|

معماری و بنا

(عکس) زیبا ترین ساختمان های جهان در کدام کشورها هستند؟

قطعا ساختمان های زیبایی را در کشور های مختلف مشاهده کرده اید در اینجا هم با تعدادی از زیبا ترین ساختمان های بنا شده در جهان آشنا می شوید.

لینک کوتاه کپی شد

معماری همیشه نوعی از هنر بوده که توسط عده ای از هنرمندان معمار به کمال رسیده و در حال حاضر نیز شاهکار های خلاقانه و منحصر به فرد زیادی در سراسر جهان ساخته شده است. در اینجا می توانید با بعضی از زیباترین ساختمان های جهان آشنا شوید. 

1. معبد لوتوس در دهلی نو 

معبد لوتوس یک پرستشگاه بهایی در دهلی نو است که دارای27 سازه شبیه به گلبرگ های نیلوفر آبی است و دارای یک سالن مرکزی بزرگ است و همچنین دیواره های آن نیز از سنگ مرمر سفید کوه پنتلیکوس در ونان ساخته شده است. از زمان تکمیل و افتتاح این ساختمان در سال 1986، هر ساله حدود صد ملیون نفر از این مکان مقدسی که به یکی از پربازدیدترین مکان های دنا تبدیل شده، دیدن می کنند. 

Lotus-Temple-architecture

2. ساختمان لا پدررا در بارسلونا

در خیابان های بارسلونا، ساختمان های زیبا و غیر معمول زیادی توسط معمار مشهور جهان، آنتونی گائودی ساخته شده و رویکرد منحصر به فرد او باعث شده تا ساختمان های خلاقانه ای همانند لاپدررا در این شهر زیبا و دیدنی، ساخته شود. نمای این ساختمان از توده ای از بالکن های آهنی و سنگی موج دار ساخته شده که بی نظمی و در عین حال جذابیت خاصی را به این ساختمان بخشیده است. همچنین، یونسکو در سال 1984 این بنا را به عنوان یک میراث جهانی به رسمیت شناخت. 

La-Pedrera-Barcelona-architecture

3. کلیسای لاس لاجاس در ناریسو 

این کلیسا، در داخل دره ای ساخته شده و به طرز چشمگیری  یک طرف آن همانند یک پل بزرگ به طرف دیگر آن متصل شده است. این مکان در جنوب کلمبیا واقع شده و افسانه ای که در مورد آن وجود دارد نیز، این است که در سال 1754 مریم مقدس در این کلیساظهور کرده و دختر بچه کر و لالی که به همراه مادرش به آن مکان می آمده را شفا بخشیده تا تواند صحبت کند. به علاوه این ساختمان در مان سال های 1916 تا 1949  ساخته شده است. 

Las-Lajas-Sanctuary-Nariño-architecture

4. کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو 

این کلیسای جذاب با نمای بیرونی رنگارنگ خود توانسته به یکی از پربازددید ترین جاذبه های توریستی و گردشگری مسکو تبدیل شود. این بنای معروفبه شکلی شبیه به شعله آتیش است و ارتفاع آن به حدی بلند است که با دیدن آن از یک نقطه دور نیز، می توان نقطه مرکزی شهر را پیدا کرد. همچنین این ساختمان بین سال های 1555تا 1561 ساخته شده است. 

St-Basils-Cathedral-Moscow-architecture

5. مرکز حیدر علی اف در باکو 

این مرکز توسط معمار عراقی- انگلیسی تباری به نام زاها حدید طراحی شده و ساخت آن نیز در سال 2010 به اتمام رسید. این ساختمان در آذربایجان بنا شده و یکی از جدید ترین طرح های ساختمانی در شهر باکو به شمار می آید.

Heydar-Aliyev-Center-architecture

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها