|

شیمبا برای استقلال قایدی می شود؟

 لوسیانو پریرا

صرف‌نظر از فاصله سنی زیاد لوسیانو پریرا با قایدی باید پرسید آیا شیمبا می‌تواند برای استقلال همان نقشی را بازی کند که مهدی بازی می‌کرد؟

لینک کوتاه کپی شد

استقلال با شیمبا توافق کرده و هیچ بعید نیست او را با پیراهن این تیم مقابل الهلال عربستان ببینیم. هفته گذشته وقتی بحث ترانسفر مهدی قایدی داغ شده بود، فرهاد مجیدی گفت به شرطی با جدایی قایدی موافقت می‌کنم که استقلال مهاجمی شبیه او بگیرد. البته خیلی‌ها بعد از آن مصاحبه گفتند مهاجمی‌با خصوصیات مهدی قایدی در فوتبال ایران کم است و شاید هم نیست اما حالا خبر می‌رسد که استقلالی‌ها می‌خواهند خط حمله خود را با حضور شیمبا مهاجم ۳۸ ساله برزیلی فولاد خوزستان تقویت کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی، صرف‌نظر از فاصله سنی زیاد لوسیانو پریرا با مهدی قایدی باید پرسید آیا شیمبا می‌تواند برای استقلال همان نقشی را بازی کند که مهدی قایدی بازی می‌کرد؟ اهالی فوتبال در ایران لوسیانو پریرا را به عنوان یک مهاجم تقریباً گلزن می‌شناسند که تکنیک چندانی ندارد اما مهدی قایدی با تکنیک بالای خود نظم دفاعی حریف را بر هم می‌ریخت و برای استقلال یک مهره بسیار تاثیر گذار بود. او حتی در جدول پاس گلهای استقلال هم از همه هافبکهای این تیم بالاتر قرار داشت و مسلماً پر کردن جای خالی این بازیکن کار راحتی نیست. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و هواداران استقلال اعتقاد دارند این تیم علاوه بر شیمبا نیاز به بازیکن دیگری هم دارد و شاید امین قاسمی‌نژاد بتواند گزینه مناسب دیگری باشد که به فاز تهاجمی استقلال اضافه می‌شود.

استقلال حتی زمانی که قایدی و دیاباته را داشت، در خط حمله با مشکلاتی مواجه بود به خصوص در لیگ بیستم که دیاباته کلا افت کرد و این اواخر مهدی قایدی هم تا حدی دچار افت شده بود و گل نمی‌زد. با این حال در مدل بازی استقلال مجیدی، مهدی قایدی نقش بسیار پررنگی داشت و حالا مجیدی که خودش مهاجم بزرگی بوده باید مدل بازی تیمش را در فاز هجومی عوض کرده و البته به فکر جذب بازیکنان دیگری هم باشد چرا که بعید است پریرا یک تنه بتواند بار خط حمله استقلال را به دوش بکشد. البته استقلال ارسلان مطهری و آرمان رمضانی را هم دارد ولی باز هم نیاز به مهره‌های بزرگتر با خلاقیت بیشتر در خط حمله این تیم احساس می‌شود.

طبق آخرین شنیده‌ها مجیدی از باشگاه استقلال خواسته حالا که مهدی قایدی ترانسفر شده حتماً زمینه جذب امین قاسمی‌نژاد فراهم شود بازیکنی که هم توانایی بازی در خط حمله را دارد و هم می‌تواند به عنوان وینگر چپ در استقلال بازی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها