|

یک کهکشان ستاره مشترک بین استقلال و سپاهان

استقلال - سپاهان

استقلال و سپاهان از جمله تیم‌های مطرح و پرافتخار تاریخ لیگ برتر هستند در طول تاریخ لیگ برتر بین این 2 تیم ستارگان زیادی جابه‌جا شده اند.

لینک کوتاه کپی شد

 مسعود ریگی پس از 2 فصل حضور در استقلال به سپاهان اصفهان پیوست. استقلال و سپاهان از جمله تیم‌های مطرح و پرافتخار تاریخ لیگ برتر هستند. در طول تاریخ لیگ برتر بین این 2 تیم ستارگان زیادی جابه‌جا شدند به بهانه این نقل و انتقال تیم منتخب بازیکنان ترانسفر شده بین استقلال و سپاهان بررسی شده است. بازیکنانی در این تیم قرار گرفته‌اند که درجه اول بیش از 10 بازی برای هر تیم به میدان رفته باشند و در گام بعد، مجموع بازی بیشتری برای دو تیم نسبت به سایر بازیکنان هم‌پستی انجام داده باشد.

دروازه‌بان: مهدی رحمتی

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، مهدی رحمتی تنها دروازه‌بان مشترک تاریخ دو باشگاه است. این دروازه‌بان نقش به سزایی در افتخارات هر 2 باشگاه داشته و 2 بار با استقلال و 2 مرتبه با سپاهان به قهرمانی رسیده است. رحمتی در 2 مقطع برای سپاهان و در 3 نوبت برای استقلال بازی کرده که در هر 2 بار پس از حضور در سپاهان به استقلال پیوست. رحمتی در مجموع 285 بازی برای هر دو تیم بازی کرد.

مدافعین: وریا غفوری، آرمین سهرابیان، سیاوش یزدانی و هاشم بیک‌زاده

وریا غفوری پس از 2 فصل حضور در سپاهان که با یک قهرمانی همراه بود در لیگ شانزدهم به استقلال پیوست، حضوری که همچنان ادامه دارد و تاکنون 161 بازی در این دو تیم انجام داده است.

هاشم بیک زاده یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن ابتدا 2 فصل برای استقلال بازی کرد و 1 قهرمانی بدست آورد و سپس به سپاهان پیوست و با این تیم 2 بار دیگر قهرمان شد. این بازیکن پس از آن 3 فصل دیگر برای استقلال بازی کرد که حاصل آن باز هم یک قهرمانی بود. بیک‌زاده در مجموع 148 بازی برای استقلال و سپاهان به میدان رفت.

پست دفاع میانی یکی از پست‌هایی است که کمتر بین استقلال و سپاهان بازیکن جابه‌جا شده است. آرمین سهرابیان و سیاوش یزدانی در این بین با سابقه‌ترین هستند. سهرابیان پس از یک فصل بازی برای سپاهان، 2 دوره در استقلال بازی کرد. سیاوش یزدانی هم که 2 دوره در سپاهان حضور داشت اکنون 2 فصل است که برای استقلال بازی می‌کند.

هافبک‌ها: امیدنورافکن، امید ابراهیمی، خسرو حیدری و فابیو جانواریو

امیدنورافکن در حالیکه تنها 18 سال سن داشت برای استقلال در لیگ برتر بازی کرد. این بازیکن پس از مدتی به تیم شارلوا بلژیک پیوست ولی در این تیم فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد تا در تعطیلات نیم‌فصل به صورت قرضی به استقلال بازگردد. در آغاز فصل جدید استقلال نتوانست که مبلغ رضایت‌نامه این بازیکن را پرداخت کند و سپاهان نورافکن را به خدمت گرفت و همچنان یکی از عناصر کلیدی این تیم است.

خسرو حیدری از لیگ هشتم تا هجدهم برای استقلال بازی کرد و 2 قهرمانی با این تیم کسب کرد ولی در این بین یک دوره در لیگ دهم به سپاهانی رفت که استقلالی‌های زیادی نظیر رحمتی، بیک‌زاده و .... در آن بازی می‌کردند و در آن تیم به قهرمانی دست یافت. حیدری در مجموع 258 بازی برای هر دو تیم انجام داد.

امید ابراهیمی در سپاهان چهره شد و در این تیم 4 فصل بازی کرد و دو قهرمانی بدست آورد. پس از آن به استقلال پیوست و در آنجا هم 4 دوره حضور داشت و در مجموع 226 مسابقه به میدان رفت.

فابیو جانواریو یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال و سپاهان در لیگ برتر است. استقلال در لیگ هشتم با گل جانواریو به قهرمانی رسید. جانواریو پس از دو دوره حضور در استقلال به سپاهان رفت و در آنجا هم 2 قهرمانی بدست آورد و مجدداً آبی‌پوش شد ولی این بازیکن لیگ دوازدهم را که با قهرمانی استقلال به پایان رسید را به دلیل مصدومیت به اتمام نرساند.

مهاجمان: سجاد شهباززاده، مهدی سیدصالحی

سجاد شهباززاده در 2 مقطع و در مجموع به مدت 3 فصل برای استقلال بازی کرد و پس از آن 3 دوره است که در سپاهان بازی می‌کند. شهباززاده موفق شد که در لیگ بیستم آقای گل شود.

مهدی سیدصالحی یکی از دو بازیکنی است که آمار ویژه در تاریخ لیگ برتر دارد و در هر 4 باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور بازی کرده است. البته سیدصالحی بیشتر دوران بازیگری خود را در سپاهان سپری کرد. سیدصالحی در 2 بازه و برای 7 دوره در سپاهان توپ زد که حاصل آن 2 قهرمانی بود. این مهاجم بین 2 حضور خود در سپاهان، دو فصل هم برای استقلال بازی کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها