|

میدونستی باندانا یه مدل روسری که دستبند و تِلم میشه؟ پس یکم تنوع بده و اینجوری خوشگل شو

باندانا یکی از اکسسوری‌هایی است که خیلی راحت می‌توانید با کمک آن، استایل خود را تغییر دهید پس با ما در این مقاله همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

اگر عاشق استایل‌های خاص هستید خوب است بدانید باندانا از آن دسته جزئیات ظریفی است که حسابی خوش‌تیپ‌ترتان خواهد کرد. باندا نوعی پوشاک و اکسسوری است که از آن برای پوشاندن سر و گردن و با هدف زیبایی استفاده می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» باندانا یکی از اکسسوری‌هایی است که افراد در سراسر دنیا، چه زن چه مرد، از آن استفاده می‌کنند. این روزها روش‌های متنوعی برای استفاده از باندانا وجود دارد و استفاده از این اکسسوری، بیشتر از همه به خلاقیت شما بستگی دارد و هیچ محدودیتی ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد باندانا‌ و روش‌های مختلف استفاده از آن بخوانید.

ezgif.com-gif-maker (24)

باندانا چیست و آیا اکسسوری است یا لباس؟

باندانا یک تکه پارچه مربعی شکل با ابعاد ۵۰ در ۵۰ می باشد. کاربرد باندانا بیشتر به عنوان دستمال سر، مچ بند، بازوبند و ساق بند می باشد.

در واقع می توان گفت باندانا یک اکسسوری پارچه‌ای تقریبا بزرگ است. بانداناها معمولا طرح‌ها و رنگ‌های متنوع دارند و پرنقش‌ونگار هستند. هم زنان و هم مردان از باندانا استفاده می‌کنند.از قدیم باندانا‌ را دور گردن یا سر می‌بستند و برای اهدافی چون حفاظت از پوست و مو یا تزیین لباس از آن استفاده می‌کردند. امروزه روش‌های استفاده از باندانا‌ هیچ محدودیتی ندارد. این روزها از آن به عنوان دستمال سر، ماسک، روسری، تزیینات مو و حتی به‌عنوان زنجیر برای زیورآلات استفاده می‌کنند.

از باندانا چگونه تو استایل های روزانه مون استفاده کنیم؟

روش‌‌های استفاده از باندانا محدودیتی ندارد و شما بر اساس خلاقیت و نیاز خود می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه چند روش جذاب که می تونید تو استایل های روزانه تون از باندا استفاده کنید رو به شما یاد می دهیم.

- به‌ عنوان مینی اسکارف یا روسری

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای استفاده از باندانا، پوشیدن آن به شکل سربند است. اگر می‌خواهید در روزهای گرم تابستان، موها را از صورت خود کنار بزنید یا اینکه از موهای سر خود در برابر تابش شدید آفتاب محافظت کنید، از باندانا استفاده کنید.

برای این کار باندانا‌ را مثل روسری روی سر بیاندازید، و از زیر موها گوشه‌های آن را به هم گره کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن را روی موهای خود گره بزنید ولی اگر از عرق کردن گردن زیر موها کلافه می‌شوید، بهترین کار این است که گره‌ی آن را زیر موها قرار دهید.

روسری-باندانا-مجلسی-سفید-مشکی-کد-2495

- به عنوان تزیینات لباس جین

زمانی که لباسی یکنواخت با طرح و رنگ یکسان می‌پوشید، می‌توانید با باندانا، آن را جذاب‌تر و رنگی‌تر کنید. یکی از روش‌های استفاده از باندانا به‌ عنوان تزیینات لباس جین است. لباس‌های جین طرح و رنگ یکنواخت دارند. می‌توانید یک باندانای رنگی را دور کمربند لباس خود به شکل پاپیون ببندید.

111111111111111111

- باندانا یک دستبند جذاب و متفاوت

 باندانا‌ را دور مچ دست خود ببندید. این روش بیشتر برای استایل‌های اسپرت مناسب است. برای این منظور باید بانداناهای کوچک‌تر تهیه کنید و آن را چند بار تا کنید. همراه با باندانا می‌توانید از ساعت مچی هم استفاده کنید.

4

-باندانا یک آویز کیف ایده آل!

یکی دیگر از روش‌های استفاده از باندانا، تزیین کردن کیف‌های ساده است. اگر یک کیف دستی ساده دارید که تزیینات و یراق‌های متعدد ندارد، می‌توانید یک باندانای رنگی را متناسب با استایل خود، دور دسته‌ی آن گره بزنید. امروزه بسیاری از برندهای کیف، به صورت پیش‌فرض یک باندانا هم همراه با کیف عرضه می‌کنند یا دور دسته و زنجیر آن می‌پیچند.

نکته‌ی مهمی که باید بدانید این است که تزیین با باندانا‌ برای کیف‌هایی مناسب است که ساده هستند. اگر کیف شما طرح و نقش خاصی دارد یا دارای یراق‌های تزیینی است، استفاده از باندانا برای تزیین آن، کمی زیاده‌روی است.

111111

باندانا را چگونه و با چه لباس هایی ست کنیم؟

باندانا رو می توانید با لباس های مختلف ست کنید. فقط کافی است نکته هایی که در ادامه بهتون میگیم رو مدنظر قرار بدهیم:

-ست باندانا با کفش؛ پوشیدن بلوز و شلوار تیره همراه با باندانا و کفش روشن یک استایل جذاب برای حضور در مهمونی های خانوادگی است. به‌عنوان‌مثال رنگ مشکی و قرمز با هم تضاد رنگی زیبایی دارند.

-ست باندانا با شلوار؛ در این ست، شلوار و باندانا رو با رنگ‌های مشابه هم انتخاب کنید. البته استفاده از باندا های سفید و مشکی در دورهمی‌های رسمی یک استایل فوق‌العاده و شیک را برایتان می‌سازد.

-ست کردن باندانا با شومیز؛ یک باندانا زیبا با ترکیب رنگی ملایم با شومیزی به رنگ روشن استایل شیک و لطیفی برایتان خواهد ساخت. یادتان باشد اگر شومیزتان طرح‌دار است حتماً از یک دستمال‌گردن کاملاً ساده استفاده کنید که لباستان شلوغ به نظر نرسد و برعکس.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها