|

گزینه های جذاب و بعضاً عجیب برای مدیرعاملی پرسپولیس

مصاحبه تلویزیونی حمید سجادی وزیر جدید ورزش و جوانان کشورمان در خصوص استعفای جعفر سمیعی باعث شد گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب جانشین مدیرعامل…

لینک کوتاه کپی شد

یکشنبه شب وقتی مجری برنامه تلویزیونی شبکه دوم سیما از حمید سجادی در خصوص استعفای جعفر سمیعی پرسید، وزیر ورزش و جوانان گفت: «صحبت استعفای مدیرعامل پرسپولیس را شنیده ام اما فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده است. درخصوص مدیرعامل استقلال هم هنوز نشستی نداشته ایم و باید بگویم به عنوان یار کمکی کنار دو باشگاه هستم و نقطه نظرات خود را منتقل می‌کنم و به هواداران دو باشگاه اطمینان میدهم که وظیفه ما حمایت از این دو باشگاه مردمی است.»

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که جعفر سمیعی جلسه ای هم با حمید سجادی برگزار و در خصوص مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس نکاتی را یادآوری کرده است. پس از روی کار آمدن دولت جدید و به ویژه در روزهای اخیر پس از انتخاب وزیر ورزش و جوانان زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب مدیرعامل جدید به گوش رسیده است. در همین ارتباط می‌توانید گزارش زیر را بخوانید:

دو بار استعفاء نزد سلطانی‌فر

شنیدیم جعفر سمیعی در اواخر دوران کاری مسعود سلطانی فر، دو مرتبه استعفای خود را به وزیر سابق ورزش و جوانان اعلام کرده اما با مخالفت روبرو شده است. سلطانی فر از سمیعی خواسته است کارش را حداقل تا انتخاب وزیر جدید ورزش و جوانان دنبال کند.

استعفا برای باز گذاشتن دست حمید سجادی

یکی از اصول مدیریتی این است که بعد از تغییرات در سطوح بالای مدیریتی یک باشگاه یا حتی شرکت، مدیر رده پایین تر استعفاء می‌دهد تا دست مدیر بالاتر و جدید خود را باز بگذارد. به نظر می‌رسد جعفر سمیعی مدیرعامل بی حاشیه پرسپولیس نیز همین تدبیر یا سیاست مدیریتی را در پیش گرفته است اما حمید سجادی به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان در ظاهر هم مخالفتی با این موضوع نداشته یا حداقل رسانه ای نکرده است.

امان از بی پولی!

یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس به ما خبر داد که استعفای جعفر سمیعی به دلیل بی پولی این تیم در آستانه سفر به تاجیکستان است. مطالبات گذشته بازیکنان تسویه نشده و بازیکنان جدید هم دریافتی نداشته اند به علاوه سفر به تاجیکستان و هزینه‌های دلاری آن هم مزید بر علت شده تا مدیرعامل پرسپولیس به فکر استعفاء بیفتد.

علی اکبر طاهری مگر بازنشسته نیست؟

هرچند علی اکبر طاهری تجربه قهرمانی با پرسپولیس را به عنوان مدیر عامل در کارنامه دارد اما بازنشسته دولتی است. اساسا دلیل اصلی کنار گذاشتن او از باشگاه پرسپولیس هم بازنشستگی بوده است اما به هر روی از او به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی سمیعی یاد می‌شود.

حبیب کاشانی؛ یک قهرمانی لیگ و دو حذفی

کاشانی عضو شورای شهر تهران و یکی از موفق ترین مدیران باشگاه پرسپولیس بوده است. او یک بار (از تیر سال ۱۳۸۶ تا تیر سال ۱۳۸۷) به عنوان مدیرعامل و بار دوم (از مهر سال ۱۳۸۸ تا شهریور ۱۳۹۰) به عنوان سرپرست، مدیریت باشگاه پرسپولیس را عهده‌دار بود که در طی مدیریت او سه قهرمانی برای پرسپولیس (یک قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی جام حذفی) به دست آمد. البته گفته می‌شود اسم حبیب کاشانی بیشتر برای گرم کردن کوره رقابت سایر مدعیان مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده است.

محمد آخوندی هم شانس دارد

محمد آخوندی پنجمین منتخب شورای اسلامی‌شهر تهران است که توانست در ششمین دوره انتخابات شورای  اسلامی‌پایتخت که بیست و هشت خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، پس از مهدی چمران، پرویز سروری، نرجس سلیمانی (فرزند شهید سلیمانی) و حبیب کاشانی، با کسب ۳۲۵ هزار و ۸۵۷ رای، به پارلمان ششم پایتخت راه یابد. در سوابق او عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز دیده می‌شود. گفته می‌شود آخوندی از شانس برای نشستن روی صندلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس برخوردار است.

مهدی محمد نبی؛ چهارمین گزینه!

شاید روی کاغذ مهدی محمد نبی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و عضو قبلی هیئت مدیره پرسپولیس شانس زیادی نداشته باشد اما او هم جزو گزینه‌هاست. مردی که گفته می‌شود با افراد منتخب دولت جدید در وزارت ورزش و جوانان ارتباط قوی و خوبی دارد.

مصطفی آجرلو؛ جدی ترین گزینه جانشینی سمیعی

اما می‌رسیم به جدی ترین گزینه جانشینی جعفر سمیعی که این روزها نامش بیش از بقیه شنیده می‌شود. مصطفی آجرلو مدیرعامل سابق باشگاه پاس، استیل آذین و باشگاه تراکتورسازی تبریز است. او مدیر سازمان ورزش شهرداری تهران و مدیر تربیت بدنی نیروی انتظامی ‌و سپاه بوده است. همچنین نائب رییس اتحادیه فوتبال از سال ۱۳۷۷ تا ۸۰ و دبیر کل اتحادیه تا سال ۱۳۸۲ بوده است. آجرلو در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در سال ۱۳۹۵، کاندیدای ریاست این فدراسیون بود اما نتوانست در این انتخابات پیروز شود و حالا باید منتظر ماند و دید می‌تواند روی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس بنشیند یا اینکه...؟

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها