|

زیبایی های طبیعت

درختان عجیب و غریب اما واقعی در جهان!

تا کنون درختان سرسبز و مسحور کننده فراوانی را مشاهده کرده ایم اما در اینجا با عجیب ترین و متنحصر به فرد ترین درختان در کشورهای مختلف آشنا…

لینک کوتاه کپی شد

قطعا هریک از ما علاقه زیادی به گیاهان و درختان جنگلی همیشه سبز داریم اما علاوه بر درختانی که تا کنون دیده ایم، درختان عجیب، زیبا، خیره کننده و منحصر به فرد زیادی در سراسرکشور های جهان وجود دارند که در اینجا به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم. 

1. درختان اوکالیپتوس رنگین کمان

این درختان بومی کشور فیلیپین، از لایه های چند رنگ بر پوسته بیرونی آن برخوردار است و رنگ های آن نیز در یک طیف نا منظم و بدون وجود هیچ گونه ترتیب خاصی شامل سبز، آبی، بنفش، بنفش، نارنجی و قهوه ای، می شوند. این درخت همچنین علی رغم جذابیت منحصر به فردش برای امور تزئیناتی مورد استفاده قرار نمی گیرند و تنها برای تولید کاغذ از آن استفاده می شوند. 

rainbow-eucalyptus-1

2. درختان بطری شکل 

این درختان در کشور نامیبیا می روید و به عنوان یکی از کشنده ترین درختان بر روی زمین شناخته می شوند. شیره قابل جمع آوری این درختان در حقیقت بسیار سمی است و درگذشته به عنوان سم پیکان در شکار و جنگ مورد استفاده قرار می گرفتند. گل هایی که از این درخت شکوفا می شوند، به رنگ سفید و صورتی هستند و از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار اند. 

pachypodium_lealii_leaves

3. درختان کج گریفنو 

این درختان عجیب در یک جنگل دورافتاده در نزدیکی شهر گریفنو واقع در لهستان غربی، می رویند. کارای این درختان هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما بسیاری بر این تصور اند که آنها برای ساخت مبلمان چوبی یا بدنه قایق ها مرود استفاده قرار می گیرند. با این وجود، پس از وقوع جنگ جهانی دوم در لهستان در سال 1939، به سازمان محیط زیست دستور داده شد تا پرورش آنها را متوقف کنند و از این رو، این درختان زیبا به یکی از رمز و راز های بزرگ در جهان تبدیل شدند. 

mZYUzJ0

4. درختان پنبه ابریشمی 

شاخه های این درختان که بر فراز معابد باستانی کامبوج قرار گرفته اند، برای ایجاد یک شاهکار طبیعی شگفت انگیز در طول قرن ها اجازه رشد یافته اند. این معابد در حال حاضر مرمت شده اند و اکنون نیز گردشگران بسیاری برای دیدن این درختان زیبا و عجیب و همچنین سازه های ساخته شده این معابد از قرن دوازدهم، از این مکان دیدن می کنند. 

Angkor_SiemReap_Cambodia_Tha-Prom-Temple-01

5. درختان خون اژدها 

در جزایر قناری شمال آفریقا، نوعی از درختان وجود دارند که گذشته ای مرموز و افسانه ای را در خود جای داده اند. در جزیره تنریف، افسانه ای وجود دراد که طبق آن گفته می شود که اژدهایی در آن سرزمین مرده و پس از مرگ به یک درخت تبدیل شده و همچنین در فرهنگ عامیانه مردمان آن نیز این درختان به عنوان فسیل های زنده شناخته می شوند. 

Dragons-blood-trees-Rod-Waddington

6. درخت واوانا 

پارک ملی یوسمیتی در ماریپوسا در ایالت متحده، زمانی به خانه ای از درختان باورنکردنی تبدیل شده بود و یکی از عجیب ترین درختان آن نیز دارای ارتفاع 84 متر و 429 سانتی متر بود و در فرهنگ بومی کشور آمریکا نیز به عنوان یک جغد یا نگهبان روح، شناخته می شوند. این درخت در سال 1969 به علت هجوم برف سنگین، شکسته شد اما این پارک ملی در حال حاضر به عنوان اکوسیستمی برای محافظت از حیوانات و گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد و این درخت نیز اکنون به عنوان "درخت در هم شکسته تونلی شکل" شناخته می شود. 

10xp-tree4-superJumbo

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها