|

ماجرای یک هایجک جنجالی در تهران؛ آبی پوش شدن قاسمی نژاد در وقت اضافه

امین قاسمی نژاد

قاسمی‌نژاد یکی از سوژه‌های داغ فصل نقل‌وانتقالات بود او که ابتدا در رادار هر دو تیم استقلال و پرسپولیس قرار داشت نهایتا آب پوش شد.

لینک کوتاه کپی شد

امین قاسمی‌نژاد بازیکن سابق تیم فوتبال پدیده مشهد، با عقد قراردادی رسما به استقلال پیوست و شاگرد فرهاد مجیدی در این تیم شد. قاسمی‌نژاد در حالی که با اعلام مجیدی در لیست مدنظر او قرار نداشت، پنجشنبه به باشگاه استقلال رفت و پس از مذاکره با مدیران استقلال، رسما آبی‌پوش شد. قاسمی نژاد پیش از این مورد توجه باشگاه پرسپولیس هم بود و حتی قرار بود با مسئولان این باشگاه نشستی داشته باشد اما به این باشگاه نرفت و درنهایت با استقلال قرارداد امضا کرد.

 بازگشت به لیست

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرهیختگان، امین قاسمی‌نژاد یکی از سوژه‌های داغ فصل نقل‌وانتقالات بود. کاپیتان سابق پدیده که در ابتدا در رادار نقل‌وانتقالاتی هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار داشت با مصاحبه فرهاد مجیدی در اولین تمرین آبی‌پوشان که صراحتا اعلام کرد این بازیکن را نمی‌خواهد از جمع گزینه‌های استقلال دور شد تا جایی که منابع خبری از مذاکرات پرسپولیس با این بازیکن خبر دادند.

برای اولین‌بار از این موضوع خبر دادیم که فرهاد مجیدی اعلام کرده است با وجود توافق با شیمبا دو بازیکن مسن در ترکیب تیم خود نمی‌خواهد ضمن اینکه او از لحاظ فنی نیز اعتقاد داشت امین قاسمی‌نژاد همان کارایی شیمبا و آرمان رمضانی را در زمین تکرار کرده و از این جهت به یک بازیکن خلاق‌تر نیاز دارد اما در نهایت عدم توافق نهایی با بازیکنانی مانند فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری که هنوز هم تا لحظه تنظیم این گزارش با آنها توافق نشده است باعث شد در لحظات آخر قاسمی‌نژاد دوباره به لیست فرهاد بازگردد.

اما جالب اینکه برخی رسانه‌ها بعد از عقد این قرارداد از یک توافق پشت‌پرده و مخفیانه بین فرهاد مجیدی، قاسمی‌نژاد و مدیربرنامه‌هایش و امیرحسین صادقی پیشکسوت استقلال برای آبی‌پوش شدن این مهاجم خبر دادند که این موضوع تنها همان گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای بود چرا که دقیقا شب آخر یک‌ بار دیگر مهاجم مطرح شمالی پدیده به لیست فرهاد بازگشت.

نکته دیگر اینکه برخی‌ از این موضوع صحبت کردند که فرهاد مجیدی برای اینکه با بی‌تفاوتی خود نسبت به عدم نیاز به قاسمی‌نژاد فشار برای صدور رضایتنامه این بازیکن از مسئولان پدیده را بردارد چنین بحثی مبنی‌بر نبود نام امین در لیست بازیکنان مورد نیازش را مطرح کرد اما به‌ واقع همان‌طور که نوشتیم این اظهارنظر مجیدی از دیدگاه وی دلایل فنی داشت.

با این حال برخی شایعات مبنی‌بر اینکه با وجود برداشته شدن قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی باز هم باشگاه استقلال به‌ خاطر پرونده باز در دادگاه بین‌المللی عالی ورزش کاس نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند فرهاد کمی تا حدودی جذب بازیکنانی مانند شیمبا را ریسک‌پذیر دانست و به‌ نوعی در لحظات آخر رضایت داد تا از قاسمی‌نژاد استفاده شود. این درحالی است که یکی از نزدیکان قاسمی‌نژاد در این خصوص ادعا می‌کند که فرهاد مجیدی به‌خاطر برخی اطلاعات غلطی که از این بازیکن به گوش وی رسانده بودند اعلام کرده بود که قاسمی‌نژاد در لیستش قرار نگرفته و در این خصوص نکته دیگری وجود ندارد.

درن هایت هم قاسمی‌نژاد پس از دریافت رضایتنامه‌ از باشگاه پدیده دوباره و به‌ صورت ناگهانی مورد توجه آبی‌ها قرار گرفت و آنها رقابت با پرسپولیس برای جذب این بازیکن را شروع کردند و موفق شدند با قراردادی دو ساله این بازیکن باتجربه را به خدمت بگیرند. انتقالی که هر چند ممکن است شاگردان مجیدی را در فصل پیش‌رو کمک کند ولی با نحوه پیوستنش به این باشگاه سوال‌های زیادی را در ذهن علاقه‌مندان به فوتبال ایجاد کرد.

 جلسه شبانه هم نظر قاسمی‌نژاد را تغییر نداد

امین قاسمی‌نژاد در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی گذشته علی‌رغم پیشنهادهایی که داشت ترجیح داد استقلال را برای ادامه بازی انتخاب کند. این بازیکن که جلسات متعددی با مسئولان باشگاه استقلال داشت در نهایت برای اینکه نتوانستند پول رضایتنامه‌اش را پرداخت کنند و مسئولان پدیده هم چک استقلالی‌ها را قبول نکردند به اجبار و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان به مشهد برگشت تا باز هم در خط‌ حمله پدیده به میدان برود.

این بازیکن برای اثبات دوباره‌اش انگیزه‌های زیادی برای گل زدن به پرسپولیس داشت که همین کار را نیز انجام داد و شادی گل به‌ خصوصی با نشان دادن عدد چهار انجام داد. قاسمی‌نژاد با این کار هم برای پرسپولیس که رقیب دیرینه استقلال محسوب می‌شود کری خواند اما برای فصل جدید مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار گرفت اما از آنجایی که علاقه‌مندان به فوتبال قاسمی‌نژاد را استقلالی می‌دانستند این موضوع باعث شد پرسپولیسی‌ها با احتیاط با این قضیه برخورد کنند.

در ادامه و با اعلام اینکه فرهاد مجیدی این بازیکن را نمی‌خواهد چهارشنبه‌ شب صحبت‌های زیادی مبنی‌بر پرسپولیسی شدن امین قاسمی‌نژاد صورت گرفت این در حالی بود که استقلالی‌ها نمی‌خواستند قافله را ببازند و به قول فرزاد مجیدی دربی نقل‌وانتقالات را واگذار کنند که بر همین اساس شبانه دست به کار شده و جلساتی را با این بازیکن برگزار کردند.

این جلسات تقریبا تا نیمه‌های بامداد و با محوریت استقلالی‌شدن قاسمی‌نژاد و با حضور برخی اعضای کادرفنی و اجرایی باشگاه و امین قاسمی‌نژاد و مدیربرنامه‌هایش برگزار شده و تمام مفاد قرارداد ازجمله مسائل مالی و مدت آن و سایر بندها با این بازیکن نهایی شد اما نکته قابل‌توجه اینکه قاسمی‌نژاد زمانی که از جلسه با استقلالی‌ها بیرون آمد یک‌ بار دیگر تاکید کرد مقصدش را انتخاب کرده و پرسپولیسی خواهد شد.

 امین به منزل فرجی نرفت

برخی رسانه‌ها روز پنجشنبه از این موضوع خبر دادند که قاسمی‌نژاد نیمه‌ شب به منزل فرشاد فرجی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس و همبازی سابق خود در پدیده مشهد رفته و شب را در آنجا به صبح رسانده است اما طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این بازیکن راهی منزل سید داود سیدعباسی بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس که البته این روزها او خودش را بیشتر یک استقلالی متعصبی می‌داند که از پوشیدن پیراهن پرسپولیس در گذشته پشیمان است، رفته و نکته قابل‌توجه اینکه طی روزهای گذشته قبل از این ماجرا سیدعباسی بیشترین تلاش را کرده بود تا بتواند رضایتنامه امیر قاسمی‌نژاد را از تیم پدیده مشهد بگیرد.

در همین زمینه شنیده می‌شود مبلغ رضایتنامه قاسمی‌نژاد ۳میلیارد تومان برای استقلالی‌ها آب خورده است که از این مبلغ بخشی را این بازیکن و بخشی را هم باشگاه استقلال تقبل خواهد کرد ضمن اینکه که طبق شنیده‌ها قرارداد بین قاسمی‌نژاد با استقلال یک رقم عرف و معقول داشته و اعداد فضایی که شنیده شده فقط گمانه‌زنی رسانه‌ای محسوب می‌شوند.

 پای امین برای پرسپولیسی شدن نچرخید

فردای روز مذاکره استقلالی‌ها با قاسمی‌نژاد، امین به‌ همراه مدیربرنامه‌هایش به مقصد باشگاه پرسپولیس شال و کلاه کرد تا قراردادش را با پرسپولیسی‌ها نهایی کند. قبل از استقلالی‌ شدن قاسمی‌نژاد مصاحبه ابراهیم شکوری منتشر شد مبنی‌بر اینکه اصلا این بازیکن در لیست گل‌محمدی وجود نداشته که البته این مصاحبه خیلی زود توسط باشگاه پرسپولیس تکذیب شد.

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» بعد از قطعی‌ شدن جدایی شهریار مغانلو از جمع سرخ‌پوشان و تمدید قرارداد سجاد شهباززاده، گل‌محمدی قاسمی‌نژاد را به‌ عنوان گزینه اصلی برای خط‌حمله قرمزها انتخاب کرد و حتی این‌طور شنیده می‌شود که یکی از هواداران متمول پرسپولیس در امارات حاضر شد بخشی از قرارداد قاسمی‌نژاد را پرداخت کند اما درنهایت این مهاجم باتجربه که در مسیر باشگاه پرسپولیس بود ناگهان مقصدش تغییر کرد!

در این بین هواداران استقلال فشار زیادی را برای استقلالی‌ شدن این گلزن مطرح آورده و حتی شب قبل از آن نیز کادرفنی این تیم تلاش زیادی را برای آبی‌پوش شدن قاسمی‌نژاد کرده بودند. عصر روز پنجشنبه و با شدت گرفتن شایعات پرسپولیسی‌شدن امین قاسمی‌نژاد، چند تن از لیدرهای این تیم در یک لایو اینستاگرامی مقصر این موضوع یعنی چرخش ۱۸۰ درجه‌ای قاسمی‌نژاد به‌ سمت پرسپولیس را مدیربرنامه‌های این بازیکن عنوان کرده و با تکرار نگرانی هواداران، به‌ نوعی او را تهدید کردند که اگر این اتفاق بیفتد و قاسمی‌نژاد پرسپولیسی بشود اوضاع در ادامه برای او خوشایند نخواهد شد.

در ادامه این بازیکن شمالی با توصیه مدیربرنامه‌هایش راهی این باشگاه شد تا با استقلال کار را نهایی کند. طبق ادعای یکی از نزدیکان قاسمی‌نژاد، این بازیکن در همان لحظات پایانی اعلام کرد که استقلالی است و قبلا به دفعات این موضوع را نشان داده‌ و اصلا پایش نمی‌چرخد که به‌سمت باشگاه پرسپولیس برود.

جالب اینکه تمامی صحبت‌ها و توافقات شب قبل با استقلال انجام شده بود و در این بین فقط امضای قرارداد و حضور شخص مدیرعامل باقی مانده بود که همین موضوع باعث شد در فاصله کمی مذاکره بین این بازیکن با مدیریت کارها منتج به نتیجه لازم شده و در کمترین فاصله ممکن قاسمی‌نژاد قراردادش را با استقلال یک‌ سره کند. در نهایت مهاجم فصل گذشته پدیده به تمایل قلبی خود رسید و بالاخره موفق شد پیراهن استقلال را بر تن کند اما برای رسیدن به این موضوع، روز عجیبی را پشت‌سر گذاشت.

او قرار بود عصر پنجشنبه با حضور در ساختمان باشگاه پرسپولیس، کنار جعفر سمیعی ایستاده و با در دست داشتن پیراهن پرسپولیس راهی این تیم شود اما پس از برقراری تماس‌هایی ازسوی استقلالی‌ها راهی این باشگاه شد و قراردادش را با آبی‌پوشان به امضا رساند تا یک هایجک جنجالی رخ دهد.

خود این بازیکن نیز تمایل زیادی داشت تا راهی استقلال بشود. قاسمی‌نژاد حتی در چندین جلسه در نیم‌فصل گذشته راهی ساختمان باشگاه استقلال شده و تنها منتظر صدور رضایتنامه‌اش از سوی باشگاه پدیده بود. اما تغییرات مدیریتی در این تیم مشهدی باعث شد مدیران استقلال و پدیده به توافق نرسند و قاسمی‌نژادی که تا آخرین ثانیه‌های مهلت نقل‌وانتقالات چشم انتظار صدور رضایتنامه‌اش بود، در جمع مشهدی‌ها ماندگار شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها