|

استقلال 1400 تیمی با سلیقه فرهاد؛ مسئولیت این تیم با آقای سرمربی است و بس

استقلال

هواداران تصور می‌کردند استقلال در فصل جدید تقویت می‌شود ولی حالا مطالبات به جایی رسیده که باید دعا کرد اوضاع از این بدتر نشود.

لینک کوتاه کپی شد

فصل نقل‌و‌انتقالات هنوز به پایان نرسیده و شاید هنوز برای قضاوت زود باشد، اما لااقل تا اینجا به‌ سختی می‌توان استقلال را «برنده بازار» دانست و این دقیقاً در تناقض با موقعیتی است که هواداران انتظار داشتند. آنها تصور می‌کردند استقلال در فصل جدید «تقویت» می‌شود ولی حالا مطالبات به جایی رسیده که باید دعا کرد اوضاع از این بدتر نشود و در همان سطح سال گذشته حفظ شود!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، خریدهای جدید تیم حتی در خوشبینانه‌ترین حالت، کیفیت فنی مشابهی با مهره‌های جدا شده ندارند؛ مهدی قایدی که در فوتبال ایران مهره‌ای بی‌جانشین است، مسعود ریگی بی‌تردید یکی از سه مهره کم‌ نوسان و مطمئن آبی‌ها در دو فصل گذشته بود و حتی شیخ دیاباته ناآماده و همیشه مصدوم هم در شرایط طبیعی، امیدواری بیشتری نسبت به محمدرضا آزادی در دل‌ها ایجاد می‌کند.

در پستی که میلیچ و محمد نادری باعث اطمینان‌ خاطر استقلال بودند، فقط ابوالفضل جلالی جذب شده که موقعیتی شبیه به سال گذشته متین کریم‌زاده دارد؛ مدافعی که به تیم ملی امید دعوت شده و فقط یک فصل قابل قبول در تیمی سقوط‌ کرده داشته؛ درست مثل کریم‌زاده که پیش از نیمکت‌ نشینی در استقلال، مدافع ثابت پارس‌ جنوبی جم بود.

با این حال استقلال تا به حال 8 خرید داشته که بر خلاف فصول گذشته، همگی با نظر فرهاد مجیدی به استقلال پیوسته‌اند. مجیدی در لیگ‌های نوزدهم و بیستم مجموعاً 28 بازی لیگ را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست؛ یعنی تقریباً یک فصل کامل. اما او در هر دو سال، وارث تیم‌هایی بود که از استراماچونی و محمود فکری تحویل گرفته بود و به‌طور منطقی می‌توانست از کیفیت بازیکنان، بالانس نبودن و کمبود مهره در برخی پست‌ها شکایت داشته باشد، اما امسال دیگر عذر و بهانه‌ای از او پذیرفته نیست.

سرمربی استقلال می‌تواند از عملکرد کلی مدیران باشگاه در فصل نقل‌و‌انتقالات ناراضی باشد؛ همانطور که در بیانیه جمعه شب گذشته بار دیگر کنایه‌هایی آشکار به احمد مددی و اعضای هیأت‌مدیره زده بود. فرهاد مجیدی بهتر از هر کسی می‌داند که هنوز در بعضی پست‌ها فاقد مهره‌های کارآمد است و در طول لیگ آینده احتمالاً باز هم مجبور خواهد شد از بازیکنانش در پست‌های غیرتخصصی استفاده کند. این دقیقاً همان ضعف بزرگی است که خود او در فصل گذشته از آن گلایه داشت؛ ترافیک بیش از حد در بعضی مناطق و فقر آشکار در پست‌های دیگر. اما آیا در فصل جاری نقل‌و‌انتقالات، این ضعف بزرگ برطرف شده است؟

همه می‌دانیم فوتبال ایران با بحران کمبود ستاره روبه‌رو است. بیش از 40 بازیکن ایرانی در لیگ‌های خارجی مشغول به کار هستند و فوتبال ایران پتانسیل جایگزینی آنها در کوتاه‌ مدت را ندارد. در همین فصل مهره‌های مسن نزدیک به بازنشستگی و بازیکنان درجه دو مشتریان بسیاری داشتند و طبعاً در چنین شرایطی گزینه‌های زیادی برای خرید وجود نداشت.

مضاف بر اینکه تیم‌های صنعتی وضعیت مالی مساعدتری داشتند و استقلال عملاً در جذب مهره‌هایی نظیر محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و سعید صادقی از سپاهان و گل‌گهر شکست خورد. اما همه این مسائل هم باعث نمی‌شود که فرهاد مجیدی «مسئولیت» تیم فعلی را نپذیرد چراکه استقلال در لیگ بیست‌و‌یکم با «سلیقه» او بسته شده و این واقعیت از هر نکته‌ای مهم‌تر است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها