|

ملکه زیبایی هند

تاج گذاری ملکه زیبایی جدید و تراجنسیتی هند

با بزرگ تر شدن سونی، فشار های اطرافیان او مبنی بر منع بر بلند کردن موها و پوشیدن لباس های دخترانه بیشتر می شد و او نیز در یکی از مصاحبه…

لینک کوتاه کپی شد

کشور هند در ماه گذشته ملکه زیبایی خود که یک تراجنسیتی است را معرفی کرد و او نیز تصمیم دارد تا مسائلی را در مورد جامعه تراجنسیتی حاشیه ای کشور، مطرح کرده و از این زنان حمایت کند.  

شاینی سونی طراح لباس مراسم رسمی هند، در روز شنبه در مسابقه ای میان زنان تراجنسیتی، به عنوان ملکه زیبایی این کشور انتخاب و تاجگذاری شد و در آن مسابقه نیز اعلام شد که این زن تا سال آینده به عنوان نماینده بین المللی زنان تراجنسیتی هند، شناخته می شود. 

این مسابقه برای نخستین بار در سال 2017 برگزار شد و هر آنچه که یک مسابقه بزرگ نیاز داشت، از لباس های شیک و سنتی گرفته تا عکس برداری، استعداد های درخشان، چندین داور و هزاران مخاطب را در بر گرفت. 

برگذار کنندگان این مسابقه در سال جاری به علت فراگیری بیماری کوید 19 که باعث تعطیلات سراسری از ماه مارس تا ماه می شد، نتوانستند این مسابقه را برگزار کنند. اما رینا رای، رئیس و بنیانگذار این مسابقات قصد تسلیم شدن نداشت و مصصم بود تا یک شرکت کننده را به نمایندگی از کشور هند به مسابقه بین المللی سال 2021، بفرستد. 

رای همچنین در یک مصاحبه تلفنی با خبرگذاری CNN گفت: " این مسابقات تنها در مورد زیبایی نیست بلکه بیش از آن، در مورد انتخاب یک زن توانا و قدرتمند است. اگر قرار باشد بدون برگزاری یک مراسم مناسب، شخصی را به مسابقات بین المللی بفرستم باید مطمئن شوم که او زن یک زن قدرتمند است و استحقاق نمایندگی دیگر زنان تراجنسیتی هند را دارد". 

در انتخاب یک زن نماینده، به نظر می رسید که سونی تمام معیار های لازم را دارد. او یک طراح مد لباس است که پیش از آن به سرپرستان شرکت کنندگان در انتخاب لباس ها کمک می کرد و به ویژه در برگزاری مراسم بزرگی همانند این قبیل از مسابقات، از طرح ها و مدل های او استقبال عمده ای به عمل می آمد. 

در حقیقت، او سال ها هویت تراجنسیتی خود را پنهان کرده بود تا به تدریج بتواند فضایی را برای قبولاندن این موضوع به دوستان و خانواده اش آماده کند اما رینا رای او را تشویق کرد تا برای رسیدن به عنوان قهرمانی، تلاش کند و قدم بردارد. 

رای او را "ستون اصلی"مسابقات ملکه زیبایی زنان تراجنسیتی می داند و در این مورد نیز اظهار کرد که: " من به او گفتم که تو در تمام این سال ها در کنار ما بودی و نقش بزرگی را در برگزاری این مسابقات ایفا کردی و اکنون باید برای پذیرش این موضوع در میان جامعه دست و پنجه نرم کنی و برای انجام این کار، بهترین کار همین است که برای این مسابقات تلاش کنی و تبدیل به منبع قدرت و الهام میان زنان تراجنسیتی شوی". 

shaine-soni-1608635961

تبدیل شدن یک کودک سرخورده به ملکه زیبایی هند 

سونی با وجود ظاهر دخترانه اش، به لحاظ بیولوژیکی به عنوان جنس مذکر به شمار می آمد و هنگامی که اطرافیانش اصرار بر پسر بودن او داشتند و تلاش می کردند تا او همانند یک پسر رفتار کند، او گیج و مایوس می شد. 

با بزرگ تر شدن سونی، فشار های اطرافیان او مبنی بر منع بر بلند کردن موها و پوشیدن لباس های دخترانه بیشتر می شد و او نیز در یکی از مصاحبه های خود در این باره گفت:  "با این همه فشار و زورگویی اطرافیان، احساس می کردم که از دیگران متفاوتم و مشکل بزرگی دارم". 

او در سنین نوجوانی، تصمیم گرفت تا به مطالعات بیشتری در زمینه انواع گرایشات جنسی بپردازد و همین امر توانست آرامش و تمرکزش در ادامه مسیر زندگی را افزایش دهد. او در سن 17 سالگی خانه را ترک و تحصیلات خود را در زمینه مد را دنبال کرد و چند سال بعد نیز با گرفتن تاییدیه پزشکی برای انجام جراحی، تحت درمان هورونی قرار گرفت و در این باره نیز گفت: " این دوران یک روند بسیار دشوار بود. بسیاری از دوستانم  نمی توانستند این موضوع را درک کنند و از من دست کشیدند. اما من از تصمیمم مطمئن بودم و قصد داشتم تا هرکاری که از عهده ام بر می آید را انجام دهم". 

او سرانجام از انیستیتوی ملی فناوری فارق التحصیل شد و برند خود را راه اندازی کرد و در یکی از مسابقات بزرگ مد نیز، برنده شد و سپس به عنوان یک طراح حرفه ای شروع به کار کرد و در این میان با رای آشنا شد. او همچنین در این راستا گفت: "رای همیشه از من حمایت می کرد اما من به علت مخالفت های خانواده ام سعی داشتم تا در حد امکان در میان عموم دیده نشوم و اوایل در پشت صحنه های نمایش های مد لباس با رای همکاری می کردم اما او به تدریج تشویقم کرد تا نقش های پر رنگ تر و فعالانه تری را ایفا کنم". 

رای نیز در نهایت در سال 2017 موفق شد تا مسابقاتی را میان زنان تراجنسیتی هند برگزار کند تا از میان آنان زن زیبایی را با در نظر گرفتن دیگر معیار های مهم در این زمینه به عنوان ملکه زیبایی انتخاب کند. 

سونی همچنین در این باره گفت: "این موفقیت تنها برای من نیست. رسیدن به این جایگاه اکنون به من فرصت می دهد تا بتوانم داستان کسانی که سال ها احساس ناشناخته و مبهمی را در درون خود تحمل می کنند را مطرح کنم و به آنها کمک کنم تا احساساتشان را ابراز کنند. من می توانم صدای این افراد باشم". 

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_201217092410-01-miss-trans-queen-india-2019-restricted

4752443

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی