|

ضربه سنگین به استقلال پس از پاتک جنجالی به پرسپولیس

مسعود ریگی

انتقال ریگی به سپاهان یکی از بزرگ‌ترین نقل‌وانتقالات در پنجره تابستانی۱۴۰۰ است که قدرت سپاهان را بیشتر و قدرت رقبای آن را کمتر خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مسعود ریگی بازیکنی که روز گذشته از استقلال جدا شد و به سپاهان پیوست به استناد آمار و آنالیزها یکی از ۳ بازیکن برتر آبی‌ها در فصل گذشته بوده است. ریگی با پیراهن شماره ۶ استقلال در ۲۷ بازی از لیگ بیستم به میدان رفت و مجموعا ۲۰۱۸ دقیقه برای استقلال بازی کرد. او این فصل برخلاف فصل گذشته گلی نزد اما ۲ بار پاس گل داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی، میانگین لمس توپ این بازیکن ۷۶.۶ در هر بازی بوده که از این لحاظ رتبه اول را در میان تمامی آبی‌پوشان داشته است. مردی که بیشترین لمس توپ را در استقلال داشته در دقت پاس هم دومین بازیکن برتر تیم خود بوده و ۸۸.۹درصد از پاس‌هایش درست به مقصد رسیده‌اند.

تنها بازیکن استقلال که دقت پاس بهتری نسبت به ریگی داشته سیاوش یزدانی است. البته پاس‌های ریگی اغلب پاس‌های کم‌ریسک در میانه میدان هستند و تخصص او بیشتر در پر کردن منافذ دفاعی و پوشش دادن کانال‌های مقابل خط دفاعی است. به همین دلیل آمار پاس‌های کلیدی این بازیکن نسبت به سایر هافبک‌های استقلال پایین‌تر (۰.۶در هر بازی) بوده است.

ریگی در هر بازی ۱.۹ تکل موفق داشته که از این لحاظ نیز دومین بازیکن برتر استقلال بوده است. با این آمار و ارقام، مسعود ریگی در مجموع نمره فنی ۷.۱۵ از ۱۰را دریافت کرده و بعد از قائدی و غفوری سومین بازیکن برتر استقلال در فصل گذشته محسوب می‌شود.

البته امتیاز فنی او با وریا غفوری تقریبا مساوی است و فقط اختلافی اندک در اعشار سوم او را پایین‌تر از کاپیتان استقلال قرار داده است. او با نمره۷.۱۵در جمع تمامی بازیکنان لیگ بیستم نیز به رتبه۲۷رسیده که رتبه بسیار خوبی برای این بازیکن ۳۰ساله محسوب می‌شود.

انتقال ریگی به سپاهان یکی از بزرگ‌ترین نقل‌وانتقالات انجام‌ شده در پنجره تابستانی۱۴۰۰ است که قدرت سپاهان را بیشتر و قدرت رقبای این تیم را کمتر خواهد کرد. هم‌اکنون در تیم استقلال فقط مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس توانایی بازی در پست مسعود ریگی را دارند. ۲ بازیکنی که اگرچه هر دوی آنها در بازی‌سازی و حرکات هجومی تواناتر از ریگی هستند اما در پوشش کانال‌های دفاعی و ایفای نقش یک هافبک کارگر، هرگز توانایی‌های مسعود ریگی را ندارند.

جدایی ریگی و انتقال او به سپاهان پس از جذب جنجالی امین قاسمی نژاد صورت گرفت. جذب بازیکن ۳۴ ساله ای که پس از مذاکره با پرسپولیس با آبی های پایتخت دو ساله بست و فرزاد مجیدی آن را پیروزی بزرگ و برد در دربی دانست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • اسماعیل ارسالی در

    من بعنوان ی استقلالی از خریدهای مجیدی متعجبم احساس میکنن خود اینکار کاملا دلال بازی و داره ازش کاسبی میکنه وای اگر امسال جام نگیره یعنی بزرگترین خیانت و به استقلال و ما هوادارای خسته کرده

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها