|

اخبار خبرساز برنامه های محرم

حواشی ویژه برنامه های محرم؛ از سانسور حرف های دختر سردار سلیمانی تا گلایه از رئیسی

shayanews

در این نوشتار به بررسی چند مورد از حواشی ویژه برنامه های دهه اول محرم یعنی مهلا و حسینیه معلی می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در چند روز گذشته و با سپری شدن دهه اول ایام محرم، حواشی مختلفی یکی پس از دیگری در فضای مجازی خبرساز شده و بازتاب های گوناگونی را نیز در پی داشته اند. همین ما را بر آن داشت که در مطلب پیش رو، به بررسی و بیان چند مورد از آن ها بپردازیم.

چند مورد از این حواشی ها متعلق به برنامه ی گفت و گو محور مهلا، در ویژه برنامه شبکه نمایش خانگی در ایام محرم است که با اجرای محمدحسین پویانفر و از طریق سکوی روبیکا پخش می شود

ضضضضضضضضضض

انتقاد تند جواد خیابانی از معضلات جامعه

در یکی از قسمت های این برنامه شاهد حضور جواد خیابانی و اظهار نظرها و نقدهای گاها کوبنده ی وی بودیم .خیابانی در قسمت هایی از این مصاحبه صراحتا بیان داشت: رئیس جمهور عنوان صحیحی نیست. مردم رای داده اند. رئیس جمهور یعنی رئیس مردم. این رئیس مردمه ؟ نیست منتخب مردمه. تو منتخب منی. آقای منتخب! مردم ورزشگاه نیاز دارند. مردم باشگاه نیاز دارند. مردم سینمای خوب نیاز دارند. مردم اتوبان نیاز دارند. بیا باهم سوار ماشین بشیم بریم مشهد. پنجاه درصد سالم می رسیم. شاید تو جاده کشته بشیم. چرا؟ اینجا عاشق خاندان طهارت و اهل بیت است، اما تا مقصدی به نام مشهدالرضا، یه جاده خوب از پایتختش به اون شهر نداره. آقای منتخب مردم چیکار کردی پس؟ یه جاده نتونستی از تهران تا مشهد بسازی.

خیابانی همچنین در جای دیگری از این گفت و گو بیان داشت: آمار سازمان ملله آمار ستاد مبارزه با مواد مخدره. پنج میلیون نفر از این کشور معتادن. خاک تو سر من. اینجوری نیست فک نکنید الان ما چون تو تلویزیون داریم کار میکنیم میلیاردها تومن درآمد داریم نداریم واقعا

او در پاسخ به این سوال مجری که از او پرسید آیا روزگار سخت میگذرد و چرا جوانان آن را نمیدانند گفت: به هرحال دارن میبینن. میبینه آقازادهه رو سوار ماشین بیست میلیاردیه. داره میبینه فوتبالیسته رو قرار داد پنجاه میلیاردی میبنده بعدم بهش دروغ میگیم تو بیا برو با معنویت زندگی کن! خودت چرا با معنویت زندگی نمیکنی؟

حضور جنجالی فاطمه سلیمانی دختر سردار سلیمانی در مهلا

حضور فاطمه سلیمانی دختر سردار سلیمانی نیز در قسمت دیگری از برنامه ی مهلا حاشیه ساز شده بود. از حرف های جنجالی وی در این برنامه در مورد هتک حرمت به عکس پدرش فردای جریان هواپیما گرفته تا سانسور سخنانش در مورد فیلم های مورد علاقه پدرش نظیر بلک لیست و خانه پوشالی، حسابی خبرساز شده و واکنش کاربران فضایی مجازی را در پی داشته است. اما چیزی که بیش از همه موج های مختلفی از اظهار نظر مخاطبین را به خود اختصاص داده بود، حضور فاطمه سلیمانی با ظاهری متفاوت در این برنامه بود. در نتیجه ی آن عده ای به نقد از این موضوع پرداخته و عده ای دیگر نیز صراحت و جسارت او در اینکه خود واقعی اش را به  نمایش گذاشته است تحسین کرده اند.

ضض

با هم بخشی از نظرات کاربران را بخوانیم:

مهدی مهاجر نوشت: آقاجون شاید روش من به خانم فاطمه سلیمانی نزدیک نباشه ولی به عنوان یک انسان و یک خانم حق آزادی انتخاب رو باید داشته باشه و کسی که به آزادی اعتقاد داشته باشه نباید در روش خصوصی مردم دخالت کرد، اجازه بدید فرهنگ عدم دخالت در امور شخصی آدم‌ها را ارتقاء دهیم.

نظر سُل: حالا خیلیا به آرایش دختر سردار سلیمانی انتقاد کردن. من معتقدم که هیچ اشکالی نداره میک‌آپ داشته باشه، مژه بکاره، ناخنش کاشت و گوشیش آیفون باشه. فقط اگه کسی خودش این کارو می‌کنه، نباید دیگران رو منع کنه.

اما همانگونه که گفته شد در قسمتی از این گفت و گو دختر سردار سلیمانی از علاقه پدرش به تماشای سریال های روز دنیا سخن گفته که بخش هایی از آن در نسخه بارگذاری شده ی سکوی روبیکا حذف شده است که آن را به ساترا و اعمال ممیزی برای این برنامه نسبت داده اند

ضضض

سعید مقیسه رئیس ساترا در پاسخ به این موضوع اما چنین گفته است: حذف بخش‌های مربوط به سخنان دختر شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص سریال‌های مورد علاقه ایشان بر اساس نظر ارزیاب تعیین‌ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نبوده است.

وی همچنین در ادامه بیان داشته است: تولید و پخش برنامه مهلا از سکوی روبیکا در ابتدا بدون اخذ مجوز از ساترا انجام شده بود و صرفاً از قسمت ۸ این برنامه اقدام به دریافت مجوز کرده است که بر خلاف شایعات مطرح شده در فضای مجازی حذف بخشی از سخنان خانم فاطمه سلیمانی در خصوص سریالهای مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزو موارد اعلام شده برای ممیزی از سوی ساترا نبوده است.

بعد از مهلا سکانس های جنجالی حسینیه ی معلی خبرساز شد

اما مهلا تنها برنامه ای نبود که در ایام محرم حواشی متعددی را به خود اختصاص داده بود. بلکه در ویژه برنامه ی دیگری به نام حسینیه معلی نیز شاهد  امتداد گونه ای دیگر از این دست حواشی ها بودیم. 

این برنامه که از جمله ویژه برنامه های مذهبیون تلویزیون محسوب می شود، هدف ترویج فرهنگ هیئت داری و نوحه خوانی را دنبال می کند. در قسمت عمده ای از حسینیه ی معلی، عده ای کارشناس مداح، به اصلاح و همخوانی شرکت کنندگان می پردازند

اما طی ایام گذشته برخی از قسمت های این ویژه برنامه به شدت خبر ساز بوده است.

به عنوان یکی از قابل تامل ترین رخدادها در برنامه ی حسینیه معلی، می توان به اظهار نظر جنجالی مداح مشهور، میثم مطیعی در جدید ترین قسمت این برنامه اشاره کرد. او که بیاناتش را نتیجه ی تحقیقات خود در ارتباط با ملیت مادران ائمه اطهار بر اساس روایات مختلف می دانست، بیان داشت که مادران امامان معصوم، از کشورهای مختلفی بودند. او گفت مادر امام رضا (ع) فرانسوی و مادر امام زمان (عج) ایتالیایی بوده است.

همچنین به گفته ی مطیعی، مادر امام سجاد (ع) ایرانی و مادر امام کاظم (ع) اسپانیایی بوده است.

ضضضضض

مداح معروفی که از شدت عصبانیت دستانش می لرزید

اتفاق حاشیه ساز دیگر در حسینیه معلی، وایرال شدن ویدئویی از عصبانیت شدید مهدی رسولی مداح معروف بود که در آن شاهد ترک کردن برنامه توسط وی هستیم و تا به این لحظه نیز بازتاب های فراوانی را به خود اختصاص داده است. 

قصه از این قرار است که مهدی رسولی در انتقاد از رئیس دولت امید (روحانی) و وزیر خارجه (ظریف) بیان داشت: خدا نگذرد از آن انسان‌هایی که در همین مملکت بودند و سعی داشتند شمشیر آنهایی که در برابر ارعابی‌ ها سینه سپر کرده بودند را کند کنند.

در همین رابطه مصطفی فقیهی، روزنامه‌ نگار صاحب امتیاز پایگاه خبری انتخاب به واکنش در برابر این اقدام و سخنان رسولی در توئیتر خود نوشت :پدیده‌ی نُوین هم از عجائبِ دورانِ درخشانِ سیمای جلیلی است! شبه‌ سلبریتی‌هایی که از اغراق «در لحن و گفتار» به اغراق در «میمیک چهره»، «زبان بدن» و «لرزش دستان» رسیده‌اند. حالا که همان دوزار آبروی تلویزیون را به باد داده‌اید، زحمت کلاس بازیگری رفقا را هم بر عهده گیرید.

قرار دادن پدر و مادر سالخورده ی یک شهید در موقعیتی دشوار 

در جای دیگری از این برنامه نیز شاهد دست به دست شدن اخباری با عنوان اولین دیدار پدر و مادر شهید با پیکر فرزندشان بعد از چهل سال بودیم. ویدئویی که تماشای آن می تواند دل سنگ را نیز آب کند.

بی شک پدر و مادری که فرزندشان را در راه خدا هدیه کرده و اکنون با قامتی خمیده بالای سر استخوان های او حاضر شده اند، تاب این همه نمایش را ندارند. نمایشی که با اغراق فراوان روی صحنه آمد و دست کم در مورد آن می توان اینگونه گفت که تنها قسمتی از آن که حداقل در ظاهر، رنگ و لعاب حقیقت داشت، همان اشک های پدر و مادر پیری بود که مداحان حاضر در برنامه، با بیان سخنان جگرسوز و فریاد های یکی پس از دیگری گل بر سر و رویشان می پاشیدند! در نهایت واکنش کاربران در خصوص این قسمت برنامه، به مضمونی اشاره داشت که به طور خلاصه میپرسد: آیا واقعا قرار دادن پدر و مادری جگرسوخته در آن موقعیت سخت و جانفرسا درست است؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی