|

سوار ماشین زمان بشوید؛ هرکی بیدار شدن سختش بوده پول میداده بیدارکنا بیان سراغش

shayanews

عزیزان زحمت کش، روزها را می خوابیدند و شب را سرحال تر از هر کسی به بیداری و جولان دادن در کوچه و خیابان ها می گذراندند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بروید به آنهایی که از کار کردن فرار می کنند، بگویید خدایشان را شکر کنند که این روزها تنوع شغلی آنقدر بالاست که مجبور نیستند در ازای اندکی پول سیاه، با سنگ به در و پنجره مردم بکوبند!

بله درست شنیدید! در گذشته های دور عده ای بودند که در قالب یک شغل قدیمی به در و پنجره ی خلق خدا می کوفتند و از این طریق کسب درآمد می کردند! امروزه اما خوشبختانه، با رشد تکنولوژی، نسلشان به طور کل منقرض شده است. 

بیا منو از خواب هفت پادشاه بپرون حتی به غلط!

البته این را هم بگوییم که این شغل برخلاف ظاهرش جزو مشاغل مهم محسوب می شده. سوالتان این است که چرا؟ اکنون به شما خواهیم گفت.

فرض کنید که شما در سالهای دوری زندگی می کنید که امروزه می شناسید و وابسته به تکنولوژی هستند هنوز پا در زندگی انسانی نگذاشته اند. از طرفی نیز در ساعتی، قرار مهم دارید و باید هر طور شده خودتان را به آن قرار برسانید. از قضا زده و این قرار کاری یا حتی حضور در محل کار شما، زمانی است که انسان خواب هفت پادشاه را می بیند! باور کنید با این شرایط اگر بیدار کن ها نبودند، شهر را خواب می برد. بله شغل شریفی وجود داشته به نام بیدارم کن! تنها وظیفه ی آنها هم این بوده که در ساعت مقرر شده مردم را بیدار کنند. 

شبا که همه می خوابیدن بیدار کنه بیدار بوده!

در اصل وظیفه ی بیدار کن ها همان وظیفه ی ساعت های زنگدار روزگار ماست. آن ها سر وقت معین شده پشت در خانه ی مردم با عصا، چماق، سنگ، چوب و خلاصه هرچه در توان داشتند، آماده به خدمت بودند و اگر برایتان سوال شده که خود این بیدار کن ها را چه کسی از خواب ناز بیدار می ساخته نیز باید به شما بگوییم که هیچکس! 

عزیزان زحمت کش، روزها را می خوابیدند و شب را سرحال تر از هر کسی به بیداری و جولان دادن در کوچه و خیابان ها می گذراندند. 

این شغل احتمالا در بیشتر کشورها، مخصوصا ایران خودمان، رواج داشته است. چرا که همیشه بوده اند کسانی که برای بیدار شدن و آغاز کارهای اساسی روزمره ی خود، نیاز به کمک این و آن داشته باشند! 

اکنون دست در دست ما بدهید تا سوار بر ماشین زمان به صاحبین این مشاغل سری بزنیم. آنان که روز میخوابیدند شب چوب و سنگ به دست پشت خانه ها کشیک میدادند تا به وقت مناسب بیدارباش کنان بر در و دیوار بکوبند.

5

4

3

2

1

برای سوار شدن به ماشین زمان و گشتن در کوچه پس کوچه های گذشته، مهمان تاریخانه ما باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی