|

سیاهان گاوچران

زندگی گاوچران سیاه پوست در آمریکا

از جمله خطراتی که کابوی ها با آن مواجه می شدند، رویارویی با مار های سمی در مسیر گله رانی بود که در این میان به تدریج توانستند به سرعت…

لینک کوتاه کپی شد

عکاسی به نام کندی کارتر در زمان کودکی به هنگام گردش در طبیعت تگزاس، مردان و زنان گاوچرانی را به یاد می آورد که در کنار بزرگ راه ها سوار براسب ها و گاو هایشان می شدند و این تصاویر پس از گذشت سال ها نیز در ذهن او مانده است چرا که کارولینای شمالی تصمیم گرفته تا کار خود در زمینه عکاسی را با گرفتن عکس های احساس برانگیزی از افراد سیاه پوست، آغاز کند. 

این عکاس خوش ذوق در سال گذشته به عنوان جوانترین عکاس انگلیس، شناخته شد و سرانجام تصمیم گرفت تا با بازی در یک سریال بلند درمورد سوار کاران سیاه پوست آمریکایی، یاد آنان را زنده نگه دارد. 

همچنین طی دهه گذشته، انتشار تصاویر سوارکاران سیاه پوست و ساخت مستند هایی از زندگی آنان بسیار رایج شد چرا که فرهنگ گاوچرانان آمریکایی-آفریقایی تبار  در صنعت هنر، مد و موسیقی مجددا مورد ارزیابی قرار گرفته است. 

در حقیقت جامعه این گاوچران هایی که به عنوان کابوی شناخته می شوند، در اواخر سده نوزده شکل گرفت و از جمله وظایف آنان نیز، پرورش دام و انجام امور دامداری بود.

بررسی ها نیز نشان می دهد که بیشتر کابوی های آمریکای شمالی، سفیدپوستان انگلیسی زبان ، کمتر از 15 در صد کابوهای سیاه پوست و 20 درصد از آنان مکزیکی بودند. امروزه نیز، تعداد زیادی از این سوار کاران کابوی،در آمریکای شمالی و استرالیا  زندگی می کنند. 

همچنین از جمله خطراتی که کابوی ها با آن مواجه می شدند، رویارویی با مار های سمی در مسیر گله رانی بود که در این میان به تدریج توانستند به سرعت بالایی در تیراندازی به این مار های خطرناک، دست یابند. اما این مهارت ها به تدریج موجب افزایش خوی خشونت آمیز آنها شد.

کارتر نیز در ویدیویی در مورد آنان گفت: "معنای زندگی را می توان در سوار کاری و گاوچرانی فهمید. زیرا شما در این مسیر در حین دیدن زیبایی های طبیعت با سختی های زندگی آشنا می شوید و قوی بودن را یاد می گیرد. من به شخصه تنها با دیدن تصاویر و مستندات زندگی آن افراد، احساس آزادی می کنم". 

5895e42a0f13687d16255c02e5e9816b

190520131806-african-american-cowboys-rory-doyle10AMERICAN+COWBOY359e2b3f-6c6b-4985-ae1d-cad84ac683e3-cleo

210118122418-01-kennedi-carter-ridin-sucka-free-photos-restricted-super-teaseunnamed

kaneshabill-picket-rodeo-gdn-1440x564_c

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها