|

خاله تو رو خدا یواش تر!

گزارش تکان‌دهنده از اپیلاسیون کودکان

اپیلاسیون دختر بچه ها، مصداقی از کودک آزاری است. کودک آزاری، فقط ختنه دختران نیست که جامعه روی آن خیلی حساس است.

لینک کوتاه کپی شد

اپیلاسیون دختر بچه های زیر ۱۰ سال که این روزها به همراه مادرانشان به اجبار واردن سالن های زیبایی می شوند، یکی از موضوعات جنجالی روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی بود.

اینکه چرا حذف موهای زائد از بدن یک دختر بچه ۸ ساله، بایستی بدن نحیف او را زیر موم های اپیلاسیون ببرد و در معرض مواد شیمیایی مختلف قرار دهد، سوالی است که باید به پرسش چرایی آرایش نجومی سگ و گربه در ایران امروز، اضافه کرد.

اپیلاسیون دختر بچه ها، مصداقی از کودک آزاری است. کودک آزاری، فقط ختنه دختران نیست که جامعه روی آن خیلی حساس است. اپیلاسیون هم نوعی کودک آزاری به شمار می رود اما از نوع مدرن.

نادیده گرفتن حقوق کودکان و حیوانات در عصر جدید با ذکر آسمان و ریسمان های عجیب و غریب، سبک زندگی برخی از هموطنان شده است به خصوص لاکچری گردها و تازه به دوران رسیده ها.

اپیلاسیون-دختر-بچه-600x400

خاله توروخدا یواش!!

سراغ هر آرایشگاهی را بگیرید، از مشتریان کودک خود می‌گویند و به نظر می‌آید اپیلاسیون دختربچه‌ ها کم‌کم به موضوعی رایج در ایران تبدیل می‌شود. تماس خبرنگار «شهروند» با آرایشگاه‌های مختلف هم این موضوع را ثابت می‌کند و کمتر آرایشگاهی پیدا می‌شود که متصدی یا مسئول آن به هر دلیلی با اپیلاسیون کودکان مخالفت کند.

مدیر آرایشگاهی در خیابان کریم‌خان تهران دراین‌باره گفته بود که «اپیلاسیون دختربچه‌ ها به تازگی مد شده و مادرها دختربچه‌هایشان را برای اپیلاسیون می‌آورند. بعضی از بچه‌ها از این کار استقبال می‌کنند، اما بعضی از آنها کمی ترس دارند و خجالت می‌کشند.»

آرایشگرها یا والدین ، راهی برای درد کمتر هم پیدا کرده‌اند: «یکی از راهکارها این است که قبل از اپیلاسیون از کرم‌های بی‌حسی استفاده می‌کنند یا برای این‌که خجالت نکشند یک نفر کنارشان می‌ایستد تا حواسشان پرت شود. بیشتر این دختربچه‌ها برای اپیلاسیون دست و پا و کمر مراجعه می‌کنند، اغلب مادرشان روی این مسأله حساسیت دارند، اما بیشتر بچه‌ها خودشان بعد از اپیلاسیون خوششان می‌آید.»

مسئول اپیلاسیون آرایشگاهی در نیاوران هم می‌گوید که محدودیتی برای مراجعه‌کنندگان ندارد، اما کمتر دیده می‌شود که افراد زیر ۱۲ سال مراجعه کنند: «کار ما این است و سعی می‌کنیم نیاز هر مراجعه‌کننده‌ای را به بهترین شیوه ممکن رفع کنیم، اما معمولا بالای ۱۲‌سال مراجعه می‌کنند.»

یکی از مدیران آرایشگاه های زنانه تهران گفته بود که همکارانش تلاش می‌کنند کودکان درد کمتری تحمل کنند. «بچه‌های ما همه کاربلد و مهربان‌اند. اگر بچه ‍۱٣-۱٢ ساله هم مراجعه کند، سعی می‌کنیم با وسایل او را سرگرم کنیم یا از کرم‌هایی استفاده کنیم که دردی تحمل نکند. کرم‌های بی‌حسی هم داریم.»

آرایشگری هم درباره تعداد مراجعه‌کنندگانش می‌گوید: «۶-۵موردی داریم و معمولا مامان‌ها می‌آورند و می‌گویند نمی‌خواهیم شبیه ما بشوند و به همین دلیل خودمان آنها را قانع می‌کنیم که بیایند آرایشگاه. ممکن است بچه‌ها گریه‌شان بگیرد، ولی مامان‌ها اصرار دارند که برای آینده‌شان خوب است. بعضی وقت‌ها هم بچه‌ها مثلا وسط کار می‌گویند خاله تورو خدا یواش. بعضی بچه‌ها هم هی اصرار می‌کنند که حداقل آرام‌تر که درد کمتری تحمل کنیم.»

خشم-1

آرایش های گران سگ و گربه!

جدا از بحث کودک آزاری، حیوان آزاری هم به سبک زندگی بعضی ها اضافه شده است. جدا از بحث نگهداری حیوانات که با فرهنگ ما همخوانی ندارد شاهد هزینه‌های سرسام آور برای این حیوانات هستیم، هزینه‌های لاکچری برای خرید لباس، غذا، آرایشگاه، درمان و … که بسیار تعجب آور است.

از فروش لباس‌های گران قیمت مجلسی گرفته تا هزینه کوتاه کردن ناخن برای سگ در ابعاد مختلف که شنیدن آن‌ها ابتدا باعث خنده و بعد تاسف به حال افرادی که این هزینه‌ها را برای حیوانات می‌کنند.

 

زمانی که صحبت از رفتن به سفر‌های معنوی می‌شود همین افراد شعار می‌دهند که به جای این سفر‌ها پول آن را به افراد نیازمند دهند، اما خودشان از پرداخت این هزینه‌های اضافی برای سگ یا گربه خود به جای کمک به نیازمندان نمی‌گذرند.

بسیارند افرادی که از سگ خود به قیمت بالا، نگهداری می کنند و از اینکه به سگ خود بسیار وابسته هستند خوشحالند و بیشتر از سه روز بعضا نمی‌توانند از سگ خود دور بمانند! ان ها حتی زمانی که به اجبار سگشان را فقط چند روز به آشنایان می‌سپارند به آن‌ها می‌گویند برایشان فیلم و عکس ارسال کنند تا دلتنگی شان رفع شود.

آرایشگاهی که سگ خود را می‌برند تقریبا ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان هزینه دارد و غذای سگش مرغ است و غذا‌های دیگر دوست ندارد حتما هم باید پخته شده باشد چرا که خام نمی‌تواند بخورد.. . .  حتما این جملات را شنیده اید!

با تماس به یکی از آرایشگاه‌ها در تهران از قیمت کوتاه کردن مو سگ و گربه سئوال کردم که از ۱۲۰ هزار تومان تا ۲۸۰ هزار تومان به ما قیمت گفتند که این قیمت به گفته کسانی که از سگ نگهداری می‌کنند قیمت مناسبی بود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها