|

به احتمال 90 درصد این 3 نفر استقلالی می شوند

فرهاد مجیدی

شیمبا، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی بازیکنان مدنظر مجیدی هستند که 3 بازیکن اول چون قرارداد ندارند انتقالشان 90 درصد قطعی است.

لینک کوتاه کپی شد

تمرینات استقلال با وجود همه حواشی و اتفاقات این چند وقت اخیر، امروز برگزار شد. فرهاد مجیدی، سرمربی آبی ها در حاشیه این تمرین در گفت و گو با خبرنگاران از شرایط تیمش صحبت کرد؛ شرایطی که به نظر می رسد مورد رضایت اوست چرا که کمتر دیده بودیم در این چند وقت اخیر مجیدی این گونه از مدیریت باشگاه تشکر کند. صحبت های فرهاد مجیدی را در ادامه می خوانید:

از مدیریت باشگاه تشکر می کنم

من از مدیریت باشگاه، آقای مددی و آقای ملکیان تشکر می کنم که برای جذب بازیکنان نهایت همکاری را کردند. زبیر نیک نفس، عارف آقاسی و امیر حسین زاده را ثبت کردیم و با 4 بازیکن دیگر هم توافق نهایی صورت گرفته و انشالله تشریف می آورند دفتر باشگاه تا با آنها قرارداد امضا کنیم. 

نمی دانم زرینچه چرا رفت

وی در مورد حواشی به وجود آمده در خصوص جواد زرینچه و کناره گیری او در فاصله ای کوتاه پس از انتخابش به عنوان سرپرست گفت: من شخصا آقای زرینچه را خیلی دوست دارم. سال اولی که به استقلال آمدم ایشان به عنوان کاپیتان حضور داشتند. چند روز پیش آقای ملکیان با من صحبت کردند و گفتند که می خواهند آقای زرینچه را به عنوان سرپرست انتخاب کنند که من خیلی هم استقبال کردم. آقای زرینچه را در باشگاه دیدم، خیلی هم جلسه خوبی بود اما بعدا نمی دانم چه شد که ایشان چنین تصمیمی را گرفتند.

فرزاد فصل بعد هم خواهد بود

سرمربی استقلال در خصوص ادامه همکاری با فرزاد مجیدی در این شرایط تاکید کرد: واقعا از فرزاد یک تشکر ویژه می کنم. او فصل گذشته خیلی به من کمک کرد. او از فرزندان باشگاه استقلال است. برای ما پست و مقام فرقی نمی کند و در خدمت باشگاه استقلال هستیم. فرزاد این فصل هم در کنار ما خواهد بود و پست و مقام هم برایش مهم نیست.

در مورد قایدی خودخواهی نکردم؛ او قلب من بود!

مجیدی با تاکید به این موضوع که در مورد قایدی خودخواهی نکرد گفت: یک واقعیتی را من بگویم که هیچ مربی نمی خواهد که بهترین بازیکن خود را از دست بدهد. مهدی نه تنها بهترین بازیکن من بود بلکه از نظر اخلاقی هم برای من بهترین بود. مهدی قلب من بود و در واقع قلبم را از من جدا کردند. در مورد او نمی توانستم خودخواهی کنم. به هرحال فوتبالیست جوانی است و یک پیشنهاد خوب از کشور خارجی دریافت کرده است. به هر حال فوتبالیست ها هم باید زندگی آینده شان را تامین کنند. در دوبی با مهدی صحبت کردم و دیدم که روحیاتش به گونه ای است که دوست دارد در امارات و تیم الاهلی بازی کند. من هم نخواستم که خودخواه باشم و بگویم که نه مهدی حتما باید در استقلال باشی. 

او یک بازیکن تاثیر گذار برای ما بود و در جلساتم با هیئت مدیره می گفتم که جانشین برای مهدی در فوتبال ایران نمی توانیم پیدا کنیم. به نظر من او بهترین وینگر فوتبال ماست و مثل مهدی اصلا در فوتبال مان نداریم. اختلاف سنی زیادی باهم نداریم و من واقعا دوستش دارم و عین بردارم است. بدون مهدی سخت است اما آینده او را در نظر گرفتم و این انتقال از نظر مالی برای باشگاه هم خیلی خوب بود و توانست یکسری از بدهی های را از این طریق حل کند. شناخت خوبی از باشگاه الاهلی دارم و در این باشگاه بازی کرده ام و با آنها قهرمان امارات شده ام؛ آدم های خیلی مثبتی در این باشگاه هستند و برای مهدی در الاهلی آرزوی موفقیت می کنم. این را به هواداران می گویم که مهدی بازهم قلب و روحش با استقلال است و هیچ وقت او را از استقلال جدا نمی دانم.

هر کاری بکنم برای تیمم کرده ام

حضور بازیکنان برای مذاکره و تمدید پس از اطلاع از حضور مجیدی در محل باشگاه سوال دیگری بود که سرمربی استقلال این گونه به آن پاسخ داد: من همیشه واقعیت را می گویم. آقای مددی و ملکیان کمال همکاری را در نقل و انتقالات کردند. وظیفه من نبود ولی تیم خودم است و هر کمکی که از دستم بربیاد انجام می دهم. من قبلا هم گفتم که دوست ندارم هیچ بازیکنی جدا شود ولی یک سری شرایط ما را قبول نکردند و یک سری هم قبول کردند و امروز سر تمرین حضور دارند.

انتقال شیمبا سلمانی و جلالی 90 درصد قطعی شده است

اگر این 4 بازیکنی که با آنها توافق نهایی شده به ما اضافه شوند من فکر می کنم که تمام نفراتی که مدنظرم بوده جذب شده اند. با توجه به قراری که به خاطر فروش قایدی گذاشته ایم باشگاه به من تعهد کتبی داده که دو بازیکن خارجی در این پست به تیم اضافه شود. شیمبا، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی بازیکنان مد نظر من هستند که حردانی با فولاد قرارداد دارد و از آقای مددی خواهش کردم که نامه بزنند و به صورت قانونی درخواست مان را ارائه کنند. سه بازیکن دیگر قرارداد ندارند و انتقالشان 90 درصد قطعی شده است.

خودم شخصا لیست دادم و مذاکره کردم

من به شما چیزی بگویم. اینکه می گویند چون مجیدی تیم را بسته و تحت فشار است را نمی دان منظورتان چیست. من کار خودم را انجام می دهم. اجازه نمی دهم یک نفر در انتخاب یا انتقال بازیکن دخالت کند. تمام اتفاقاتی که در این باشگاه افتاده، خودم شخصا به باشگاه لیست داده ام. خودم شخصا مذاکره کرده ام. فکر می کنم این فصل یک کار اصولی را انجام داده ام. من سعی کرده ام امسال تیم استقلال را کمی جوانتر کنم، بازیکنان جوان به این باشگاه بیایند. مطمئن باشید امسال تیم خوبی خواهیم داشت.

هر کسی شرایط استقلال را نمی پذیرد، می تواند برود

من اشکالی نمی بینم که مربی با بازیکن تحت قرارداد مذاکره کند. بالاخره فوتبال حرفه ای است و ممکن است باشگاهی براساس نیازی که دارد، به یک بازیکن پیشنهاد بهتری بدهد. من به بازیکنان خودم گفته ام اگر جای دیگری قرارداد بهتری دارید، می توانید بروید. می توانید این مسئله را از بازیکنان پرسید. ما هیچ بازیکنی را به زور در استقلال نگه نمی داریم. باشگاه استقلال به حدی بزرگ است که بخواهیم به بازیکنی بگوییم خواهش می کنیم نرو. هر بازیکنی که شرایط باشگاه استقلال را نمی پذیرد، می تواند برود.

 شایعات و حرف و حدیث ها، انگیزه ام را بیشتر می کند

همیشه در باشگاه استقلال یک سری آدم هایی بوده اند که زمانی بیرون از باشگاه می مانند، دوست ندارند تیم نتیجه بگیرد. من این را قبلا هم اعلام کرده ام. من نه به این حرفها (درباره دخالت مجیدی در انتقال قایدی) توجهی می کنم و نه برایم مهم است. من کار خودم را انجام می دهم. من و خانواده ام از سال 2001 در دبی زندگی می کنیم و همیشه به آنجا می روم. من در دبی یک جلسه کوچک داشتم و با او تلفنی صحبت کردم و دیدم که روحیات او این است که دوست دارد در آنجا بماند. او از من خواست که مخالفتی با جدایی او نکنم.

چون که من مهدی را خیلی دوست دارم، بخاطر آینده و زندگی اش، مخالفتی نکردم و این را به عهده باشگاه گذاشتم. حالا هر حرف و حدیثی که بیرون می آید، برای من مهم نیست. همه فرهاد مجیدی را می شناسند. این شایعاتی که هر روز منتشر می شود، نه تنها تأثیری در کار من ندارد، بلکه انگیزه ام را دو برابر می کند که با جدیت کار کنم. 

این فصل برای من خیلی مهم است

من امروز به بازیکنان نیز گفتم که این فصل برای من فصل خیلی مهمی است. من از خودم شروع می کنم. اگر فصل قبل به همکارانم می گفتم 2 ساعت قبل از تمرین بیایند، این فصل باید 3 ساعت قبل از تمرین اینجا حضور داشته باشند. جلساتمان را بیشتر می کنم. خود من نیز روی کارهای تحقیق و مطالعه و تمرینات بیشتر زمان می گذارم. برای اینکه من مربی یک تیم بزرگی هستم و این تیم هوادار دارد و بتوانم با نتایجی که می گیرم این مردم را خوشحال کنم.

 با هواداران صادقم و هر اتفاقی رخ بدهد را می گویم

من مربی تیم هستم و گفته ام که برایم فرقی نمی کند چه کسی مدیرعامل تیم باشد. کار من در زمین چمن است. ما هم باید بیایم اینجا تیم را تمرین دهیم و تمام تمرکزمان روی مسائل فنی باشد. مدیریت باشگاه نیز یک سری وظایفی دارد. آنها باید به تعهداتشان عمل کنند تا اتفاقاتی که در دو، سه سال اخیر برای باشگاه و بازیکنان افتاده، رخ ندهد. شما درباره نقل و انتقالات گفتید، من هم گفتم هر بازیکنی که ما به دفتر باشگاه آورده ایم، باشگاه نیز نهایت همکاری را کرده است. من با هواداران استقلال صادقم. هر اتفاقی که رخ بدهد، در عین صداقت آن را می گویم. یک زمانی به تیم نمی رسیدند، ما آن را عنوان کردیم. الآن بازیکن در دفتر باشگاه نشسته، باشگاه مدیریت کرده و با بازیکنان قرارداد امضا کرده است.

بعضی از بازیکنان با مبلغ کمتری قرارداد بستند

به خدا من می دانستم که چند نفر از بازیکنان از تیم های دیگر پیشنهاد قراردادهای بالاتر دارند ولی بخاطر استقلال قرارداد پایین تری امضا کردند. من از آنها ممنونم. کار من در زمین چمن است. بیشتر تمرکز من اینجاست و من اجازه نمی دهم که این صحبت ها تمرکز ما را به هم بزند.

 از اسپانسر بابت کمک هایش تشکر می کنم

من در مصاحبه های قبلی هم گفتم که آقای میری بیشتر از تعهداتشان عمل کرده اند. همین الآن هم به ما خیلی کمک کرده اند تا بتوانیم با بازیکنان قرارداد ببندیم. من از آقای میری تشکر می کنم که خارج از قراردادشان این مبالغ را برای باشگاه پرداخت کردند تا ما بتوانیم با بازیکنان قرارداد امضا کنیم. من فکر می کنم شرکت های وب و آقای میری کمال همکاری را در نقل و انتقالات داشتند و کمک بزرگی به ما کردند.

 هر موقع باشگاه صلاح بداند، می روم

سر نقل و انتقالات چند روزی دیر خوابیدم و استراحتم کم بود، شب گذشته بیهوش شدم. ولی صبح که بیدار شدم، این اخبار را شنیدم و برای من واقعا خنده دار است. من از همینجا به مسئولین باشگاه می گویم، هر روزی که باشگاه استقلال با وجود هر مدیری صلاح بداند که مربی دیگری به این باشگاه بیاید که می تواند بیشتر از من کمک کند، من از طریق همین تریبون می گویم که من مسئولیت را می گذارم و بابت کنسل کردن قرارداد حتی یک روز دستمزد بدون کار را نیم خواهم و هر چقدر که مبلغ قرارداد من است را به باشگاه می دهم. این صحبت ها را ضبط کنید که هر موقع باشگاه استقلال فکر کرد مربی بهتر از من می تواند به استقلال کمک کند، صادقانه می گویم که هر تصمیمی باشگاه بگیرد انجام می دهم و بابت حق و حقوقم نیز هیچ مبلغی از باشگاه دریافت نمی کنم.

پین را استقلالی بدانید

فرهاد مجیدی در مورد قرارداد گابریل پین و حضورش در استقلال گفت: قرارداد ایشان را امروز فرستادند تا وکیل شان ببینند. به طور حتم آقای پین به ما ملحق می شوند. من هر روز با ایشان در تماس هستم و حتی تمرین امروز را هم با پین چک کردم. 

در موضوع مظاهری دخالت نمی کنم

موضوع رشید مظاهری بستگی به او و باشگاه دارد. من در این قضیه دخالتی نمی کنم ولی گلری که جذب شد (رضایی) با نظر من بود و اعتقاد زیادی به او دارم و معتقدم که گلر آینده تیم ملی خواهد بود. 

نمی گذارم بازیکن برای باشگاه شرط بگذارد

باشگاه پیشنهادات خوبی به بازیکنان داده است. بازیکن وقتی قرارداد 5 میلیارد تومانی باشگاه و 2 میلیارد تومان هم خارج از باشگاه را رد می کند من اجازه نمی دهم که یک ریال بیشتر بدهند. مسائل مالی مهم است اما بازیکن باید به عشق هوادارهم بیاید. من اجازه نمی دهم بازیکنی بیاید که فقط مسائل مالی برایش مهم باشد. هر بازیکنی که ناراحت است می تواند امضا نکند و نیاید. ولی اگر قرار است صحبت از عشق و تعصب می شود باید در قرارداد هم آن را رعایت کنند. من از باشگاه خواستم تا مبلغ قرارداد را از این بالاتر نبرد. از همین بازیکنان می توانید بپرسید من شخصاً در جلسه بودم و با آنها شفاف صحبت کردم چون احساس کردم که هیچ چیزی بهتر از صداقت نیست. مبلغ قرارداد بازیکنان هم‌ پست یکسان است. رضاوند و مهدی‌پور و ریگی همه قراردادشان یکسان است. برای بازیکنی شرایط ما را می پذیرد امضا می کند و من نمی گذارم که بازیکن برای باشگاه شرط بگذارد. هر کسی ناراحت است می تواند برود خانه اش!

می توانیم مقابل الهلال موفق باشیم

ما صد در صد به شکست الهلال امیدوار هستیم. دو بازی گذشته این تیم را نگاه کرده ام. هر چه زودتر تیم را تکمیل کنیم و تمرینات مان را انجام دهیم می توانیم بهتر عمل کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها