|

در کامبوج

داستان غم انگیز تجارت جنسی کودکان توسط مادرانشان

من پس از دست دادن بکارتم،احساس پوچی وبیچارگی می کردم، احساس می کردم هیچ اهمیتی برای کسی ندارم و همه تنها برای نفع خودشان از من استفاده می…

لینک کوتاه کپی شد

در سال 2003 انجام پروژه ای در رابطه با حق آزادی انسان و مبارزه با قاچاق کودکان توسط بازیگر اسکاری به نام میرا سوروینو در کشور کامبوج مطرح شد. 

یکی از مراکز مبارزه با قاچاقچیان جنسی کودکان در یکی از شهر های کامبوج، در حدود دو ماه پیش توانست دختر 14 ساله ای به نام کیو را که توسط این افراد به اسارت گرفته شده بود را پیدا کنند و او را از این منجلاب نجات دهند. 

کیو در مورد این اتفاق غم انگیز گفت: "من تنها 12 سالم بود که توسط مادرم به مرد 50 ساله ای که دارای 3 فرزند بود، فروخته شدم. او قرار بود در اذای من ماهیانه پولی را به مادرم بدهد و اوهم این پول را صرف پرداخت اجاره خانه وتامین مواد غذایی خود می کرد. من نمی دانستم که او این پول را در اذای چه چیزی به مادرم داده و نمی دانستم باید منتظر چه اتفاق هایی باشم اما حالا که آن روز ها را پشت سر گذاشته ام، می توانم بگویم که اتفاق بسیار وحشتناکی بود. من پس از دست دادن بکارتم،احساس پوچی وبیچارگی می کردم، احساس می کردم هیچ اهمیتی برای کسی ندارم و همه تنها برای نفع خودشان از من استفاده می کنند. من در طی این مدت مادرم را که برای گرفتن حقوق ماهیانه خود به خانه آن مرد می آمد را می دیدم و او با اینکه غم و درماندگی چهره مرا می دید، همچنان به کار خود و فروش دختران دیگر در فاحشه خانه ها ادامه می داد. آنها مرا مانند یک زندانی در آن خانه وحشتناک نگه داشته بودند و من هیچ کاری نمی توانستم بکنم". 

او در آن مدت چند ماهه، توسط چندین مرد مورد تجاوز قرار گرفت و پس از برگردانده شدن به مادرش، آن زن تصمیم گرفت تا دخترش را به فاحشه خانه دیگری در تایلند بفرستد و کیو که متوجه این موضوع شده بود، تصمیم گرفت تا از خانه فرار کند. 

اما داستان این دختر نوجوان، یک ماجرای بسیار عادی و معمول به شمار می آید. او تنها یکی از میلیون دخترانی است که روزانه در خیابان های شهر های مختلف کامبوج خرید و فروش می شوند و داستان هایشان در فیلم های متعدد روایت می شود. 

pic-51380-1566200721

در سال 2015 نیز زنی به نام آلیسون توانست فیلمی به نام "اتفاقات روزانه در کامبودیا" را در رسانه "مستندات برجسته" توسط بنیان اتحاد زنان، به نمایش بگذارد و جایزه گراسی آلن را از آن خود کند. 

سورینو همچنن در این باره می گوید که این فیلم توانست آگاهی مردم درمورد قاچاق جنسی کودکان و صدماتی که در طی این اتفاق شوم به آنها وارد می شود را افزایش دهد و در پی ساخت و نمایش این فیلم نیز، توانست مبلغ قابل توجهی را برای ساخت مدرسه ای در کامبوج جمع آوری کند و در آن به آموزش و حمایت عاطفی بیش از هزار کودک و نوجوان بپردازد. 

او به علاوه در این راستا بیان کرد که: " این آموزش ها به کودکان اجازه می دهد تا مهارت هایشان را بالا ببرند و بتوانند در آینده به انتخاب حرفه های معقول و مناسب و حتی اشتغال زایی بپردازند و در نهایت از ترویج نسلی که تنها با قاچاق جنسی کودکان امور روزانه خود را می گذرانند، جلوگیری کنند". 

child-sex-trafficking-billکودک-آزاری-و-حمایت-قانون-از-حقوق-کودکان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها