|

درآمد عجیب و میلیاردی دنیا جهانبخت

دنیا جهانبخت: روزی ۱۰۰ میلیون از اینستاگرام درآمد دارم!

دنیا جهانبخت اعلام کرد که روزانه ۱۰۰ میلیون تومان از تبلیغات اینستاگرام درآمد دارد.

لینک کوتاه کپی شد

دنیا جهانبخت بالاخره میزان درآمد خود از اینستاگرام را افشا کرد. این خرده سلبریتی فضای مجازی که در چند سال اخیر حسابی معورف شده و ۱۲ میلیون دنبال کننده دارد دیروز اعلام کرد که روزانه ۱۰۰ میلیون تومان از تبلیغات اینستاگرام درآمد دارد.

به گزارش راه خبر، فضای مجازی قواعد کسب و کار را کاملا برهم زده است. شاید این رقم که جهانبخت اعلام میکند صد در صد دقیق نباشد اما میتوان با تقریب بالایی گفت که حتما درآمدی نزدیک به این عدد دارد.

این روز ها دنیا جای عجیبی برای زیستن شده است. همه ما فکر میکردیم برای رسیدن به رفاه و آرامش باید تلاش کرد و برای جامعه مفید بود، اما گوبا همه راه را اشتباه رفته بودیم!

البته این سبک کسب درآمد گرچه برای خود فرد زندگی کاملا لاکچری فراهم میکند اما به گفته متخصصان نوعی فعالیت مخرب اقتصادی است.

Xl4CC3Fb2w5c

چرا درآمد دنیا جهانبخت برای اقتصاد مضر است؟

شاید از خودتان بپرسید که خب درآمد یک نفر در ترکیه چه ربطی به من دارد؟ دنبالش میکنم و به کسی ربطی ندارد! بله البته زندگی و انتخاب های شما به کسی ربطی ندارد، اما زندگی دنیا جهانبخت و جهانبخت ها شما را بی پول میکند.

پول در جهان یک منبع محدود است. اینطور نیست که بی هیچ پایه و اساسی پول چاپ شود و برود توی جیب دنیا جهانبخت. در حقیقت وقتی شما زمانی میگذارید و عکس کالسکه بچه دنیا جهانبخت و مهراد جم که هنوز نطفه اش شکل نگرفته را لایک میکنید، دارید به او پول میدهید.

به این میگویند اقتصاد توجه. یعنی زمانی را که باید صرف یک کار مولد میکردید صرف تماشای استعدادهای فوق العاده و شگفت انگیز دنیا جهانبخت کردید. پولی که میتوانستید داشته باشید را به حساب او واریز کردید.

اما ضرر این اتفاق فراتر از خوشایند های شماست. اقتصادی که بر محور «هیچ» شکل گرفته است، دشمن اقتصاد مولد است. سرمایه محدود در جهان را به جای گردش در بخش تولید یا خدمات به بخش غیر مولد و عجیب و غریبی هدایت میکند که عملا هیچ سودی برای هیچ بنی بشری ندارد.

اما اینکه چطور افراد بی هنر به چنین درآمد هایی میرسند را باید از تک تک دنبال کننده های آن ها پرسید. چرا پولی که ندارید را هزینه میکنید؟

پیشنهاد می شود: ماجرای مادر شدن جهانبخت

اگر افراد بی هنر را دنبال میکنید، مقصر هستید

بگذارید اینطور بگویم که با دنبال کردن افراد بی علم و هنر و بی خاصیت تنها کاری که میکنید فقیر کردن بقیه مردم است. جامعه و اقتصاد در عجیب ترین زمان خود به سر میبرد. کشاورزی که غذای ما را تامین میکند باید در رنج و فقر زندگی کند. دانشجوی دکترایی که روی پروژه برای بهبود شرایط آموزشی کار میکند باید شب ها در اسنپ کار کند. نوازنده ای که بیش از ۱۵ سال از عمر خود صرف پاسداری از هنر های بومی کرده است باید برای بچه پولدار ها آلبوم پر کند و در همین زمان دنیا جهانبخت روزانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد!

1467195_10152483746368087_6248781015790742663_n

مشکل از کجاست؟ آیا ما در این بلبشو مقصر نیستیم؟ آیا کسی ما را به دنبال کردن چرندیات بی فایده مجبور کرده است؟ چطور اگر ما به مطب یک پزشک فوق تخصص برویم برای دادن ۶۰ هزار تومان پول ویزیت صد مدل ادا و اصول داریم؟ چرا بعدش ماشین حساب در می آوریم و خوب بلدیم درآمد روزانه اش را ضرب و تقسیم کنیم ولی به افراد بی خاصیت که میرسیم میگوییم نوش جانش؟

چطور بیش از ۱۰ سال تحصیل سخت ترین درس ها «نوش جانش» ندارد اما دلقک بازی دارد؟ بار دیگر که خواستیم روی دکمه آبی «فالو» کلیک کنیم از خود سوال کنیم که این فرد چه دردی از من دوا میکند؟ اصلا چه فایده ای دارد و من در مقام یک انسان چرا باید دنبال جزئیات زندگی چنین فردی باشم؟ از خود سوال کنیم که من چقدر در «بد شدن» جهان سهم دارم؟

پیشنهاد می شود: «مهراد جم» چرا تحت تعقیب قضایی قرار گرفت؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    این مفسده. بزودی. توسط. پلیس. اینتر پل. دستگیر و تحویل. مقامات. قضایی. ایران. جهت. تفهیم اتهام. و به. زندان. شهر قزوین. جهت. تحمل. حبس. و اجرای روزانه. حکم. انتقال داده خواهد شد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها