|

هایفوتراپی چست و آیا واقعا تاثیر گذار است؟

با افزایش سن و پیری طبیعی‌ترین اتفاق چین و چروک صورت یا اعضای دیگر بدن است که برای همه‌ی ما رخ می‌دهد. که میتوان از روش هایفوتراپی برای…

لینک کوتاه کپی شد

اگر در جستجوی روشی غیرجراحی برای مقابله با نشانه‌های پیری، مانند شل شدن و افتادگی پوست، غبغب یا افتادگی ابرو هستید، لیفت غیرجراحی صورت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته هایفو درمانی ایده‌آل برای شما خواهد بود. برای آشنایی با این روش با ما همراه باشید.

 

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک درمان کاملاً غیرتهاجمی برای لیفت پوست است که در مقایسه با سایر روش‌های لیفت پوست، با درد بسیار کمتری همراه است. متخصصین کلینیک پوست و موی رازی در طول مشاوره، روش هایفو را برای لیفت نواحی صورت و گردن، به ویژه گونه، زیر چانه، اطراف چشم و پیشانی به شما پیشنهاد می‌دهند. به دلیل آنکه دستگاه HIFU دارای سرعت بسیار بالایی است، درمان را در حداقل زمان به شما ارائه می‌دهد‌. پس از درمان متوجه بهبودی در پوست خود خواهید شد

یکی از مهمترین دستگاه های مورد استفاده در پزشکی زیبایی، دستگاه هایفو می باشد که این دستگاه می تواند بدون نیاز به جراحی، لیفت صورت مورد نظر بیماران را انجام دهد. همچنین در نظر داشته باشید که این وسیله مناسب برای استفاده هرگونه لاغری و لیفت در سایر قسمت ها بدن می باشد که بیشترین کاربرد آن را می توان در لیفت صورت مشاهده کرد

غیرتهاجمی بودن هایفو به این معنی است که از بخیه، برش، زخم، بی‌هوشی، بی‌حسی موضعی و موارد مشابه خبری نیست. اما به هر حال، هر روش درمانی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد

بهترین-درمان-های-خانگی-برای-پیشگیری-و-درمان-چروک-دور-چشم-2

 

مزیت های استفاده از روش هایفو چیست؟

 هایفوتراپی چند مزیت بسیار مهم و فوق‌العاده دارد.

1- چشمه‌ای از نتایج آن بلافاصله بعد از اتمام جلسات درمانی قابل مشاهده است.

2- دردسرهای عمل‌های جراحی جوانسازی (مانند بی‌هوشی، درد، بخیه و خونریزی) را ندارد.

3- روشی بسیار ایمن و کم عارضه است.

4- به دلیل دسترسی به لایه‌های عمیق پوست تا 4.5 میلی‌متر، پیشرفته‌ترین متد حرارتی برای بهبود چین و چروک می‌باشد.

5- کاملاً ایمن و بدون درد است.

6- دوره نقاهت وجود ندارد.

 

برای رضایت مندی مطلوب از انجام هایفو (HIFU) توجه به نکات زیر بسیار حایز اهمیت است:

1- توقعات واقع گرایانه شخص ازنتیجه هایفوتراپی
2- توجه به درجه افتادگی پوست و میزان چین و چروک آن
3- با توجه به میزان افتادگی پوست صورت و سن شخص و عمق چین و چروک های پوست، با معاینه ی دقیق و کامل شخص و توجه به علل افتادگی و شلی پوست شخص برای وی توضیح داده شود که :
آیا کاندید مناسبی برای هایفودرمانی هست یا خیر ؟
آیا هایفودرمانی به تنهایی مشکل فرد را برطرف می کند ؟
چون گاها لازم است هایفودرمانی در کنار سایر اقدامات درمانی و زیبایی مثل تزریق چربی یا ژل های هیالورونیک قابل جذب و … به صورت ترکیبی (درمان ترکیبی ) برای شخص انجام شود تا نتیجه قابل قبولی حاصل شود .

59436

 

 عوارض روش هایفو

غیرتهاجمی بودن هایفو به این معنی است که از بخیه، برش، زخم، بی‌هوشی، بی‌حسی موضعی و موارد مشابه خبری نیست. اما به هر حال، هر روش درمانی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد

 

قرمز شدن پوست در هایفوتراپی

در پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده، قرمز شدن پوست شایع‌ترین عارضه در میان عوارض هایفوتراپی است. البته باز هم مثل درد نمی‌توان آن را نوعی عارضه به حساب آورد؛ چرا که قرمزی ناشی از واکنش طبیعی بدن به امواج صوتی است. این عارضه بیشتر زمانی مشاهده می‌شود که بیمار پوست حساس یا مستعد قرمز شدن داشته باشد. احتمالاً دیده‌اید که پوست برخی از افراد به سادگی قرمز می‌شود. اگر پوست شما هم اینگونه است، احتمال قرمزی بعد از هایفوتراپی در شما بیشتر خواهد بود. قرمز شدن پوست از عوارض موقتی هایفوتراپی به شمار آمده و معمولاً تا چند ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی ناپدید می‌شود. 

 

هایفوتراپی باعث تورم می شود 

یکی از عوارض هایفوتراپی باد کردن یا متورم شدن پوست است که به ندرت مشاهده می‌شود؛ اما از آن جایی که پوست افراد مختلف واکنش‌های متفاوتی به هایفوتراپی می‌دهند، ممکن است این عارضه برای هرکس رخ بدهد. هرچند احتمال بسیار کمی دارد. این دست از عوارض هایفوتراپی معمولاً طی چند روز برطرف می‌شوند و سپس می‌توانید از تاثیرات شگفت‌ انگیز هایفوتراپی لذت ببرید.

 

12577600_148

 

آیا روش هایفوتراپی می تواند جایگزین روش جراحی لیفت صورت باشد؟

هایفوتراپی درمان خود را بر روی همان لایه عمیق پایه ای انجام می دهد که در جراحی زیبایی ترمیم می گردد، اما نتایج حاصل از جراحی لیفت را تکرار نخواهد کرد. با این حال این روش، جایگزینی عالی است، مخصوصا برای افرادی که برای عمل جراحی آماده نیستند یا برای بیمارانی که به دنبال بهتر شدن نتایج جراحی زیبایی هستند.

 

اثرات هایفوتراپی تا چه مدت باقی می‌ماند؟

بیماران می‌توانند برخی از اثرات اولیه درمان و لیفت صورت را مشاهده کنند. سفت شدن پوست در طی 3 تا 4 ماه رخ می‌دهد و کلاژن‌های جدیدتر با کلاژن‌های قدیمی جایگزین می‌گردد. فرایند بازسازی کلاژن تا 6 ماه پس از شروع درمان ادامه خواهد یافت. روند پیری با همین سرعت ادامه دارد، اما نتایج هایفوتراپی دائمی بوده و محو نخواهد شد.

 

چند جلسه درمان مورد نیاز است؟
 

اکثر بیماران تنها به یک تا دو جلسه درمان نیاز دارند. کارشناسان معتقدند که نتایج بالینی چشمگیری را می‌توان به دست آورد و بهبودی پوست تا 6 ماه پس از درمان اولیه قابل مشاهده است. درمان تکمیلی می‌تواند در فواصل 1 ساله بسته به میزان لیفت و سفتی مورد نیاز پوست انجام شود.

 

462s-thegem-blog-default

 

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی این روش درمانی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.

هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌ دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم. متقاضیان بالای ۲۵ سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.

افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به چندین جلسه‌ی درمانی دارند.

افراد مسن‌تر که از شل‌شدگی و افتادگی شدید پوست در ناحیه‌ی گردن رنج می‌برند به طور معمول کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت. این روش برای کسانی که در ناحیه‌ی هدف درمان دچار زخم، عفونت، آکنه‌های کیستی و ایمپلنت‌های فلزی هستند، مناسب نیست.

6bc095c9b7a5260c40-85732385

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها