|

دکور و چیدمان

چگونه فضای خانه را بزرگتر جلوه دهیم؟

چگونگی استفاده از رنگ ها و چیدمان خانه تاثیر زیادی در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضای آن دارد. در اینجا نیز می توانید با ترفند هایی برای بزرگ…

لینک کوتاه کپی شد

در صورت کم بودن فضا و کوچک بودن متراژ خانه، ممکن است که با محدودیت های برای چگونگی چیدمان آن مواجه شوید اما در اینجا با الهام از چند ترفند هوشمندانه برای طراحی داخلی، می توانید یاد بگیرید که چگونه فضای خانه را بزرگتر جلوه دهد.

در حقیقت استفاده از رنگ ها، طرز چیدمان مبلمان، قرارگیری آینه ها و بسیاری از موارد دیگر می تواند در بزرگ نشان دادن فضای خانه تاثیرگذار باشد.

در اینجا نیز ترفند هایی را به این منظور ارائه می دهیم:

1. از رنگ های متضاد و روشن استفاده کنید 

رنگ های روشن دیوار ها و مبلمان، همیشه باعث می شوند تا فضای خانه بزرگ تر به نظر برسد و در مقابل رنگ های تیره ای که اکثرا نور را به خود جذب می کنند، موجب کوچک تر نشان دادن فضای خانه می شود اما در میان استفاده از رنگ های روشن می توانید، برای یک دیوار کوچک از رنگ های شاد تر و یا کاغذ دیوار های برجسته استفاده کنید تا جلوه بیشتری را به منزلتان ببخشد. همچنین وجود پنجره های بزرگ در داخل سالن نیز به روشنایی و بازتاب نور بیشتر ودر نتیجه بزرگ نشان دادن فضای خانه، کمک می کند. 

shutterstock_1055358164-2048x1365

2. از بی نظمی بپرهیزید 

سعی کنیند همیشه فضایداخل خانه را مرتب نگه دارید چرا که نه تنها این موضوع باعث آرامش ذهنی تان می شود بلکه شلوغی و به هم ریختگی زیادی، فضای زیادی را به خود اشغال می کند، بنابراین فضای باز و منظمی را در تمام  بخش های خانه ایجاد کنید تا منزلتان بزرگ تر و زیبا تر به نظر برسد. 

making-a-room-look-bigger-6-32

3. یک نقطه کانونی ایجاد کنید 

فضایی را با دکور های جذاب به عنوان یک فضای کانونی که می تواند توجهرا به خود جلب کند، طراحی کنید. این فضا می تواند قسمت از سالن غذا خوری، نشیمن وهربخش دیگری از خانه باشد. در این فضا، مبلمان را به گونه ای بچینید که بیشتر توجه را به خود معطوف کند و تزئینات لوازم اطراف آنرا به حداقل برسانید. 

shutterstock_136162241-2048x1365

4. از آینه ها استفاده کنید 

آینه ها در حقیقت تاثیر بسیار چشمگیر و زیاد در بزرگتر نشان دادن فضای خانه دارند. برای انجام این کار، می توانید از یک نقطه کانونی استفاده کنید و آینه ها را به سمت آن زاویه دهید. به علاوه آینه ها هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی را منعکس می کنند و باعث می شوند تا فضای خانه در طول شبانه روز، روشن به نظر برسد. همچنین، قرار دادن آینه در نزدیکی پنجره برای انعکاس فضای بیرون، جلوه بیشتری را به فضای منزل می بخشد. 

making-a-room-look-bigger-1-32

5. دکور خلاقانه ای را با مبلمان ایجاد کنید 

استفاده از مبلمان نقش زیادی در یزرگ نشان دادن فضای خانه دارد به ویژه اگر از مبلمان چند منظوره ای استفاده کنید که همزمان می تواند به میز قهوه، راحتی و تختواب تبدیل شوند و همچنین این کار را در رابطه با میز های چند منظوره ای که به عنوان میز های تاشو و تودر تو مورد استفاده قرار می گیرند نیز، می توانید انجام دهید. 

Nesting-tables_Gaf_Lila_Shutterstock

6. برای چیدمان وسایل به میزان فضای خانه، توجه کنید

میز، مبلمان، تلویزیون و سایر وسایل را متناسب با فضایی که در اختیار دارید، بچنید.  مبلمان بزرگتر را در برابر دیوارها قرار دهید تا فضا را بزرگتر نشان دهد و اطراف آن را با وسایل دیگر مسدود نکنید زیرا این کار، فضا را تنگ تر و کوچکتر نشان می دهد.

making-a-room-look-bigger-2-32

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها