقلالی‌ها نتوانند از استراما تخفیف بگیرند، باید مبلغ یک میلیون و 700 هزار دلار به او بپردازند. 100 هزار دلار بیشتر از رقمی که این باشگاه، بابت فروش قایدی دریافت کرده است. عقب انداختن زمان پرداخت طلب استراماچونی، باعث می‌شود استقلال بتواند حداقل بخشی از این رقم را در نقل و انتقالات تابستانی، خرج خریدهای جدید این تیم کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها