|

کسب اولین مدال طلای پارالمپیک ایران توسط روح الله رستمی

 روح الله رستمی

روح الله رستمی با مهار وزنه 234 کیلوگرم موفق شد نخستین طلای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو را به نام خود ثبت کند.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که دیروز امیر جعفری توانست با مدال نقره وزن منهای 65 کیلوگرم پاراوزنه برداری چراغ اول را برای کاروان ایران روشن کند، تا امروز مدال دیگری در باقی رشته ها برای ایران ثبت نشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، امروز باز هم نگاه همه ایرانی ها به سالن وزنه برداری پارالمپیک توکیو بود؛ جایی که روح الله رستمی یکی از ستاره های ایران در این رقابت ها برای کسب مدال طلا روی تخته رقابت رفت.

این وزنه بردار ایرانی که مدال نقره المپیک لندن را هم در کارنامه داشت، در وزن منهای 80 کیلوگرم با 8 حریف از یونان، اوکراین، برزیل، کلمبیا، گرجستان، ایتالیا، مصر و چین رقابت کرد.

رستمی رقابت خود را با انتخاب وزنه 225 کیلوگرمی آغاز کرد و در مهار آن موفق بود. مهار صحیح این وزنه در حالی رقم خورد که رکورد رستمی 14 کیلوگرم بیشتر از نفر دوم بود.

ملی‌پوش پاراوزنه برداری ایران در دومین تلاش خود در مهار وزنه 228 کیلوگرمی موفق ظاهر شد و به عنوان رکورددار جهان بار دیگر اقتدار خود را به رخ کشید.

اما اوج کار رستمی در حرکت سوم بود که وزنه 234 کیلوگرمی را بالای سر برد و توانست علاوه بر قطعی کردن مدال خود در سالن وزنه برداری پارالمپیک قدرت نمایی کند. با مهار این وزنه نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو به نام روح‌الله رستمی ضرب شد.

البته با توجه به قهرمانی رستمی، وی درخواست رکوردشکنی داد اما در مهار وزنه 242 کیلوگرمی ناموفق بود و نتوانست رکورد پارالمپیک را جابجا کند.

«جیائو فی» از چین با مهار  وزنه 215کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمد الفت مصری با مهار 212 کیلوگرم نیز صاحب گردن آویز برنز دسته منهای 80 کیلوگرم شد.

با درخششی که تاکنون وزنه برداران ایرانی در پارالمپیک توکیو با یک طلا و یک نقره از خود به جای گذاشتند، یاد سیامند رحمان، وزنه بردار تاریخ ساز ایران که در اسفند 98 به شکل شوکه کننده ای از دنیا رفت، زنده شده است.

01638042

با یک طلا و یک نقره ای که وزنه برداران ایرانی کسب کردند، ایران فعلا تا رده بیست و چهارم جدول مدال ها صعود کرده است؛ رتبه ای که انتظار می رود در روزهای آتی بهبود پیدا کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها