|

گیاه های آپارتمانی که آب نمیخوان / اینا خیلی خوبن هم کم توقعن هم خوشگل و دکوری

اگر فراموشگاری و یا حوصله نگهداری گل نداری، پس از این دست گل هی کم آب بخر که هم خونت خوشگل باشه و هم مراقبت خاص نخواد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه تو خونه ها مد شده که گل و گیاه آپارتمانی رو تنها مختص حیاط نمیدونن و تو خون خونه و در اتاق خواب و یا حتی هال و پذیرایی ازشون نگهداری می کنند که خب باید بگیم واقعا هم خوشگلن و هم مفید. گل های آپارتمانی بسیاری هستند که خونگی حساب میشن و علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به محیط و چیدمان خونه میتونن بدن، به جهت تصفیه هوا هم استفاده دارند و این همون فایده ای هستش که ازش صحبت کردیم.

اما چجوری یه گل میتونه خودش رو بیاره میون دکوراسیون خونه؟ قطعا مشخصه که وقتی یک گیاه همه فن حریف باشه و دوئام مناسبی در برابر فصول و آب داشته باشه، از طرفی هم خوشگل و خوش برو رو باشه، جایگاه ویژه ای تو خونه داره و یه جورایی سبک به حساب میاد. اما تو خیلی از خونه ها خانومای عزیز با مشکل خشک شدن و نحوه آب دادن به گل ها مشکل دارند و نمیدونن به گلشون بای کم آب بدن یا زیاد. اصلا چه موقعی اب بدن بهتره و چنین سوالاتی رایج! خب این جور گل ها سختیای خاص خودشون رو هم دارند دیگه، اما اگر از دست افرادی هستید که به دنبال گل هایی مقاوم به کم آبی هستید، پس در ادامه با ما همراه باشید که این مطلب برای شماست.

گل

رشته مرواریدی

اگر پتانسیل حواس پرتی و فراموش کاری تو شما درجه بالایی داره باید بگیم که خب گیاه مرواریدی بهترین گزینه برای شماست. این گیاه زیبا از بومیان آفریقا می باشد که نیاز به آب کمی داره که خب اگه ازش درست مراقبت کنید و مواظبش باشید و از طرفی هم خوش شانس باشید، گل ها این گل زیبا روی هم می بینید که در کنار ظاهر جذابش بوی بسیار خوشی هم داره. بویی شبیه به دارچین.

گل

سوکولنت‌ها

سوکولنت‌ها یا گیاهان آبدار از قیافشون هم مشخصه و همان طور که از اسمشون پیداست، بافتی پر آب و تپلی دارند و به همین دلیل خیلی نیازمند آب نیستند چرا که میتونن از آب ذخیره شده در خود استفاده لازم رو داشته باشند. این گیاه ها تنوع زیادی دارند و خیلیم خوشگلن و اشکالی هندسی جذابی دارند که میتونه خوشگلاسیون خوبی برای دکور خونه شما باشند. فراموش نکنید که پیش از آب دادن به گیاهان آبدار حتما خاک آن را چک کنید که خشک شده نباشند.

گل

لیندا از گیاهان مقاوم در برابر غذا

اسم این گیاه خیلی دلبره! لیندا یا نخل دم اسبی یه گیاه مقاوم و خوش فیسه که از بومیان مکزیک هستش و دارای برگ هایی پهن و ضخیم می باشد. از خوبی های این گیاه هم مقاوم در برابر کم آب بودنشه، اما خب از طرفی هم در محیط‌ های آفتابی بهتر رشد میکنه. تا جایی که میشه خاک این گیاه رو خشک نگه دارید، چون واقعا تو محیط مرطوب از بین میره و فقط هر چند هفته یکبار نیاز به آب داره.

گل

زامیو کالکاس

قیافه گیاه زد زد یا زامیوکالکاس گیاهی سبز با بوته باریک و بلند و برگای کوچیک و ضخیم هستش که محیط های خشک و آروم رو میپسنده و میزان متوسط نور آفتاب واسش کافیه تا حالش خوب باشه. جالبه که این گیاه رو میتونید به حال خودش تو اتاق یا هال و پذیرایی رها کنید بدون اینکه نیاز به رسیدگی خاصی داشته باشه. 

گل

سانسوریا یا زبان مادر شوهر

سانسوریا از دست گل های خوشگلیه که نیاز به مراقبت خاص نداره و خیلیم محبویه و تو هر محیط میتونه خودش رو وفق بده. این گیاه با برگ های همچون شمشیری که داره بسیار بلند و عریض میتونه بشه و زیبایی خاصی به محیط هدیه میده و هوای اتاق رو هم تمیز و مرطوب نگه میداره. این گیاه تا هفته‌ ها به آبیاری نیاز نداره و بهترین انتخاب برای افراد فراموشکار و حواس پرت هستش.

گل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی