|

جواهرات خیره کننده دارای پیشینه ای جذاب و نفرین شده؛ بدجور زدن رو دست هرچی خاصه!

queen victoria's sapphire and diamond coronet

جواهرات نمادین در طول تاریخ،گذشته درخشان می‌تواند ارزش زیادی به جواهر بیافزاید!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-  گذشته درخشان می‌تواند ارزش زیادی به جواهر بیافزاید، در طول زمان، تعدادی از سنگ های قیمتی خاص با طرح های استثنایی با تاریخچه ای عجیب شناخته شده اند که آنها  به طور مسلم نمادین یا نفرین شده هستند. از نمادهای عشق عابد گرفته تا نمادهای تسخیر استعماری والماس های "نفرین شده" در اینجا ما داستان چندتا از افسانه ای ترین جواهرات جهان را بیان خواهیم کرد!

صلیب عطاالله 

صلیب عطاالله برای دایانا، پرنسس ولز بود و اخیراً توسط کیم کارداشیان خریداری شد. صلیب چشم نواز کارداشیان، با آمیتیست های مربع تراش که با الماس های 5.2 قیراطی طراحی شده است، در دهه 1920 توسط جواهرساز لندنی گارارد ساخته شد. این شرکت مورد علاقه فقید دایانا، پرنسس ولز بود، و این شرکت برجسته ترین حلقه نامزدی او را طراحی کرد. با این حال، این آویز جواهرات در واقع هرگز به دایانا تعلق نداشت: این آویز در چندین نوبت توسط نعیم عطاالله، دوست نزدیک دایانا و مدیر عامل مشترک Asprey & Garrard در آن زمان به او قرض داده شد، که به گفته پسرش، تنها اجازه داده است شاهزاده خانم از آن استفاده کند از نظر مولزورث، کارداشیان مالک مناسب این اثر است.

 صلیب نشان دهنده تغییری در سبک قدرتمند دیانا در دهه 1980 است. همانطور که کریستین اسپوفورث، رئیس جواهرات در ساتبیز لندن، قبل از فروش اشاره کرد: "این آویز غیر معمول تا حدودی نمادی از اعتماد به نفس فزاینده شاهزاده خانم در انتخاب جواهراتش در لحظه خاص از زندگی اش است.

کیم کارداشیان

الماس

صلیب

DIANA

 الماس اورلوف سیاه

گفته می‌شود که الماس سیاه اورلوف "نفرین شده" است و باعث مرگ صاحبان آن می‌شود. تاریخ اولیه الماس اورلوف سیاه، به اندازه خود الماس ناشناخته و در پوششی رمزآلود به نظر می رسد. طبق افسانه ها، الماس اورلوف سیاه به عنوان الماس چشم براهما نیز شناخته شده که الماسی سیاه و تراش نخورده با منشاء هندی و وزن 195 قیراط بود و به عنوان چشم مجسمه ای از معبدی در نزدیکی پوندیچری (Pondicherry) در هند جنوبی از یک خدای براهمای هندوی مقدس، باارزش بود. 

الماس اصلی و خشن 195 قیراطی از بت خدای هندو برهما، واقع در زیارتگاه قرن نوزدهمی در هند، به سرقت رفت. پس از آن نفرین شده، گفته می شود که الماس باعث مرگ دزد و خودکشی سه نفر از صاحبان آن شده است: یک شاهزاده خانم روسی به نام نادیا ویگین-اورلوف، یکی از بستگانش، و جی دبلیو پاریس، فروشنده الماس که آن را وارد کرده است. 

الماس سیاه

The "cursed" black Orlov diamond

black-orlov-diamond

الماس کوه نور 

الماس کوه نور یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین الماس‌های تراش‌خورده در جهان است که به احتمال زیاد در فاصله سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی در جنوب هند یافت شد. نام این سنگ در زبان فارسی به‌معنی «کوهی از نور» است که به‌اندازه شگفت‌انگیز آن اشاره دارد. این الماس در طول تاریخ طولانی خود بارها دست‌به‌دست شده و تقریبا همیشه در اختیار حاکمان مرد بوده است. کوه نور مانند بسیاری از سنگ‌های قیمتی بزرگ با رمز و راز و نفرین و بدشانسی گره خورده است و همین موضوع جذابیت آن را دوچندان می‌کند. الماس کوه نور، از جواهرهای مشهور بین‌المللی محسوب می‌شود که امروزه در دست صاحبان کنونی خود، خانواده سلطنتی انگلیس قرار دارد.

الماس کوه نور

جواهرات

جواهر

الماس زرد

این الماس زرد منحصر به فرد که در دهه 1870 توسط چارلز لوئیس تیفانی، بنیانگذار Tiffany & Co خریداری شد، و توسط آدری هپبورن در عکس های تبلیغاتی برای فیلم صبحانه در تیفانی در سال 1961 به شهرت رسید، این الماس زرد منحصر به فرد، در عین حال که هم از نظر بصری و هم از نظر فرهنگی محبوب است. این جواهر 128.54 قیراطی تا به امروز تنها توسط چهار زن استفاده شده است: مری وایت هاوس اجتماعی، هپبورن (که آن را در گردنبند ربان رزت توسط جواهرساز تیفانی، ژان شلمبرگر به تن کرده بود)، و لیدی گاگا و بیانسه (که هر کدام آن را در یک لباس استفاده می کرد). 

84b7f12bc9cfbee51c3b551bc205ffb9--breakfast-at-tiffanys-yellow-diamonds

الماس زرد

الماس

1fb6959b706e8e70dc37c2a8b8ad18a1

برای اینکه از اتفاقات جذاب و شگفت انگیز جهان جا نمونین، اتاق عکس شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها