|

موجودات حیرت انگیز

تصاویری از عجیب ترین حیوانات جهان

اکاپی ها تنها گونه باقمانده از زرافه ها هستند اما به گونه ای که جوراب های ساق بلندی را به پا کرده باشند، پاهایشان همانند گورخر ها به رنگ…

لینک کوتاه کپی شد

طبق آمار دانشمندان 8.7 میلون گونه جانوری بر روی زمین وجود دارد که در زیر به معرفی تعدادی از این حیوانات عجیب الخلقه و حیرت برانگیز می پردازیم. 

1. شوبیل

شوبیل گونه ای لک لک است که در شرق  آفریقا یافت می شود و همانطور که در تصویر نشان داده شده، دماغی به شکل یک کفش بزرگ دارد. شوبیل ها اکثرا قدی به ارتفاع 4 فوت دارند و پرنده های بسیار درنده ای هستند. همچنین، پاهای بلند این پرندگان، آنها را در گذر از آب های کمک عمق، کمک میکند.

 

hero-shoebill

1551956369968050213

2. قورباغه شیشه ای 

سطح بدن این قورباغه درست همانند سطح شیشه، صاف و شفاف است. پوست بدن بعضی از این قورباغه ها به رنگ سبز کم رنگ و برخی دیگر بی رنگ هستند. نکته جالب درمورد این قورباغه ها، بدن خال دار آنها است که شکل آنها طبق گفته دانشمندان شبیه تخم مرغ است و بنابراین حیوانات درنده ای که به دنبال یافتن نوزاد دیگر جانوران می روند، به هنگام مواجه با این قورباغه ها، گمراه می شوند. بیشترین گونه این حیوان در کشور پاناما یافت می شود. 

Glass-Frogs

207381942191501131402322365321854248207228

3. میگوی مانتیس

این میگو ها که در آب های کاستا ریکا و بالی زندگی میکنند، تا حدی عجیب وخشن هستند. قدمت آنها به 400 میلیون سال پیش می رسد. این میگوهای عجیب در یک زمان می توانند دو جهت متفاوت را نگاه کنند و از این رو به عنوان موجودات حواس جمع شناخته می شوند. همچنین، این دسته از میگو ها دارای 400 گونه متفاوت اند.

Odontodactylus_scyllarus1

Odontodactylus_scyllarus

4. ومبت ها 

ومبت ها پستانداران کیسه ای با پاهایی کوتاه اند که نزدیک ترین گونه شبیه به آنها کوالا ها هستند. هنگامی که شما با صورت مهربان و دوست داشتنی این موجودات بامزه مواجه می شوید، قطعا دلتان می خواهد آنها را بغل کنید اما نباید گول ظاهر آنها را بخورید چرا که این حیوانات، دندان های بسیار تیزی دارند که در زمان احساس خطر ممکن است از آنها استفاده کنند و باعث آسیبتان شوند. این حیوانات بیشتر در باغ وحش های سندیاگو یافت می شوند. 

wombat

Vombatus_ursinus_-Maria_Island_National_Park

5. اکاپی 

با  دیدن این حیوان، قطعا نمی توانید تشخیص دهید که با یک گورخر مواجه شده اید یا یک زرافه! اکاپی ها تنها گونه باقمانده از زرافه ها هستند اما به گونه ای که جوراب های ساق بلندی را به پا کرده باشند، پاهایشان همانند گورخر ها به رنگ سفید و سیاه است. این گونه از حیوانات در جنگل اوتوری در جمهوری کنگو زندگی می کنند. 

Okapi268329_550

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی