|

مجموع بدهی های استقلال چقدر است؟

استقلال

آبی‌ها به جز امورات روزانه خود حدود ۷۰ میلیارد تومان در مجموع به بازیکنان فعلی و گذشته و کادر فنی سابق این تیم بدهکار هستند.

لینک کوتاه کپی شد

در حال حاضر باشگاه استقلال برای تسویه‌ حساب بدهی‌های خود یک غول بزرگ را پیش‌رو دارد؛ غولی که از قرارداد همکاری نصفه‌ و نیمه با استراماچونی سرمربی سابق ایتالیایی این تیم به جای مانده است. با این حال قبل از اینکه وارد جزئیات هر کدام از این مسائل بشویم با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود آبی‌ها به جز امورات روزانه خود و بدهی‌های مربوط به آن حدود ۷۰ میلیارد تومان در مجموع به بازیکنان فعلی و گذشته و کادر فنی سابق این تیم بدهکار هستند که این موضوع نشان می‌دهد از بابت فروش مهدی قایدی هم، همه مشکلات مالی استقلالی‌‌ها حل نشده و حدود ۲۰ میلیارد تومان نیز این باشگاه با کم‌وکسری مواجه خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرهیختگان، در این بین حدود ۱۰ میلیارد تومان بابت تسویه‌ حساب با میلیچ و شیخ دیاباته، حدود ۲۰ میلیارد بابت تسویه‌ حساب با بازیکنان از بابت فصل گذشته، حدود ۳۷ میلیارد تومان تسویه‌ حساب با استراماچونی و حدود سه‌ میلیارد تومان بابت تسویه‌ حساب با پادوانی باید پرداخت شود که مجموعه همین چهار آیتم به حدود ۷۰ میلیارد خواهد رسید.

این در حالی است که هنوز اقدام برای تسویه‌ حساب با دو بازیکن خارجی فصل گذشته این تیم صورت نگرفته و از سوی دیگر پرونده استراماچونی و پادوانی نیز در حال بررسی در دادگاه عالی ورزش قرار دارد. همچنین مبلغ هزینه‌ شده توسط اعضای قبلی هیات‌ مدیره استقلال و مشاوران آن، افرادی مانند مهدی عبدیان و علی نامداری و سایرین در این گزارش لحاظ نشده در غیر این صورت مطمئنا بدهی‌های باشگاه استقلال تقریبا تا دوبرابر عددی که برآورد کردیم افزایش پیدا خواهد کرد.‌

 تلاش برای شکستن رای استراماچونی ادامه دارد

استقلالی‌ها چندی قبل دفاعیه جدیدی پیرامون شکایت آندره‌ آ استراماچونی برای دادگاه عالی ورزش فرستادند و همچنان امیدوارند با استفاده از این لایحه، زمینه برای سبک‌تر شدن رأی صادره فراهم شود ولی واقعیت امر این است که به هر حال طرف ایرانی درنهایت باید مبلغی را به سرمربی اسبق خود بپردازد.

در واقع خود استقلالی‌ها هم لایحه دفاعیه فرستادند تا میزان رقم پرداختی را کاهش بدهند. جدا از بحث مبلغ مورد نظر، شکل رساندن پول به استراماچونی نیز در نوع خود با توجه به تحریم‌های بانکی کشورمان دردسر مهمی تلقی می‌شود ولی ظاهرا استقلالی‌ها پیرامون این مساله هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند. از قرار معلوم برای خلاص شدن استقلال از شر تحریم‌ها به احتمال فراوان کار به‌ گونه‌ای پیش خواهد رفت که پس از قطعی شدن حکم صادره پیرامون مرد ایتالیایی، مبلغ مورد نظر استقلالی‌ها از سهم آنها بابت انتقال قایدی کسر شده و به صورت مستقیم از طرف باشگاه الاهلی امارات به حساب استراماچونی واریز می‌شود.

یک مقام آگاه از باشگاه استقلال در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «با توجه به وکلایی که استخدام کرده‌ایم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم رای فیفا را در دادگاه عالی ورزش شکسته و پول کمتری را به این سرمربی پرداخت کنیم، این درحالی است که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک این رای توسط کاس اعلام شده و به باشگاه استقلال ابلاغ شود. ما اعتراض خود را به رای وارد کردیم و امیدواریم تا این اعتراض توسط قضات دادگاه عالی ورزش مورد بررسی هرچه بیشتر قرار بگیرد تا از حکم قبلی فیفا تا حدودی کاسته شود.»

 بازیکنان چقدر طلب دارند؟

تیم فوتبال استقلال در حالی به فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر رسید که بسیاری از کارشناسان بر این عقیده بودند که با تصمیمات گرفته‌ شده توسط مدیران قبلی این تیم ارقام بیش از اندازه و غیرعرفی برای تمدید قرارداد و جذب بازیکنان جدید در این تیم هزینه شده است. بر همین اساس و با برکناری احمد سعادتمند و روی کار آمدن احمد مددی تلاش‌های زیادی برای کاهش قرارداد برخی بازیکنان صورت گرفت.

هرچند این تلاش‌ها تا حدودی ناکام ماند با این حال طبق شنیده‌ها مجموع رقم قرارداد بازیکنان در فصل گذشته چیزی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که با توجه به میانگین ۷۰ تا ۸۰ درصد پرداختی به بازیکنان فصل گذشته استقلال چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد به آنها پرداخته شده و حدودا ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دیگر از این رقم باقی مانده است. بنابراین بعد از بدهی بزرگ به استراماچونی به نظر می‌رسد بدهی به بازیکنان فصل گذشته استقلال و تسویه‌حساب با آنها بزرگ‌ترین رقمی باشد که برای تسویه‌حساب در راستای پرداخت بدهی‌ها در دستور کار باشگاه استقلال قرار می‌گیرد.

 میلیچ جریمه می‌شود

هروویه میلیچ مدافع هافبک چپ فصل گذشته استقلال که از این تیم جدا شده نیز یکی از افرادی است که استقلالی‌ها باید با وی تسویه‌ حساب کنند اما به نظر می‌رسد برخی اظهارات او در آخرین مصاحبه به مذاق مدیران استقلال خوش نیامده و آنها قرار است یک جریمه سنگین را برای وی در نظر بگیرند.

مدافع سابق تیم استقلال در گفت‌وگوی خود با بیان اینکه شرط اول فرهاد مجیدی بازگشت او بوده است، از احمد مددی مدیرعامل باشگاه انتقاد کرد و گفت: «مددی هنگام رفتن می‌خواهد استقلال را ضعیف کند.»

در واقع هرویه میلیچ که اخیرا از تیم استقلال جدا شده و قراردادش را با این تیم بعد از دو سال بازی فسخ کرده است، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود از عملکردش در استقلال دفاع و تاکید کرد که می‌خواهد حداقل سه سال دیگر بازی کند، در حالی که مقصد بعدی‌اش مشخص نیست.

میلیچ با بیان اینکه هواداران استقلال او را خیلی قبول داشتند، اعلام کرد اگر در ایران مصاحبه می‌کرد، حرف‌هایش بهمن به راه می‌انداخت. او حالا تاکید دارد احمد مددی مدیرعامل استقلال می‌خواهد استقلال را ضعیف کند.

این در حالی است که طبق ادعای مسئولان استقلال براساس قرارداد میلیچ این بازیکن تا یک‌سال حق مصاحبه علیه ارکان این باشگاه را نداشته و بر این اساس و به خاطر اظهاراتش علیه مدیران باشگاه جریمه سنگینی خواهد شد!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها