|

بررسی نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم؛ انقلاب فرهاد، آرامش محرم و یحیی

نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم

در بین مدعیان فصل بعد لیگ برتر، هیچ تیمی به اندازه استقلال تغییر نکرده است. فرهاد مجیدی تصمیم گرفته تیمش را با بازیکنان مورد نظر خودش بسازد.

لینک کوتاه کپی شد

 شروع آرام نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم، به روزهای شلوغش رسیده است. مدعیان لیگ، خریدهای بزرگی انجام داده‌اند و هر کدام، حداقل یک ستاره بزرگ از دست دیگر رقبا ربوده‌اند. سپاهان شهریار مغانلو را به دست آورد، استقلال با امین قاسمی‌نژاد قرارداد بست و پرسپولیس، با خرید اسدی توانست یک ستاره بزرگ شکار کند. تغییرات استقلال اما، فراتر از این‌ها بوده و مجیدی فصل بعد با تیمی کاملا تازه وارد مسابقات می‌شود.

استقلال: رونمایی از خط حمله جدید

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، فصل پیش استقلال با داشتن شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری، صاحب خطرناک‌ترین خط حمله لیگ در شروع فصل بود. مهاجمانی که بجز قایدی، نتوانستند توقعات را برآورده کنند. حالا هر سه بازیکن از استقلال جدا شده‌اند. دیاباته در لیست مجیدی نیست، قایدی به شباب الاهلی فروخته شد و مطهری هم بر اساس اعلام رسمی باشگاه، قرار نیست در این تیم بماند. محمد نادری، دیگر جدا شده استقلال به ترکیه رفته و داریوش شجاعیان هم در لیست مازاد قرار دارد.

استقلالی‌ها اعلام کرده‌اند قصد تمدید قرارداد فرشید اسماعیلی را ندارند و رقم درخواستی مسعود ریگی را هم پرداخت نمی‌کنند. هرویه میلیچ، از مدت‌ها قبل جدایی‌اش را اعلام کرده بود. رشید مظاهری، دیگر بازیکنی است که برای جدایی با مسئولان استقلال پای میز مذاکره نشسته است. محمد دانشگر، جزو علامت سوال‌های لیست استقلال به حساب می‌آید.

استقلال فعلا در خط حمله امین قاسمی‌نژاد را در رقابت با پرسپولیس خریده و لوسیانو پریرا هم فاصله چندانی تا پیوستن به این تیم ندارد. آن‌ها باید یک مهاجم دیگر هم به جای مطهری بخرند. عارف آقاسی در خط دفاع خریداری شده و زبیر نیک‌نفس هم هافبک جدید استقلال است. علیرضا رضایی به عنوان دروازه‌بان دوم، احتمالا جای رشید مظاهری را می‌گیرد.

امیرحسین حسین‌زاده و محمدرضا آزادی هم خریدهای جوان استقلال هستند. استقلال با جعفر سلمانی به توافق رسیده و برای خرید صالح حردانی، با فولاد مذاکره می‌کند. رایان تفضلی، دیگر بازیکنی است که استقلال برای تقویت خط دفاع می‌خواهد. پروسه خرید ابوالفضل جلالی بخاطر مقاومت سایپا کمی پیچیده شده و ممکن است استقلالی‌ها سراغ دیگر گزینه‌ها برای سمت چپ تیم‌شان بروند.

پرسپولیس: جانشین برای بزرگان

یحیی گل‌محمدی از تیم فصل گذشته، رضایت کافی داشت و نمی‌خواست در تیمش تغییراتی ایجاد شود. با این حال، سه بازیکن کلیدی پرسپولیس از این باشگاه جدا شدند. شهریار مغانلو به سانتاکلارا رفت و سپس، با سپاهان رقیب اصلی پرسپولیس در فصل گذشته قرارداد بست. احمد نوراللهی و محمد حسین کنعانی‌زادگان هم پس از پایان قرارداد، مسیر امارات و قطر را در پیش گرفتند. پرسپولیس توانست قرارداد سایر بازیکنان بدون قرارداد تیم را تمدید کند.

علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی، دو خرید پرسپولیس در خط دفاع بودند. دو بازیکنی که قرار است جای کنعانی‌زادگان را پر کنند. رضا اسدی، مهمترین خرید پرسپولیس هم جای احمد نوراللهی را گرفت. رضا دهقانی، خرید جوان پرسپولیس در پست وینگر بود. بازیکنی که شاید، حضورش باعث جدایی علی شجاعی شود. پرسپولیس در خط حمله نتوانست سجاد شهباززاده یا امین قاسمی‌نژاد را برای جانشینی مغانلو بخرد و در این پست یک خرید بزرگ تا پایان نقل و انتقالات خواهد داشت.

سپاهان: شکار شهریار

سپاهان هم مثل سایر تیم‌های مدعی لیگ، چند ستاره خود را از دست داد. پیام نیازمند به لیگ پرتغال رفت، احسان حاج‌صفی راهی یونان شد و مهدی ترکمان هم پس از مدت‌ها نیمکت نشینی مسیرش را از سپاهان جدا کرد. خطر خروج سروش رفیعی هنوز در اصفهان وجود دارد.

آن‌ها به جای احسان حاج‌صفی، فرشاد احمدزاده را از فولاد خریدند و یک شکار بزرگ، از پرسپولیس داشتند. شهریار مغانلو، فصل بعد برای سپاهان بازی می‌کند و می‌تواند در کنار سجاد شهباززاده، خط حمله خطرناکی تشکیل دهد. سپاهان نیما میرزازاد را درون دروازه خریده اما همچنان، دنبال یک دروازه‌بان بزرگ و احتمالا، رشید مظاهری است.

گل‌گهر: ستاره‌های ژنرال

کمتر تیمی این فصل به اندازه گل‌گهر، در نقل و انتقالات پرکار بوده است. محسن فروزان و اکبر منادی، دو خرید بزرگ قلعه‌نویی درون دروازه بودند. علیرضا حقیقی و مهرداد بشاگردی سیرجان را ترک کردند. ساسان حسینی، حسین نخودکار و مهدی تیکدری هم با گل‌گهر قرارداد بستند. آن‌ها چند ستاره جدا شده استقلال را هم زیر نظر دارند تا برای جذب‌شان اقدام نهایی را انجام دهند.

گل‌گهر برای تقویت خط دفاع، به جای علیرضا ابراهیمی جدا شده ایمان سلیمی را خرید. سلیمی اما خیلی زود، مصدومیت طولانی مدتی پیدا کرد و گل‌گهر هم سراغ محمدرضا خانزاده رفت. گل‌گهر با این تیم جدید، فصل بعد رویاهای بزرگی خواهد داشت.

تراکتور: سکوت تبریز

پر سر و صداترین تیم سال‌های گذشته لیگ برتر، این فصل کاملا آرام نقل و انتقالات را دنبال می‌کند. علیرضا نقی‌زاده، تنها خرید تراکتوری‌ها محسوب می‌شود. در عوض پس از مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، بازیکنانی مثل محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری و حبیب فرعباسی هم این تیم را ترک کرده‌اند. اکبر ایمانی، قصد جدایی دارد اما تراکتوری‌ها فعلا حاضر نیستند رضایتنامه او را صادر کنند. اوضاع در تبریز، خوب جلو نمی‌رود.

سایر تیم‌ها

فولاد که تازه سرمربی خود را انتخاب کرده، فقط بازیکن از دست داده و فاصله زیادی از تیم پرستاره فصل پیش گرفته است. فرشاد احمدزاده، محسن فروزان، زبیر نیک‌نفس، عارف آقاسی، حسین ابراهیمی و مهران درخشان‌مهر جدا شده‌های قطعی فولاد هستند و لوسیانو پریرا، صالح حردانی و محمد آبشک هم احتمالا اهواز را ترک می‌کنند.

بر خلاف فولاد، مس رفسنجان خوب خرید کرده و توانسته فرشاد محمدی‌مهر، شاهین توکلی، مجید علیاری، مهدی حسینی و میثم تیموری را به رفسنجان ببرد. ذوب آهن تابستان شلوغی را پشت سر گذاشته و بیشتر از 10 خرید جدید انجام داده که رضا خالقی‌فر، حبیب فرعباسی، آرمان قاسمی، حسین ابراهیمی، دانیال ماهینی، سجاد جعفری و محمد خدابنده‌لو مهمترین‌های‌شان هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها