|

نقل و انتقالات پرسپولیس؛ چرا یحیی همچنان اصرار به خرید کی‌روش دارد؟

کی‌روش استنلی

گل‌محمدی اطمینان دارد که می‌تواند کیروش را به اوج برگرداند و به کمک او، جای خالی مغانلو را در پرسپولیس پر کند.

لینک کوتاه کپی شد

 زمانی که مغانلو در نقل و انتقالات نیم فصل به پرسپولیس پیوست، کسی توقع نداشت به این سرعت تبدیل به بازیکنی کلیدی برای گل‌محمدی بشود. مغانلو اما با قد 187 سانتیمتری، توانست بزرگترین نقطه ضعف پرسپولیس یعنی استفاده از توپ‌های هوایی را برطرف کند و تاثیر پررنگی، در پنجمین قهرمانی این تیم داشته باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، از 4 گل لیگ برتری او، دو گل با ضربه سر زده شد. ضربات سر اول او در بازی مستقیم هم مسیر پرسپولیس برای رسیدن به دروازه حریف را کوتاه‌تر می‌کرد. با رفتن مغانلو، گل‌محمدی نگران از دست دادن این قابلیت در فصل آینده است. عیسی آل‌کثیر و حامد پاکدل، مهاجمان بلند قامتی محسوب نمی‌شوند و در بین مهاجمان پرسپولیس، فقط مهدی عبدی قدی بیشتر از 180 سانتیمتر دارد.

کیروش استنلی، راه حل یحیی برای برطرف کردن این نقطه ضعف است. بازیکنی که قوانین تازه لیگ برتر درباره خرید بازیکن خارجی، اجازه حضور او در پرسپولیس را نمی‌دهد اما سرخپوشان همچنان دنبال پیدا کردن راهی برای استفاده از او در تیم‌شان هستند. حتی گفته می‌شود پرسپولیس، توانسته نظر او را برای حضور در تهران جلب کند و فقط، رضایت فدراسیون باقی مانده است. پرسپولیس در فیفا، شاکی خارجی دارد و فدراسیون هم، به همین دلیل اجازه خرید بازیکن خارجی به آن‌ها را نمی‌دهد.

کیروش از زمان حضور در اصفهان، 34 گل در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا زده که 18 تای آن‌ها، با ضربه سر بوده‌اند. آماری که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر، بهترین سرزن فوتبال ایران محسوب می‌شود. حتی فصل پیش که او جایگاه ثابتی در سپاهان نداشت، طبق آمار متریکا میانگین عجیب 7 نبرد هوایی موفق در هر مسابقه را به دست آورد.

بعد از او، موفق‌ترین بازیکن سپاهان در نبردهای هوایی گولسیانی با 4.9 نبرد موفق در هر مسابقه بود. مغانلو هم با 4.5 نبرد هوایی موفق در هر مسابقه، بهترین آمار را بین بازیکنان پرسپولیس داشت. گل‌محمدی اطمینان دارد که می‌تواند کیروش را به اوج برگرداند و به کمک او، جای خالی مغانلو را پر کند. رویایی که بدهی‌های پرسپولیس به کالدرون و اوساگونا، فعلا موانع عملی شدن آن محسوب می‌شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها