|

سوار ماشین زمان بشوید؛ حجامت با شاخ گاو

hejamate ghadimi shayanews

آیا می دانستید حجامت در گذشته های دور، از هزاران سال پیش از اسلام تا همین یک ربع قرن پیش، با شاخ گاو انجام می شده است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روش های درمانی سنتی در زمان گذشته آنقدر پرطرفدار بوده که گاها افراد به جهت همه گیر بودن، بدون اینکه حتی چندان هم جزئیات فواید امری را بدانند، مکررا و منظم آن را در برنامه زندگی خود می گنجاندند.

حجامت که معمولا هم در حمام های عمومی، هم در گوشه و کنار بازار و هم نزد طبیب انجام می گرفته یکی از این موارد بوده است. کاری که این روزها اگر چه که هنوز رد پای خودش را در میان روتین بسیاری حفظ کرده است، اما در عین حال به نظر می رسد چندان مانند گذشته مخاطب ندارد. 

تاریخ حجامت از چند هزار سال قبل اسلام با شاخ گاو بر می گردد

مردمان روزگاران دور، برای جلوگیری از ابتلا به برخی امراض میل شدیدی به حجامت کردن، به عنوان یکی از اعمال طب سنتی داشتند. حتی اگر بخواهیم در جادهی تاریخ کمی عقب تر برویم، نشان این عمل را به عنوان راهی درمانی از چند هزار سال پیش، در میان اقوام گوناگون قبل از اسلام نیز خواهیم یافت. 

اما حجامت گذشته با امروز تفاوت هایی نیز داشته که یکی از جالب ترین آنها وسایل مورد استفاده در گذشته است. این کار که امروزه با روش هایی کاملا بهداشتی انجام میگیرد، در دوران گذشته و تا همین یک ربع قرن پیش، در برخی موارد با شاخ گاو انجام می پذیرفته!

فکر میکنید حجامت شدن با شاخ گاو چه حسی دارد؟

امروز همراه یکدیگر قصد قدم زدن در قسمتی از کوچه های تاریخ گذشته را داریم که درمان ها به سمت طب سنتی، خصوصا حجامت متمایل بوده است. مردمانی که چون امروز برای حفظ سلامتی خود در تلاش بودند و برای دستیابی به آن، از حداقل امکانات دورانشان بهره می بردند. 

دوست داریم امروز که از این قسمت تاریخ عبور می کنیم با تماشای تصاویر، خودتان را جای آن ها بگذارید. حجامت با شاخ گاو، آن هم در ابتدایی ترین حالت ممکن، چه حسی برایتان ایجاد می کند؟

فواید حجامت از گذشته تا به امروز؛ باور علمی و باور عوام

فواید حجامت اما از گذشته تا به امروز کم نبوده است. اگر شما نیز تنها یک بار از این روش برای درمان برخی امراض، یا پیشگیری از ابتلای به آنها استفاده کرده باشید، حتما احساس سبکی پس از آن، در پی بهبود وضعیت جسمانی خود را نیز تجربه کرده اید. از جمله فواید حجامت می توان به درمان و بهبود فشار خون،، جلوگیری از دیابت، افزایش گردش خون، بهبود سلول های تولید کننده کلاژن، روشن شدن پوست، تقویت پوست و بافت های همبند، بهبود و درمان دردهای عضلانی و کاهش دردهای قاعدگی زنان و دوشیزگان اشاره کرد. البته نه با شاخ گاو! قطعا و حتما با استفاده از روش های بهداشتی و ترجیحا نزد پزشک!

حجامت

حجامت

حجامت

حجامت

حجامت

حجامت

حجامت

حجامت

برای سوار شدن به ماشین زمان و گشتن در کوچه پس کوچه های گذشته، مهمان تاریخانه ما باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی