|

حکم اعدام حمید صفت خواننده رپ تائید شد

حمید صفت خواننده رپ از سوی دادگاه کیفری یک تهران به اعدام محکوم شد.

لینک کوتاه کپی شد

وکیل حمید صفت از صدور و ابلاغ حکم قصاص موکل خود از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

قاسم عسگری‌ آقباش یکی از وکلای مدافع حمید صفت، رپر معروف گفت: «حکم قصاص موکلم به بنده ابلاغ شده است. بنده و آقای عزیزمحمدی، دیگر وکیل پرونده، ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ حکم فرصت داریم نسبت به حکم صادره فرجام‌ خواهی کنیم.»

او افزود: «به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد و پرونده با فرجام‌خواهی ما به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.»

ماجرای قتل و حکم حمید صفت چه بود؟

حمید صفت، خواننده رپ در روز‌های آخر سال ۹۹ به اتهام قتل عمدی پدر خوانده‌اش در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

بیست و چهارم مرداد ماه سال ۹۶ مرد ۶۶ ساله به نام هوشنگ به بیمارستان منتقل شد و سه روز بعد جان سپرد. حمید صفت،  پدرخوانده اش را به بیمارستان منتقل کرده بود به اتهام قتل عمدی بازداشت شد، اما ادعا کرد در دعوا با ناپدری اش ضربه‌ای به سر او نزده است.

کارشناسان پزشکی قانونی در تحقیقات اولیه علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام کردند.

اما رپر معروف منکر قتل عمدی شد و گفت: من ضربه‌ای به سر هوشنگ نزدم و اصلاً قصد کشتن او را نداشتم. فقط می‌خواستم او را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وشتم قرار ندهد. احتمال می‌دهم سر هوشنگ حین کشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل برخورد کرده باشد، چون هوشنگ تقلا می‌کرد که مادرم را کنار بزند و با من درگیر شود.

درگیری حمید صفت و هوشنگ از کجا شروع شد؟

حمید صفت در تشریح ماجرای درگیری با پدرخوانده اش گفت: «مادر حمید به نام مهناز از مدت ها قبل با همسرش اختلاف داشته .متهم می گوید هوشنگ بارها مادرش را کتک زده و به همین خاطر مهناز قصد جدایی از وی را داشته است . آن روز برادر حمید که مقیم آمریکا است با او تماس گرفته و گفته مادرش ناراحت بوده و از شوهرش گلایه کرده است .برادر حمید از او خواسته تا با مادرش صحبت کند .متهم می گوید شب قبل مادرم از کشور آلمان میهمان داشت و از من ماشین خواسته بود تا میهمانها را به فرودگاه برساند. اما من آن شب ماشینی در اختیار نداشتم.به همین خاطر ظهر روز بعد به خانه مادرم رفتم تا لباس هایم بردارم .اما متوجه شدم شب قبل هوشنگ با مادرم درگیر شده و مادرم را مقابل چشمان میهمانان کتک زده است .من از شنیدن این ماجرا عصبانی شدم و با هوشنگ درگیری لفظی پیدا کردم .»

1831885_204

حمید صفت در کنار مادرش

نماینده دادستان ادامه داد: «متهم می گوید دعوا میان من و هوشنگ بالا گرفت .او می خواست به آشپزخانه برود و چاقو بردارد که دستش را گرفتم .من برای ترساندن او گلدانی را شکستم و ما با هم درگیر شدیم . من با دست به سرش ضربه زدم اما شی در دست نداشتم که به سر او ضربه وارد کند.»

نماینده دادستان سپس به درخواست اولیای دم اشاره کرد و گفت: «هوشنگ پیشتر سه همسر داشته است که دو نفر از آنها مقیم خارج از کشور بوده اند و هوشنگ درخواست طلاق دو همسر قبلی اش را مطرح کرده و آنها را به خواست خودشان طلاق داده بود. حمید مدعی است قربانی بدخلق بوده و بارها مادرش را کتک زده است اما بررسی ها نشان می دهد قربانی با دو همسر سابقش رابطه خوبی داشته و حتی برای یکی از آنها که در آلمان ساکن است قبری در ایران خریده و این موضوع نشان دهنده رابطه خوب میان آنها است.»

اختیاری در پایان گفت: «قربانی دو پسر و یک دختر دارد که همگی مقیم خارج هستند و همه درخواست قصاص را مطرح کرده اند. یکی از فرزندان مقتول به نام سهیل مدعی است مهناز در تلاش بوده تا وصیتنامه هوشنگ را جلب کند و به نظر می رسد اختلاف بین مقتول و همسرش اختلاف مادی بر سر ساخت و ساز یک ملک بوده ،چرا که هوشنگ ،مهناز و یکی از دوستانش بر سر ملکی با هم شریک بوده اند .اکنون با توجه به درخواست اولیای دم و وصی آنها برای حمید درخواست قصاص دارم.»

pic-151491-1506429193 (1)

 

نظر پزشکی قانونی در مورد پرونده حمید صفت

با اعتراض اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی پرونده چندین بار به کمیسیون پزشکی قانونی فرستاده شد. وقتی کارشناسان اعلام کردند اقدام حمیدصفت درصدی از علت مرگ ناپدری اش است و عامل اصلی مرگ نبوده وی با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت ۱۱ نفره پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در دونشست و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ و با حضور دو مستشار برگزار شد نماینده دادستان از طرف سه پسرقربانی که ساکن خارج از کشور هستند درخواست قصاص را مطرح کرد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    تاریخ اعدامشواعلام نکردن چه روزیه؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها