|

از جذابیت های حیات وحش؛ شکار جانانه روباه مکار توسط عقاب؛ شیر تو شیر دوبله شکار شد!

وقتی که به وقایع حیات وحش نگاه می کنید هر روز آن پر است از لحظات کشمکش دار و پر تلاطمی که حیوانات برای بقای خود با آن ها درگیر هستند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی که به وقایع حیات وحش نگاه می کنید هر روز آن پر است از لحظات کشمکش دار و پر تلاطمی که حیوانات برای بقای خود با آن ها درگیر هستند، همیشه یکی به دنبال طعمه است و یکی به دنبال حفظ جان خود درنده و غیر درنده هم ندارد در حیات وحش هر روز باید برای دیدن طلوع دوباره خورشید بی وقفه تلاش کرد و حواس جمع بود.

عقاب ها پرندگان شکاری تیز چنگال از خانواده Accipitridae از راسته‌ی شاهین‌سانان Falconiformes هستند. تقریباً 60 گونه مختلف از این پرندگان در جهان وجود دارد. در این محتوا سعی شده است به معرفی مشخصات ظاهری این پرندگان، بینایی و طعمه آنها، شکار و نحوه‌ی شکار آنها، شکارچیان آنها، پراکنش و زیستگاه این پرندگان، تولید مثل و نحوه‌ی نگهداری جوجه‌ها توسط والدین، طول عمر این پرندگان، مهاجرت آنها، انواع گونه‌های عقاب های ایران (عقاب خالدار، عقاب صحرایی، عقاب دریایی، دوبرادر و … )، عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین گونه‌ی این پرندگان، تهدیدات آنها، نام‌های دیگر و ریشه‌یابی نام این پرنده، نماد این پرنده در سراسر  جهان، این پرنده در ادبیات پارسی و ایران باستان و آثار تاریخی باقیمانده از این پرنده پرداخته شود.

این پرندگان به عنوان شکارچیان دنیای حیوانات، در راس زنجیره غذایی قرار دارند. تغذیه و طعمه این پرندگان، به گونه و غذایی که در دسترس آنها است، بستگی دارد، اما همه‌ی آنها گوشتخوار هستند. این پرندگان را از نظر تغذیه می‌توان به طور کلی به چهار گروه تقسیم کرد. گونه‌های دریایی، چکمه‌دار، مار و  غول پیکر جنگلی هستند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی