|

سقط جنین در آرژانتین آزاد شد

(تصاویر) شادی موافقان سقط جنین در آرژانتین

لایحهٔ جنجال‌برانگیز برخورداری از حق سقط جنین سرانجام پس از مدتها بحث و انتظار، روز چهارشنبه به تصویب کنگرهٔ آرژانتین رسید و این امر در…

لینک کوتاه کپی شد

 لایحه جنجال‌برانگیز برخورداری از حق سقط جنین سرانجام پس از مدت‌ها بحث و انتظار، روز چهارشنبه به تصویب کنگره آرژانتین رسید و این امر در میان کنشگران حقوق زنان شادی بسیاری ایجاد کرد.

هواداران برخورداری از حق سقط جنین، و نیز مخالفان این موضوع، با وجود بحران ویروس کرونا، از ساعت‌ها پیش از آغاز رأی‌گیری در مجلس سنا برابر ساختمان پارلمان آرژانتین جمع شده بودند.

آرژانتین نخستین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است که با وجود نفوذ کلیسای کاتولیک و باور‌های سنتی، چنین قانونی سرانجام در آن تصویب می‌شود.

سنای آرژانتین با ۳۸ رای طرح سقط جنین برای زنان که مورد حمایت آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین بود را به تصویب رساند.

موضوع سقط جنین در آرژانتین به شدت حساس است چرا که مردم این کشور کاتولیک‌های بسیار مذهبی هستند و البته پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز خود یک آرژانتینی است که بار‌ها مخالفت کلیسا با سقط جنین را اعلام کرده و حتی آن را گناهی نابخشودنی معرفی کرده است.

این قانون به تمام زنانی که تا حداکثر ۱۴ هفته باردار هستند اجازه سقط جنین را خواهد داد. سقط جنین در آرژانتین سومین کشور پرجمعیت آمریکای جنوبی در حال حاضر فقط در شرایطی امکان پذیر است که بارداری بر اثر تجاوز صورت گرفته باشد یا اینکه جان یا سلامتی زن به خطر بیافتد. در غیر اینصورت سقط جنین غیر قانونی و جزای آن تا ۱۵ سال حبس است.

منبع: فرارو

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها