|

گل‌محمدی و فرصت ویژه برای خرید دو ستاره

یحیی گل محمدی

پرسپولیس در فهرست بزرگسالان خود ۲ جای خالی دارد و سرمربی این تیم همچنان می‌تواند خریدهایی را انجام دهد.

لینک کوتاه کپی شد

سرخپوشان پایتخت حضور نسبتا فعالی در نقل و انتقالات داشتند و با خرید ۴ بازیکن و تمدید قرارداد با ۴ مهره خود، بخش بزرگی از نیازهای کادرفنی را برطرف کردند. البته در این میان، جدایی شهریار مغانلو، احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی‌زادگان، سبب شد تا ثبات سرخپوشان به خطر بیفتد و مدیران باشگاه با انتقاد از سوی هواداران مواجه شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، پرسپولیس طبق قانون سازمان لیگ می‌تواند ۲۰ بازیکن بزرگسال را در فهرست خود داشته باشد و همچنین دو بازیکن که در یک سال اخیر عضویت این تیم را داشته‌اند را نیز در فهرست زیر ۲۵ سال قرار دهد. همچنین لیست امید و جوانان هم در اختیار کادرفنی این تیم خواهد بود.

نکته مهم اینکه سرخپوشان پایتخت اکنون ۱۸ بازیکن بزرگسال دارند و از سه سهمیه زیر ۲۵ سال نیز استفاده کرده‌اند و به عبارتی دو مهره دیگر می‌تواند به فهرست تیم یحیی گل‌محمدی اضافه شود.

۸ بازیکن بالای سی سال در پرسپولیس

قرمزها در حالی به استقبال فصل جدید می‌روند که بیشترین تعداد بازیکن بالای سی سال را در فصول اخیر در اختیار دارند. حامد لک، سیدجلال حسینی، علیرضا ابراهیمی، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، بوژیدار رادوشویچ، مهدی شیری و عیسی آل‌کثیر بازیکنانی هستند که میانگین سنی سرخپوشان را افزایش می‌دهند. امید عالیشاه نیز در طول فصل به این جمع اضافه خواهد شد.

خوش‌شانسی بزرگ برای علی شجاعی

علی شجاعی دو مشخصه لازم برای حضور در فهرست زیر ۲۵ سال را که یک سال بازی برای تیم است، دارد و به خاطر چند روز، می‌تواند جزو این سهمیه قرار بگیرد. شجاعی متولد ۸ بهمن ۱۳۷۵ است و باتوجه به اینکه مبدا برای انتخاب زیر ۲۵ سال، ۱۱ دی ۱۳۷۵ خواهد بود، این بازیکن نیز در این جایگاه قرار می‌گیرد؛ به همراه مهدیخانی ۲۴ ساله و عبدی ۲۲ ساله.

دهقانی و اسدی؛ جوانترین بزرگسالان

در لیست بالای ۲۳ سال تیم پرسپولیس بازیکنان باتجربه زیادی حضور دارند که هر یک در مسابقات مختلف به میدان رفته‌اند. با این حال علیرضا دهقانی، علی شجاعی و رضا اسدی خود را به عنوان جوان‌ترین‌ها مطرح کرده‌اند. دهقانی ۲۳ ساله است و باتوجه به اینکه پس از ۱۱ دی ۱۳۷۶ به دنیا آمده، می‌تواند فصل آینده زیر بیست و پنج سال باشد. رضا اسدی نیز ۲۵ ساله است و البته نیروی جوانی او شاید در آینده به کار پرسپولیس نیاید چرا که این بازیکن با قراردادی یک ساله به پرسپولیس ملحق شده است.

مهدی عبدی و خروج از جمع امیدها

مهدی عبدی مهاجم ۲۲ ساله تیم پرسپولیس متولد آذر ۱۳۷۷ است و به خاطر ۳۲ روز نمی‌تواند در لیست امیدها باشد. با این حال پرسپولیس دو سال دیگر فرصت دارد تا این بازیکن را به عنوان زیر ۲۵ سال قرار دهد و از سهمیه بزرگسالان استفاده نکند.

دو جای خالی به چه کسی می‌رسد؟

روز گذشته و همزمان با جذب رضا اسدی، ابراهیم شکوری اعلام کرد که پرسپولیس به دنبال خرید یک مهاجم خواهد بود. نکته مهم اینکه سرخپوشان پایتخت می‌توانند بازیکنی دیگر را هم جذب کنند که البته فعلا برنامه خاصی برای آن وجود ندارد و باید دید تصمیم کادرفنی چه خواهد بود.

پرسپولیس چگونه می‌تواند خارجی بخرد؟

ناکامی سرخپوشان در خرید قاسمی‌نژاد و شهباززاده و حفظ مغانلو، سبب شده تا بسیاری از هواداران این تیم درخواست خرید بازیکن خارجی را داشته باشند که چندی پیش از سوی هیئت رییسه فدراسیون آزاد شد. پرسپولیس برای خرید بازیکن خارجی شاغل در لیگ برتر، باید ابتدا بدهی‌هایش در فیفا (کالدرون و اوساگوآنا) را تسویه کند و بعد ضمانت نامه‌ای معادل قرارداد بازیکنش به فدراسیون بدهد. برای خرید بازیکن از خارج لیگ برتر هم این ضوابط را باید رعایت کنند.

احتمال تغییر در قوانین لیگ برتر

مبدا ۱۱ دی که مورد استفاده قرار گرفته، در سالهای گذشته از سوی سازمان لیگ به کار گرفته شد و حالا باتوجه به این که لیگ برتر از پاییز آغاز خواهد شد، باید دید که این تاریخ نیز تغییر می‌کند یا خیر. با تغییر آن، علی شجاعی به فهرست بزرگسالان منتقل می‌شود.

فهرست بزرگسالان پرسپولیس:

۱. حامد لک (۳۰ سال و ۹ ماه)

۲. امید عالیشاه (۲۹ سال و ۷ ماه)

۳. فرشاد فرجی (۲۷ سال و ۴ ماه)

۴. سیدجلال حسینی (۳۹ سال و ۶ ماه)

۵. علیرضا ابراهیمی (۳۱ سال و ۸ ماه)

۶. رضا اسدی (۲۵ سال و ۷ ماه)

۷. علی نعمتی (۲۶ سال و ۴ ماه)

۸. سیامک نعمتی (۲۷ سال و ۴ ماه)

۹. مهدی ترابی (۲۶ سال و ۱۱ ماه)

۱۰. میلاد سرلک (۲۶ سال و ۵ ماه)

۱۱. کمال کامیابی‌نیا (۳۲ سال و ۷ ماه)

۱۲. سعید آقایی (۲۶ سال و ۶ ماه)

۱۳. بوژیدار رادوشویچ (۳۲ سال و ۵ ماه)

۱۴. احسان پهلوان (۲۸ سال و یک ماه)

۱۵. مهدی شیری (۳۰ سال و ۶ ماه)

۱۶. وحید امیری (۳۳ سال و ۴ ماه)

۱۷. عیسی آل کثیر (۳۱ سال و ۶ ماه)

۱۸. رضا دهقانی (۲۳ سال و ۷ ماه)

۱۹. ؟؟؟

۲۰. ؟؟؟

فهرست زیر ۲۵ سال:

۱. علی شجاعی (۲۴ سال و ۶ ماه)

۲. مهدی عبدی (۲۲ سال و ۹ ماه)

۳. مهدی مهدیخانی (۲۴ سال و یک ماه)

۴. خالی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها