|

بمب ترکاندن همیشه هم خوب نیست؛ پندار تایم و سردار رویانیان را یادتان هست؟

 سردار رویانیان

استاد عادت کرده بود نیمه‌های شب از خریدهای جدیدش رونمایی کند. هواداران کم‌سال و هیجانی هم اسم این ساعت از شب را گذاشته بودند «پندار تایم»!

لینک کوتاه کپی شد

گویا گروهی از هواداران فوتبال فقط مدیرانی را می‌پسندند که در فصل نقل‌وانتقالات چپ و راست کنار بازیکنان مختلف بایستند و عکس بگیرند. البته که خرید بازیکن و تقویت تیم خیلی اتفاق خوبی است، اما همیشه هم مدیرانی که رکورددار تولید خبر در نقل‌وانتقالات بوده‌اند، عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشته‌اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه گل، یک زمان در همین استقلال پندار توفیقی را داشتیم که پشت به پشت بازیکن می‌‎خرید. استاد عادت کرده بود نیمه‌های شب در فاصله چند دقیقه به چند دقیقه از خریدهای جدیدش رونمایی کند. هواداران کم‌سال و هیجانی هم اسم این ساعت از شب را گذاشته بودند «پندار تایم»! آخرش اما خریدهای فراوان و بی‌ربط توفیقی به کار استقلال نیامد، این تیم موفق نشد و حالا هیچکس از توفیقی به عنوان یک مدیر موفق یاد نمی‌کند.

شوکه شدن بازیکنان استقلال از رقم قراردادهایشان

در استقلال هم احمد سعادتمند فصل گذشته توانست بسیاری از بازیکنان تیم را حفظ کند، اما بعدها مشخص شد او این کار را با حربه افزایش سرسام‌آور رقم قرارداد بازیکنان انجام داده است. مسوولان بعدی استقلال می‌گفتند سعادتمند مبالغی برای بازیکنان در نظر گرفته که خود آنها را هم شوکه کرده است! عاقبت آن مدل مدیریتی هم کشید به جایی که باشگاه استقلال در پرداخت دستمزد بازیکنان به مشکل خورد و جو تیم به هم ریخت. به طور قطع اگر تیم معتدل‌تری بسته می‌شد، بسیاری از مشکلات استقلال به وجود نمی‌آمد.

تیم کهکشانی سردار رویانیان

در پرسپولیس هم از این شاهکارها کم نداشته‌ایم. محمد رویانیان در لیگ دوازدهم تنها راه پایان دادن به دوران ناکامی پرسپولیس را خرید بازیکنان گرانقیمت و بستن یک تیم کهکشانی تشخیص داده بود. بنابراین کلی خرید انجام داد که بعضا فلسفه درستی هم نداشتند. به عنوان مثال برای نوک حمله، کریم انصاری‌فرد و محمد قاضی به طور همزمان جذب شدند که خب از ابتدا مشخص بود یکی از این دو خرید اضافی است. بعد هم بین این دو نفر مشکل به وجود آمد و تنها پول باشگاه پرسپولیس هدر رفت. آخر فصل هم سرخ‌ها به جایی نرسیدند و رویانیان رفت. آیا کسی الان از سردار به عنوان یک مدیر موفق فوتبالی یاد می‌کند؟ بعید است.

بازار مکاره نقل‌وانقالات به سان هندوانه دربسته است

همه اینها را گفتیم تا یادآوری کنیم هرگز در مورد عملکرد مدیران نباید به جنبه‌های ظاهری ماجرا توجه کرد. مخصوصا در بازار مکاره نقل‌وانقالات که بازیکنان به سان هندوانه دربسته جذب می‌شوند. چه بسیارند ستاره‌هایی که به شکل گمنام جذب می‌شوند و می‌درخشند. در نقطه مقابل هم چه فراوان‌اند بازیکنان اسم و رسم‌داری که در هیاهوی فراوان استخدام می‌شوند و کاری از پیش نمی‌برند. بردبار باشید و الکی به مدیران باشگاه محبوب‌تان فشار نیاورید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها