|

یک سال پس از کرونا

(تصاویر) گشتی در کلوپ شبانه و بازارهای ووهان!

تصاویر منتشر شده از هوبی در مرکز چین نشانگر خیابان های شلوغ آن و بازگشت مجدد مردم به زندگی عادی است.

لینک کوتاه کپی شد

یک سال پس از محدودیت های قرنطینه ای در سرتاسر دنیا، شهر ووهان در کشور چین درب کلوب های شبانه خود را به روی جوانان باز کرد و فیلم های آن نیز مجددا به روی پرده اکران آمدند و این در حالی است که قرنطینه در سرتاسر شهر های دنیا همچنان ادامه دارد. تصاویر منتشر شده از کلوب های شبانه ووهان، نشان می دهد که جوانان بدون برخورداری از هیچ گونه ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، به راحتی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

آنچه که در این میان تبدیل به یک خبر جنجال برانگیز شده، رشد اقتصادی شهر ووهان در سال 2020 بود و این در حالی است که بیماری کوید 19 منجر به رکود اقتصادی سرتاسر کشور های جهان شده است. همچنین، تصاویر منتشر شده از هوبی در مرکز چین نیز نشانگر خیابان های شلوغ آن و بازگشت مجدد مردم به زندگی عادی است. این کشور همچنین در اوایل دوران تشخیص این بیماری، دستور قرنطینه 76 روزه در سرتاسر شهر های خود را صادر کرد و در 23 ژانویه سال 2021 در آستانه سالگرد این قرنطینه،قصد دارد تا فیلمی از حمایت دولت از شهر ووهان را به نمایش بگذارد.

اما در بیرون از دیوار های کشور چن، شواهد نشان می دهد که این کشور، شیوع اولیه بیماری کوید 19 در سرتاسر جهان را پنهان کرد تا دیگر کشور ها بدون در اختیار داشتن فرصتی برای انجام اقدامات لازم، درگیر یک بیماری شایع و همه گیر شوند. 

امادر این هفته خبر هایی از دروغ پزشکان چینی در تکذیب پخش این بیماری در اوایل شیوع آن، منتشر شد که این اخبار دروغین میلیون ها انسان بی گناه را به کشتن داد. 

در همین زمان، رسانه های اجتماعی کشور هایی اروپایی نیز قصد دارند تا از مدارکی پرده بردارند که نشانگر شیوع این بیماری در سال 2019 و درگیری شهروندان چین پیش از فراگیر شدن آن در سرتاسر جهان است. 

اگرچه ممکن است که شهر پکن از این مسئله بی اطلاع باشد اما تلاش مقامات چینی در دخالت بر تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در مورد شیوع این ویروس که در نهایت فرایند آن مجددا در هفته گذشته آغاز شد، باعث شد تا سوظن هایی را درمورد قصد این کشور در مخفی کردن مسائل، برانگیزد. 

در این باره دکتری به نام یی چون لو در این باره اظهار کرد که: "اگر کشور چین درمورد شیوع و ارائه اطلاعات مور نیاز در مرود راهکار های مراقبتی به سرتاسر دنیا صداقت به خرج می داد، پیش از فراگیر شدن این ویروس می توانستیم از سرعت شیوع آن جلوگیری کنیم". 

اکنون، در حالیکه شرایط اقتصادی بیشتر کشور های دنیا تحت تاثیر شیوع این بیماری و محدودیت های قرنطینه ای حاصل از آن قرار گرفته،کشور چین برای پاسخ به تقاضای جهانی میلیارد ها ماسک صادر کرده و توانسته سهم بازار رقبای خود را نیز به چنگ بیاورد. 

 

231

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها