|

هر لباسی چه سوتینی میخواد؟ چه مانتو چه مجلسی چه ورزشی هرچی بلد نبودیو یاد بگیر

قطعا برای یک خانوم به خصوص برای لباس مجلسی انتخاب سوتین کار سختیه که خب در این مطلب با انواعش و نوع کاربردشون آشنا میشین.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دیدین خرید لباس عید یا مثلا خرید مهمونی و عروسی و... خلاصه هر چیزی که به لباس خانوما ارتباط پیدا کنه چقدر سخت تر میشه و بیشترم طول میکشه؟ تا حالا از خودتون پرسیدین چرا! خب ما بهتون میگیم تا ببینین چقدر خانوما تو چالش میوفتن و آقایون خبر ندارن! استایل بیرونیه کامل یک خانوم تشکیل میشه از مانتو، شلوار، کیف و کفش، شال و روسری و حتی مواردی مثل اکسسوری و آرایش! تازه تمام اینها باید علاوه بر اینکه با هم هماهنگی درستی از لحاظ بصری داشته باشند، باید رنگشونم به هم بیاد و مکمل باشه تا در نهایت ظاهری آراسته و زیبا ساخته شه. اما مثلا یک آقارو دیدین که از رنگای جیغ استفاده کنه؟ خب نه! به همین دلیل آقایون علاوه بر اینکه تعداد آیتم های استایلشون کمتره تازه از رنگ های خنثی هم معمولا استفاده می کنند که ست کردنشون واقعا راحت تره!

خب همه این آسمون ریسمون هارو به هم بافتیم تا یه کلیت دستتون بیاد که ساخت یک استایل درست و جذاب برای خانوما سخت تره! اما اینها موارد بیرونی بودند و حالا میخوایم بریم سراغ لباس های زیری که اونها هم سختی خودشون رو دارند. احتمالا پیش اومده که از پوشیدن لباس خاصی صرف نظر کردید چرا که نتونستید سوتین مناسبش رو انتخاب کنید! میدونستین که انواع سوتین ها وجود دارند که برای رفع نیاز خاصی از شما طراحی و تولید شدن؟

Untitled

با پوشیدن و استفاده از انواع مختلف سینه بند متناسب؛ استایل زیباتر و سالم تری خواهید داشت. توجه داشته باشین که استفاده از ویژگی هر مدل از سوتین ها میتونن یک نیاز شما را کاملا برطرف کنند. سوتین ها؛ فقط برای زیبایی طراحی نشدن، اونها از سینه های شما نگهداری و حمایت میکنند.

سوتین نوعی لباس زیر زنانه می باشد که برای حمایت یا پوشاندن سینه های بانوان، طراحی شده. این مدل از لباس زیر ها برای اهداف مختلفی طراحی شدن! از جمله پشتیبانی عمومی از پستان، افزایش اندازه سینه، ایجاد شکاف یا سایر ملاحظات زیبایی و عملی.

پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با انواع سوتین ها آشنا بشیم و برای هر لباس سینه بند درستش رو انتخاب کنیم!

سوتین پوش آپ (push up bra)

سوتین پوش آپ دقیقا همونجور که از اسمش معلومه، سینه‌ ها رو به سمت بالا می‌کشه، اونا رو به هم نزدیک می‌کنه و خط بین اونا رو برجسته و بیشتر نشون میده. همچنین میشه اونهارو سوتین یا یقه باز هم نامید چرا که کاپ ها در قسمت وسط سینه با یه تصال خیلی ظریف به هم میرسن! به نحوی که فقط از زیر یه لباس خیلی نازک یا کوتاه و کم پوشش قابل مشاهده هستن.

سوتین های پوش آپ به دلیل داشتن پد باعث بزرگتر دیده شدن سینه ها می‌شن و به همین دلیل برای بزرگنمایی سایزهای کوچیک سینه یه گزینه‌ی عالی هستن. این مدل سوتین مناسب لباس های با یقه دلبری و هفتی می باشد.

52

سوتین ورزشی (sports bra)

بدن خانوما مانند آقایون نیاز به ورزش کردن دارن اما با توجه به فیزیک بانوان، داشتن سوتین ورزشی برای خانوما هنگام ورزش لازم و ضروریه. با توجه به فیزیک خاص خانوما، سینه بانوان در هنگام ورزش به طرفین کشیده شده و پرتاب می شود و میتونن آسیب جدی به فرد وارد کند. این اندام خاص خانوما دارای هیچ عضله نگه دارنده و حمایت کننده ای نیست برای همین داشتن سوتین ورزشی در هنگام تمرین و ورزش خانموما بسیار لازم و ضروری می باشد.

حالا فواید سوتین ورزشی چیه؟ مانع از حرکت ناگهانی سینه و آسیب به اونها میشه؛ عرق رو از روی بدن به خود جذب میکنه؛ در عین پشتیبانی از قفسه سینه با توجه به منفذ های سوتین ورزشی باعث ایجاد جریان هوا بر روی پوست سینه میشه؛ زیبایی و فرم بدن شما رو در حین استفاده بهبود میبخشه.

سوتین ورزشی اما تنها برای ورزش نیست و شما میتونید ازش همراه با تاپ یا بلوز ورزشی، و یا به صورت تک استفاده کنید.

Untitled

سوتین بدون بند (strapless bra)

در بین انواع سوتین ها این نوع طرفداران ویژه دارد. زیرا بدون بند با یک زیر باند محکم و سیمی در جای خود نگه داشته شده است. از اونجایی که تمام پشتیبانی از این باند میاد، مهمه که از اندازه  مناسبی استفاده کنید. چون اگر بسیار تنگ باشه، باعث ناراحتی خواهد شد و اگر گشاد باشه، حالت شُل و بدی پیدا می کند.

این سبک از سوتین ها مناسب لباس های یقه دکلته و قایقی می باشند.

26

سوتین تیشرتی (T_ shirt bra)

این سوتین ها که به عنوان تی شرت زنانه شناخته می شود، با روکشی که دارن، برای راحتی در فعالیت های روزمره طراحی شده است. همچنین این مدل سوتین ​طوری طراحی شده که برجستگی انواع سوتین ها رو نداره و در بدن نامرئی است. از دیگر نکات طراحی این سوتین، میتوان به پوشش کامل، یکدست و صاف آن اشاره کرد که به آرامی از نیم تنه شما پشتیبانی می کند.

از سوتین های تیشرتی میتوان با انواع بلوز و تیشرت استفاده کرد و به تنهایی هم زیبایی خاص خود را دارد.

36

سوتین پلانچ (plunge bra)

با توجه به اینکه جدیدا دیگه لباس های مجلسی یقه هفت و یقه U تا زیر سینه ترند شده خیلی از خانوما چون خوششون نمیاد لباس زیرشون از زیر لباس مجلسی مشخص باشه، اصلا بیخیال سوتین میشن و زیر لباسشون هیچیچ به تن ندارد که خب این چندان جلب نیست به خصوص برای کسانی که سینه هایی کوچک دارند و لباس و سینه حالتی افتاده تر پیدا میکنه.

سوتین پلانچ دقیقا همون مدلیه که مناسب این شرایطه و برای لباس باز و هفتی مناسبه چرا که هم فرم سینه هارو زیبا و برجسته میکنه و هم نمای بیرونی نخواهد داشت. از دیگر خوبیای سوتین پلانچ مدل بند های آن می باشد که به دلیل ضربدری بودن اصلا از زیر لباس مجلسی مشخص نیست.

Untitled

سوتین برلت (berlett bra)

برلت‌ ها به نداشتن بند معروف هستن. هرچند بعضیا زیر کاپشون بند دارن، اما اکثرا بدون بند هستن. عدم وجود بند باعث شده برلت‌ ها به شدت راحت باشن، بخصوص تو دوران شیردهی، حاملگی و حتی دوران معروف ماهانه! عموما، اونا دارای ساختار کمتری نسبت به سوتین های معمولی هستن. حتی می‌شه گفت اونا بیشتر شبیه شورت هستن تا سوتین، دلیلشم اینه که برلت ها از یه تیکه پارچه‌ی توری بدون کاپ (قالب دار) تشکیل شدن و معمولا کشی هستن.

درسته که برلت از قسمت‌های مهم سینه محافظت می‌کنه اما بسته به نوع سبک ممکنه خیلی از قسمت های مهم این عضو رو ‌نپوشونه. برای اطمینان و ست بهتر با لباس بهتره جلوی آینه اونو پوشید وجای دقیقشو فیکس کرد ، این کار بخصوص برای کسایی که سایز سینه‌ی کوچکتری دارن توصیه میشه.

سوتین های برلت مناسب کت و شومیز یقه باز می باشد که البته در نمونه ای که مشاهده می کنید بند بارکی نداره و شما میتونین از مدلای باریکش تهیه کنید.

Untitled

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها