|

محرم و تیمی که هوشمندانه بسته شد؛ سپاهان فقط یک ستاره می خواهد

سپاهان

تیم فوتبال سپاهان را با توجه به خریدهایی که انجام داده، باید یکی از جدی‌‎ترین مدعیان کسب قهرمانی لیگ بیست و یکم بدانیم.

لینک کوتاه کپی شد

خرید مسعود ریگی نهایی شد تا از همین حالا بسیاری از کارشناسان تیم فوتبال سپاهان را با توجه به خریدهایی که انجام داده، یکی از جدی‌‎ترین مدعیان کسب قهرمانی لیگ بیست و یکم بدانند. در ادامه این مطلب ضمن اینکه به تصویر کلی طلایی پوشان در فصل پیش رو می‌پردازیم، به تنها نیاز جدی این تیم پرداخته می‌شود.

پست دروازه‌بان؛ یک معاوضه دیگر برای پاسخ به سوال بزرگ؟  

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، در این پست محرم نویدکیا و مدیران سپاهان اگرچه قید مرتضی منصوری را زدند و نیما میرزازاد دروازه‌بان جوان تیم فوتبال نساجی مازندران را جذب کردند، اما به نظر می‌رسد کادر فنی سپاهان به حضور میرزازاد به عنوان سنگربان اول تیم و حجت صدقی به عنوان گلر دوم بسنده نکند و همچنان جستجو در بازار در این پست ادامه دارد. در این میان نام‌های زیادی برای پر کردن این خلا در سپاهان شنیده می‌شود.

از فروزان گرفته تا رشید مظاهری و حتی اخباری که تراکتور همچنان تمایلی برای جدایی‌اش نشان نداده است و شانس حضورش در جمع طلایی‌پوشان خیلی کم به نظر می‌آید. علاوه بر این سه دروازه‌بان، منادی و پورحمیدی هم در میان گزینه‌های کادر فنی حضور دارند. با این حال شاید این گره باشگاه سپاهان هم با یک معاوضه دیگر باز شود؛ اما اگر هیچ کدام از باشگاه‌های گل‌گهر، استقلال و تراکتور برای فروش یا معاوضه یکی از گلرهای خود با سپاهان به توافق نرسند، قطعا خرید یک دروازه‌بان خارجی قوت می‌گیرد و همین حالا هم کادر فنی سپاهان چند گزینه را به طور جدی زیر نظر دارد.

البته که فصل نقل و انتقالات تا 14 آبان ادامه دارد و ممکن است کادر فنی تیم فوتبال سپاهان روی میرزازاد به عنوان دروازه‌بان اول ریسک کند تا در چند مسابقه ابتدایی لیگ شرایط و میزان آمادگی او سنجیده شود. البته که در همین فرصت هم ممکن است دروازه‌بان‌هایی با شرایط خاص مواجه شوند و کار سپاهان را برای تقویت این تیم پست مهم راحت کنند.

01637138

خط دفاعی؛ کامل و بدون نگرانی

برخلاف پرسپولیس، سپاهان توانسته تمام عناصر دفاعی ثابت فصل گذشته خودش را حفظ کند. آنها در پست دفاع چپ همچنان امید نورافکن را به عنوان مهره ثابت در نظر دارند و داود رجبی نیز برای جانشینی او به تیم بازگردانده شده است. همچنین شایان مصلح نیز در دسترس است. در پست دفاع راست اگرچه مرتضی منصوری به نساجی مازندران پیوست، ولی همچنان دانیال نفر اصلی تیم است و رضا میرزایی هم می‌تواند به عنوان جانشین او در نظر گرفته شود.

در پست دفاع میانی نیز علاوه بر اضافه شدن سامان رنجبر که در تیم های رده پایان سپاهان عملکرد خوبی داشته، گئورگی گولسیانی، عزت پورقاز، محمد نژادمهدی و محمدرضا مهدی‌زاده در دسترس هستند تا کادر فنی سپاهان در رابطه با این پست نیز دغدغه خاصی نداشته باشد و تمام بازیکنان فصل گذشته خود را حفظ کرده باشد.

1002299_283

هافبک میانی؛ مهره مورد نظر بالاخره آمد

در این پست یاسین سلمانی، جلال علی محمدی و محمد کریمی حضورشان در ترکیب طلایی‌پوشان برای فصل آینده قطعی است و به احتمال فراوان به زودی قرارداد سروش رفیعی تمدید می‌شود تا کادر فنی سپاهان 4 بازیکن سرحال و آماده را در این پست داشته باشد. علاوه بر این 4 بازیکن، رسول نویدکیا و حامد بحیرایی نیز به علاوه بازیکنان آکادمی در دسترس هستند.

با این حال برای اینکه محرم نویدکیا به خصوص در پست هافبک مشکل نداشته باشد، مذاکرات با مسعود ریگی پس از پایان کار او در استقلال خیلی جدی‌تر دنبال شد و این بازیکن خیلی زود به جمع طلایی‌پوشان ملحق شد. با این وصف، ریگی اولویت محرم نویدکیا برای پست هافبک دفاعی خواهد بود و با توجه به قدرت جنگندگی و بازیسازی بالایی که دارد، می‌تواند پشت دو هافبک تهاجمی تیم در ترکیب 3-3-4 شرایط خوبی برای بازیسازی از دفاع و همینطور ایجاد ارتباط میان مدافعین، هافبک‌ها و مهاجمین ایجاد کند تا در این منطقه از زمین، طلایی‌پوشان شرایط بهتری نسبت به فصل گذشته داشته باشند.

محمد کریمی بازیکنی بود که فصل گذشته در بیشتر بازی‌ها این نقش را برعهده داشت، اما علی‌رغم قدرت بازیسازی بالا، جنگندگی لازم را با توجه به ظرافتی که شیوه بازی او دارد، نداشت و حالا با اضافه شدن ریگی بعید به نظر می‌رسد که کادر فنی سپاهان دغدغه‌ای در این بخش از زمین داشته باشد. آنها می‌توانند حتی با 2 هافبک دفاعی بازی کنند که زوج کریمی و ریگی می‌تواند با توجه به توانایی‌های این 2 بازیکن بسیار کارا عمل کند.

وینگرهای چپ و راست؛ 5 گزینه برای 2 انتخاب

در این پست با وجود جدایی محمد محبی، فرشاد احمدزاده به عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار فصل گذشته لیگ جذب شد؛ بازیکنی که هم سرعتی است و هم تکنیکی و می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی محرم نویدکیا برای حضور در ترکیب اصلی باشد. علاوه بر این بازیکن، محمدرضا خلعتبری، محمدرضا حسینی، رضا میرزایی و سجاد شهباززاده نیز در این 2 پست در دسترسند و این یعنی محرم نویدکیا می تواند از میان 5 بازیکن تاثیرگذار، به راحتی 2 انتخاب خوب داشته باشد.

01638028

مهاجم هدف؛ باز هم سه گزینه و یک انتخاب

در این پست هم دیگر بعید به نظر می‌رسد شاهد خریدی باشیم. خرید شهریار مغانلو خط هجومی سپاهان را به طور کامل غنی کرد و این فرصت را در اختیار محرم نویدکیا قرار داد تا بتواند از سجاد شهباززاده در پست وینگر چپ نیز استفاده کند. قطعا در بازی هایی که شهریار به دلیل مصدومیت و محرومیت حضور نداشته باشد، سجاد مهاجم هدف تیم خواهد بود ولی حتی اگر این فرضیه را هم در نظر بگیریم که سجاد هم شرایط حضور در مسابقه را نداشته باشد، روح الله باقری انتخاب دیگر محرم خواهد بود؛ سه بازیکنی که خط آتش طلایی پوشان را به خطی زهردار برای هر تیمی در ایران و آسیا تبدیل خواهند کرد.

01638031

*جمع بندی

با این تفاسیر می‌توان اینطور این گزارش را جمع بندی کرد که محرم نویدکیا با خرید یک دروازه‌بانِ مطمئن می‌تواند با خیال راحت وارد فصلی شود که بازیکنانش انگیزه‌های زیادی برای کسب موفقیت در آن و پایان سلطه 5 ساله پرسپولیس دارند.

هواداران با ساکت چشم انتظار تکرار دهه طلایی

البته که در پایان باید حتما به نقش محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان اشاره کرد؛ چهره‌ای که پس از جدایی از سپاهانِ رویایی دهه هشتاد، نزدیک به یک دهه را در پست‌های مختلف سازمان لیگ و سپس فدراسیون پشت سر گذاشت. این مدیر از ابتدای لیگ بیستم  بار دیگر به اردوی طلایی‌پوشان بازگشته و با جسارتی که در انتخاب محرم نویدکیا و متقاعد کردن این چهره محبوب اصفهان برای قبول سرمربیگری سپاهان داشت، گام اول را برای ششمین قهرمانی طلایی‌پوشان در لیگ برتر متفاوت برداشت.

او در ادامه با مذاکرات ماهرانه‌ای و قطعا دشواری که در جذب مهره‌های مورد نظر کادر فنی نظیر شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، مسعود ریگی و ... داشت و تمدیدهای پراهمیتِ موفق، نشان داده عزم خود و باشگاه سپاهان را برای تکرار روزهای طلایی دهه هشتاد جزم کرده است؛ بی‎‌شک تماشای عملکرد تیمی که اینطور از نظر فنی هوشمندانه با یک مدیریت قوی در حال بسته شدن است، تماشایی خواهد بود و شاید شاهد ثبت رکوردهای جدیدی نیز در لیگ برتر فوتبال ایران باشیم.

01638035

محمدرضا ساکت با همان سکوت مرموزانه‌ای که همیشه در شیوه مدیریت خود داشته، تاکنون توانسته چندین و چند قرارداد پر سر و صدا را به امضا برساند و عملکرد او و تیم کاری‌اش را می‌توان حداقل تا اینجا در پنجره نقل و انتقالات بهترین عنوان کرد.

محرم نویدکیا در اولین سال مربیگری توانست رکوردهای زیادی را به نام خود بزند و مهم‎‌تر از همه اینکه برای اولین مرتبه بود که تیم نایب قهرمان در فوتبال ایران موفق به کسب میانگین امتیازی بیشتر از 2 شد. او حالا با چشم انداز روشنی که در ذهن دارد، تیمی را آماده کرده که در تمامی نقاط زمین نسبت به فصل بیستم تقویت شده و حالا فقط به یک دروازه‌بان برای کامل شدن پازل تیمی خود نیاز دارد.

99811

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها