|

تصاویر رسانه‌های خارجی از ایران

گزارش الجزیره از خاکسپاری کرونایی ها در مازندران

در این مقاله به نقطه نظر رسانه غربی الجزیره راجع به مراسم دفن ایرانی در وانفسای کرونا می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در عمق دره های سرسبز شمال ایران، جایی که کوه های البرز به دریا می رسند، علی رحیمی کار سخت خود را هر روز، از سر می گیرد. رحیمی ، یک طلبه داوطلب 53 ساله در شهر قائمشهر، لباس مخصوص کار خود را می پوشد و متوفی را تحویل می گیرد. سپس ضدعفونی ، شستشو و کفن کردن اجساد در پارچه کفن سفید را شروع می کند.

با وجود ممنوعیت های پراکنده ای برای سفر، جریان مداوم بازدیدکنندگان از شهرهای بزرگ به گسترش ویروس در گوشه و کنار روستاهای استان که پر از مزارع برنج و باغ های نارنگی هستند، دامن زده است. در روزهای ابتدایی بیماری همه گیر، مقامات نگران بودند که دفن افراد مریض خطرناک باشد. اما رحیمی و همکارانش خیلی زود یاد گرفتند که چگونه می توانند اجساد کشته شدگان COVID-19 را به درستی بپیچند و حمل کنند. او سعی می کند تا با خونسردی جسد را بازیابی و شستشو دهد. پودر آهک سفید را روی خاک پاشیده و بدن را با احتیاط داخل گودال قرار می دهد.

بستگان مرد ، بسیاری از آنها با ماسک و دستکش ، بدن را برای یک مراسم کوتاه به روستا می برند. زنان با چادرهای سیاه سنتی زانوها را خم می کنند، کمر خود را قوس می دهند و بر سر مزار گریه می کنند. برخی فریاد می کشند ، دستان خود را به سمت آسمان بلند می کنند.

در پایان روز ، رحیمی وسایل آلوده خود را به آتش می کشد.

 

1

1

1

 

1

1

1

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها