|

کاهش لذت جنسی با افزایش سن

مردان 80 ساله لذت روابط جنسی را از دست می‌ دهند؟

افزایش سن به تنهایی، موجب کاهش لذت جنسی نمی شود. بنابراین بهتر است تا سعی کنید که به اضطراب و نگرانی قابل درک خود در این باره غلبه کنید

لینک کوتاه کپی شد

مرد سالخورده ای که به تازگی به سن 86 سالگی خود رسیده بود، اظهار کرد که " من همیشه تمایل زیادی به برقراری یک رابطه جنسی خوب داشتم اما مدتی است که به اوج لذت نمی رسم اما آیا این اتفاق برای تمام مردان سن بالا رخ می دهد؟" 

او همچنین افزود: " آغاز سن 86 سالگی برای من با کاهش لذت در روابط جنسی ام همراه بوده و با وجود تلاش های همسرم هیچ تفاوتی در کاهش این احساس ایجاد نشد. اما سوالی که ذهنم را به خود درگیر کرده این است که آیا من توانایی برقراری رابطه را برای همیشه از دست داده ام؟ آیا دیگر هرگز اوج لذت را تجربه نمی کنم؟" 

این مرد سالخورده که از این موضوع بسیار مستاصل و ناامید شده بود، این مطلب را در صفحات مجازی به انتشار گذاشت تا از افراد دیگر راهنمایی بخواهد. 

در این راستا باید گفت که افزایش سن به تنهایی، موجب کاهش لذت جنسی نمی شود. بنابراین بهتر است تا سعی کنید که به اضطراب و نگرانی قابل درک خود در این باره غلبه کنید و تلاش کنید تا به یاد آورید که از آخرین لذت جنسی تان، چه چیزی تغییر یافته؟ آیا در صورت مصرف دارو، تغییری در داروهایتان ایجاد شده؟ آیا استرستان در زندگی بیشتر شده؟ آیا هراستان از شکست یا از دست دادن عزیزانتان بیشتر شده؟ آیا تا حدی ناامید و افسرده شده اید؟  

در حقیقت تمام این موارد می تواند بر لذت و توانایی جنسی شما تاثیر بگذارد. اگر فکر میکنید که این امر در پی تغییر مصرف داروهایتان اتفاق افتاده، با دکترتان مشورت کنید تا در صورت امکان، موارد جایگزینی را برایتان تجویز کنند. مهمترین موضوع در رفع این معضل مردانه، پیدا کردن علت دقیق آن است. در واقع، هر یک از ما با مشکلات در زندگی مواجه می شویم و بنابراین بهترین راه حل، یافتن روش هایی برای افزایش آرامشتان همانند ورزش کردن است. از این رو، سعی کنید تا تحت نظر پزشک عمومی خود به انجام ورزش های مجاز و یا حتی مصرف برخی داروهای مکمل هورمونی بپردازید. در آخر  مجددا باید تاکید کنم که افزایش سن به خودی خود هیچ مشکلی را ایجاد نمیکند و شما به عنوان یک مرد همیشه استحقاق لذت از رابطه جنسی را دارید. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها