|

پشت پرده استعفای مدیرعامل پرسپولیس؛ چرا سمیعی استعفا داد؟

جعفر سمیعی

مدیرعامل پرسپولیس با استعفایش به نوعی پیش دستی کرده تا دست وزیر ورزش را برای انتخاب مدیر جدید باز بگذارد.

لینک کوتاه کپی شد

سیدحمید سجادی در روز سوم شهریور ماه سال جاری به عنوان وزیر ورزش و جوانان از نمایندگان مجلس رأی اعتماد گرفت. با توجه به تغییر دولت این امکان وجود دارد که وزیر جدید برای پیاده‌سازی برنامه‌های مدنظرش بعضی از مدیران را تغییر دهد یا جابه جا کند. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از میزان، در حالی‌که طی این روزها شایعات زیادی درباره استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس شنیده می‌شد شب گذشته سجادی در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه دوم سیما، استعفای سمیعی را تایید کرد و گفت: صحبت استعفای مدیرعامل پرسپولیس را شنیده‌ام، اما فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده است.

حال پرسش اینجاست سمیعی که عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته، چرا باید استعفا بدهد؟ مدیرعامل پرسپولیس در واقع با این کار به نوعی پیش دستی کرده است تا دست وزیر ورزش را برای انتخاب مدیر جدید باز بگذارد. به این صورت که اگر سجادی برای این پست گزینه‌ای مدنظرش است مانعی بر سر راهش نباشد. در این حالت اگر مدیر جدید انتخاب شود شأن سمیعی هم با این استعفا حفظ خواهد شد.

در حالت دیگر بر فرض که سجادی خواهان ادامه همکاری با مدیرعامل پرسپولیس باشد، سمیعی شروط مورد نظرش را برای ادامه همکاری اعلام خواهد کرد تا دست بالا با وی باشد. نباید فراموش کرد که پرسپولیس با توجه به شکایت کالدرون و قطع همکاری با کارگزار خود با مشکلات عدیده مالی و خطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی روبه‌رو است و به نظر می‌رسد شروط سمیعی در خصوص مشکلات مالی سرخ‌پوشان باشد. در صورتی که سجادی با شروط سمیعی موافقت نکند وی با وجهه‌ای مناسب با جایگاه قبلی خود وداع خواهد کرد.

استعفاء سمیعی در سکوت

بررسی‌های میزان از افراد نزدیک به باشگاه نشان می‌دهد مدیرعامل پرسپولیس در خصوص استعفایش حتی یک کلمه با دیگر اعضای باشگاه صحبتی انجام نداده و ترجیح داده در سکوت این موضوع را دنبال کند. به همین خاطر این موضوع به تازگی خبری شده است.

جعفر سمیعی ۸ آبان ۱۳۹۹ به عنوان مدیر عامل پرسپولیس منصوب شد. پیش از این انتصاب در اسفند سال ٩٨ و پس از برکناری محمدحسن انصاری‌فرد از مدیرعاملی پرسپولیس، مهدی رسول‌پناه به عنوان سرپرست و رییس هیئت مدیره باشگاه مشغول فعالیت شد، اما در پی انتشار فیلمی از او، از سرپرستی باشگاه پرسپولیس استعفا داد. با حضور سمیعی حواشی مربوط به مدیریت باشگاه پرسپولیس تا اندازه بسیار زیادی فروکش کرد.

عملکرد قابل قبول سمیعی در پرسپولیس

سمیعی در مدت حضورش در پرسپولیس عملکرد قابل قبولی داشته است و به کارگیری مشاوران مناسب از تجارب آن‌ها به خوبی کمک گرفت. با این حال بعضی مدیران سابق پرسپولیس قصد دارند با شانتاژ خودشان را به عنوان گزینه جدی مدیریت پرسپولیس معرفی کنند. در حالی که به نظر می‌رسد وزارت ورزش روی انتخاب این چهره‌ها نظری ندارد و ترجیح می‌دهد سمیعی را در جایگاهش حفظ کند.

این موضوع را باید مدنظر داشت که سجادی به تازگی سکان وزارت را به دست گرفته و قصد ندارد خودش را مقابل هواداران پرسپولیس قرار دهد؛ چرا که پرسپولیس با عملکرد سمیعی دوران آرام و موفقی را سپری کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها