|

غذای مخصوص گیاه خوران

طرز تهیه یک غذای لذیذ و ساده برای گیاه خواران

با ترکیب برنج و لوبیا چیتی، غذای جدید و کم هزینه ای را به گیاه خوران معرفی کند که به همراه برگ های سبز رنگی همانند برگ مو، سرو میشود.

لینک کوتاه کپی شد

شخصی به نام جان هوپینگ با مطالعه دستورالعمل های آشپزی کشور های غربی، تصمیم گرفت تا با ترکیب برنج و لوبیا چیتی، غذای جدید و کم هزینه ای را به گیاه خوران معرفی کند که به همراه برگ های سبز رنگی همانند برگ مو، سرو می شود. او این غذا را، غذایی کم هزینه و مقرون به صرفه به لحاظ اقتصادی می داند و همچنین در مورد نحوه پخت آن، میدگوید که این غذا را با ترکیب برگ سبز و لوبیا چیتی درست میدکند و در نهایت آن ها را داخل یک ماهیتابه می ریزد و درپوشی را بر روی آن می گذارد تا مواد داخل آن، به آرامی و به طور کامل بپزد.

او همچنین دراین باره می گوید: "به تنها چیزی که برای سرو این غذا نیاز دارید، یک ماهیتابه بزرگ با یک درپوش بر روی آن است. بنابراین کار خود را سخت نکنید و فقط این مواد ساده و قابل دسترس را با یکدیگر ترکیب کنید و بگذارید تا کاملا پخته شوند". 

مواد اولیه این غذای گیاهی

4 قاشق غذا خوری روغن سرخ کردنی 

1 عدد پیاز قرمز پوست کنده و خورد شده

2 عدد هویج رنده شده

3 عدد ساقه کرفس خورد شده

3 حبه سیر پوست کنده و خورد شده 

1 قاشق غذا خوری گوجه فرنگی پوره شده 

200 گرم برگ موی خورد شده 

300 گرم برنج 

400 گرم لوبیا چیتی

550 میلی لیتر سبزیجات مختلف (مناسب برای گیاه خورارن)

1 قاشق غذا خوری نمک دریایی 

طرز تهیه این غذای گیاهی

در ابتدا روغن سرخ کردنی را درون یک ماهیتابه پهن بریزید و بگذارید تا با حرارت متوسط، کمی داغ شود. پس از داغ شدن روغن، پیاز، هویج و کرفس را به آن اضافه کنید و بگذارید تا کاملا پخته شوند. سپس سیر و گوجه را نیز به مواد دیگر، اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه منتظر بمانید تا طعم مواد به خوبی با یکدگر ترکیب شود. پس از آن، برنج، لوبیا چیتی و نمک را به مواد در حال پخت اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید.در آخر، مواد داخل ماهیتابه را در یک بشقاب بریزید، کمی سس سیر به آن اضافه کنید و سپس آنرا نوش جان نمایید. 

 

3731

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها