|

(عکس) ژانگ ون وی و ماجرای ارتباط نامتعارف با دختران ایرانی!

ژانگ ون وی 31 ساله جوان چینی است که برای کسب شهرت در اینستاگرام خود ویدئوهایی منتشر کرد و از ارتباط با دختران جوان ایرانی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

یک شهروند چینی مقیم ایران با انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی از دختران ایرانی در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد. او که به‌نظر می‌رسد یک سالی هست در ایران زندگی می‌کند، در ملاقات‌هایی که معمولاً در مکان‌های عمومی مانند پارک، رستوران و حتی در تاکسی با این دختران داشته، عکس‌ها و ویدئوهای پنهانی از آن‌ها ضبط می‌کرده و در یوتیوب و حساب اینستاگرامی خودش منتشر می‌کرده است، موضوعی که با دست‌به‌دست شدن این تصاویر سبب واکنش‌های زیادی در فضای مجازی شد.

f00ea95c-f984-4576-a200-185b48fdc6ac-permlink

مهمان‌نوازی دردسرساز

اگرچه با شیوع ویروس کرونا رفت‌وآمد توریست در بیشتر نقاط جهان و البته در ایران محدود شده است، اما در روزهایی که این ویروس جهان‌گیر نشده بود، مسافران زیادی از سراسر کشورهای دنیا به‌ایران می‌آمدند. در خیلی از مواقع یکی از رفتارهای مرسوم شهروندان ایرانی با مهمانان خارجی این بود که به‌سرعت با آن‌ها دوست می‌شدند. گاهی این دوستی سبب می‌شد فلسفه وجودی توریست در یک کشور زیر سوال برود. چراکه مسافران خارجی با پرداخت هزینه‌های اقامت و تردد در شهر، استفاده از رستوران‌ها و سایر هزینه‌های اقامتی در کشوری که مهمان آن هستند اصطلاحاً ارز خرج می‌کنند و این سبب می‌شود چرخ‌های صنعت گردشگری همچنان بچرخد.

اما این معادله گاهی در ایران نقض می‌شود طوری‌که برخی ایرانی‌ها حتی مسافران خارجی را به خانه خود دعوت می‌کنند، هزینه غذای او را پرداخت می‌کنند و در مواردی تبدیل به ماشین گردشگری برای یک توریست می‌شوند. آن‌ها معمولاً این اقدام را با گزاره‌ای به‌نام مهمان‌نوازی توجیه می‌کنند. با این وجود چنین اقداماتی اگرچه کمکی به گردشگری نمی‌کند حتی ممکن است منجر به موردی شود که این آقای چینی در یک ماه گذشته درست کرده است.

2617509_755

ضبط تصاویر مخفیانه

طرح دوستی با یک توریست و انجام ملاقات‌ها در رستوران و سایر مکان‌ها سبب می‌شد این شهروند چینی از میزبانان خود که اکثراً هم خانم‌های جوان بودند عکس‌ها و ویدئوهای مخفیانه بگیرد و آن‌ها را در صفحات شخصی خود در اینستاگرام و یوتیوب بارگذاری کند. آن‌طورکه برخی در فضای مجازی نوشتند او در زیر پست‌های خودش مدعی بوده که میزبانان ایرانی او را به‌راحتی به خانه‌های‌شان دعوت و از او پذیرایی می‌کردند. در برخی از این ویدئوها هم هدیه‌هایی میان او و میزبانان ایرانی‌اش رد و بدل می‌شده که حتی گاهی به‌نظر می‌رسد برخی دختران زیر سن قانونی هستند. با این وجود از روزی که آهسته آهسته تعداد ویدئوهای بیشتری در فضای مجازی بارگذاری شد برخی از این دختران با مشاهده تصاویر خود نسبت به آن واکنش نشان دادند.

در یک مورد دختری که در شیراز مترجم زبان چینی است در استوری صفحه اینستاگرام خودش نوشته که «من یک‌بار پارسال این آقا را در کیش دیدم، چون ایشان چینی بود و من هم مترجم زبان چینی هستم به هم سلام کردیم و از این طریق آشنا شدیم، بعد به من گفتند که قصد دارند به شیراز بیایند. وقتی عید به شیراز آمد با دوستانم به ملاقات او رفتیم و آن‌جا مخفیانه از ما فیلم گرفت. سری آخر هم در یک هتل او را ملاقات کردم.»

این مترجم زبان چینی در ادامه استوری‌های خود نوشته که «بابت انجام کاری به تهران رفته بودم و در یک‌هاستلی(اقامتگاه) اقامت داشتم، این دوستان هم آن‌جا بودند، شب‌ها بعد از کار در حیاط می‌نشستیم و گپ می‌زدیم. یک شب با یک شخص چینی دیگه(شیائویو) و او(وِین) داشتیم گپ می‌زدیم درحالی که شیائویو داشت از من فیلم می‌گرفت. گاهی هم فکر می‌کردم او(وِین) دارد با گوشی خودش کار می‌کند تا ‌‌این‌که دیشب (بعد از دیدن ویدئو در یوتیوب) فهمیدم از من یواشکی فیلم می‌گرفتند.» اما با انتشار هرچه بیشتر این تصاویر رفته رفته دخترانی که خودشان را در صفحه یوتیوب می‌دیدند با نوشتن پیام‌ها به زبان انگلیسی از او درخواست می‌کردند که آن ویدئوهای ضبط شده مخفیانه را پاک کند، اقدامی که به‌نظر می‌رسد از طرف او تا مدت زیادی انجام نشد.

2617507_424

البته این مترجم زبان چینی در صفحه اینستاگرام خودش نوشته از آن‌جایی که شماره این توریست چینی را داشته به او چندین بار پیام داده و خواسته که ویدئو‌ها را پاک کند. او توضیح داده: «ولی من یک نفر نیستم، بیشتر از 200کلیپ در فضای مجازی بارگذاری کرده، اگر کسی از دوستان کلیپی ازش در یوتیوب پخش شده می‌توانم شماره این آقا را اگر ندارند به آن‌ها بدهم تا به او تذکر بدهند.» با این وجود این مترجم زبان چینی در انتهای استوری خود نکته جالبی را بیان کرده است، او نوشته که: «نمی‌دانم چرا این دوستان آنقدر راحت همه جا می‌توانند بچرخند و هرکاری می‌خواهند انجام دهند، ولی کسی با آن‌ها کاری ندارد.»

اگرچه به‌نظر می‌رسد به همت کاربران در فضای مجازی و انتشار مشخصات این توریست چینی و اقداماتی که او در ایران انجام داده و همچنین احتمالاً دست‌به‌دست شدن شماره تلفن او بخش زیادی از ویدئوها حالا پاک شده، اما نکته مهم این است که این شهروند چینی در ایران دست به اقدام مجرمانه و خلاف قانون زده است. شناسایی و پیدا کردن چنین فردی که به‌نظر می‌رسد همچنان در ایران اقامت دارد برای پلیس نباید کار چندان سختی باشد.

از همین منظر بسیاری از کاربران در فضای مجازی درخواست دارند این فرد چینی تحت تعقیب قرار بگیرد و برای اقدام خلاف قانونی که انجام داده مجازات شود. درهمین‌باره به‌گزارش سایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در قانون جرایم رایانه‌ای آمده که چنین اقدامی می‌تواند شامل مجازات حبس و جریمه نقدی شود.

ژانگ ون وی کیست ؟

ژانگ ون وی 31 ساله جوان چینی است که برای کسب شهرت در اینستاگرام خود ویدئوهایی منتشر کرد و از ارتباط با دختران جوان ایرانی خبر داد.

60b13368353b4

عذرخواهی ژانگ ون وی

ژانگ ون وی خیلی زود ویدئوهای خود را از اینستاگرام پاک کرد و از مردم ایران عذرخواهی کرد .

حاشیه‌های یک جوان چینی در ایران

در ماده 17 این قانون نوشته شده «هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی که منجر به‌ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»

همچنین در ادامه واکنش‌ها به اقدام این فرد چینی گفته شده او تعدادی از این تصاویر را در برخی از اپلیکیشن‌های چینی بارگذاری کرده که بازدیدهای میلیونی داشته است. البته با مراجعه به آدرس صفحه اینستاگرام او متوجه می‌شویم تصاویر و ویدئوها را پاک کرده است، گویا دامنه‌دار شدن واکنش‌ها در فضای مجازی نقش زیادی برای حذف ویدئوها داشته است.

البته پست آخر او که در تاریخ 8می سال 2021 از جزیره کیش بارگذاری شده نشان می‌دهد به احتمال زیاد او همچنان در ایران است و شاید اقدام به‌موقع پلیس بتواند سبب دستگیری وی شود. درهمین رابطه سرهنگ خسروی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا از تشکیل پرونده‌ای در خصوص ادعای یکی از اتباع خارجی و بررسی صحت و سقم آن توسط پلیس خبر داد.

او به رسانه‌ها گفته که «پرونده‌ای به‌صورت مشترک در دو پلیس تخصصی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پیگیری و مشخص شدن صحت و سقم این موضوع تشکیل شده است و به‌محض مشخص شدن ابعاد ماجرا مراتب به‌سرعت اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

منبع: همدلی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها